PDA

View Full Version : Wie weet welke gitaar ik had?



hanzeman
26 maart 2008, 21:10
Beetje stomme vraag misschien... maar ik had dus zo'n twaalf jaar geleden een hele fijne gitaar die ik destijds met mijn stomme kop en lege knip voor veel te weinig verkocht heb. Nou probeer ik erachter te komen welk model dit is geweest. Ik zou namelijk heel graag het zelfde model (tweedehands) op de kop willen tikken.

Het was een Yamaha, een 'normaal' western model, zonder elektronica.

Er zat een massief bovenblad op, rosewood zij- en achterkant, gouden of zilveren hardware, en om het klankgat zat parelmoeren inleg. Ook had de body witte bindings, met een parelmoer/abalone randje erin, maar dat was denk ik geen echte parelmoer. De hals en kop hadden ook witte bindings. Op de kop zat zo'n parelmoeren blaadjes-inleg die ze nu ook nog hebben.

Hij kostte destijds, dus in 1994, iets van 980 gulden exclusief koffer bij Muziek Ebbeling in Utrecht.

Made in Taiwan, zover ik me kan herinneren.

Hij lijkt nog het meest op de huidige FG-730 of de LL6 (die ik als alternatief in gedachten heb om aan te schaffen), maar dan dus met abalone-look bindings om de body.

Iemand die het weet? Is de LL6 eventueel een waardige opvolger?

hanzeman
26 maart 2008, 23:20
Ben inmiddels getipt dat het de Yamaha FG441S geweest zou kunnen zijn.

Heeft iemand hier deze soms?

Ennuh, iemand die hem misschien wil verkopen... ?

Riste
27 maart 2008, 08:51
De kans is bijzonder klein dat je een tweedehands FG-441 op de kop kunt tikken. Misschien kun je eens een nieuwe LL16 proberen (700 à 800 euro)!

hanzeman
27 maart 2008, 20:52
Ja, dat wordt zeker lastig.

Ik dacht zelf aan de (iets betaalbaardere) LL6. Het instapmodel in de L serie.
Of anders de FG730S, ziet er ook goed uit maar waarschijnlijk made in China dus k*t.

hanzeman
27 maart 2008, 20:57
Weet iemand een zaak in de buurt van Utrecht waar ze yamaha verkopen?

Don Capo
27 maart 2008, 21:04
welke buurt?

hanzeman
27 maart 2008, 21:12
Mmm, Utrecht dus...