PDA

View Full Version : Probleem JCM 2000 DSL 50



BasB
26 maart 2008, 20:06
Ja ik ben nieuw hier, maar ik zit met een probleem. Ik heb bijna geen verstand van tube amps reparen ofzo.

Sinds vandaag komt er bijna geen geluid meer uit mn JCM 2000, alleen nog een klein beetje uit het distortion kanaal op volume 10. De amp is niet superveel gebruikt en alle buizen branden nog normaal voor zover ik kan zien.
Cab dat ik er bij gebruik is een 112 van brunetti met een v30 speaker erin.

Ik heb er meerdere gitaren en gitaarkabels op geprobeerd, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb dus geen flauw idee wat er mis is, iemand hier die mij kan helpen?

groetjes bas

Magic Bean
27 maart 2008, 14:12
Heb je wel geluid op je cleankanaal?
Ik neem aan dat je ook effecten uit de signaalketen gehaald hebt

Haal de achterkant van je amp anders eens open en kijk of de buizen gloeien.
Tik er tegen aan met een potloodje en luister of je 'plop' hoort.

Even buizen vervangen kan het helemaal uitsluiten.

Wat het ook kan zijn is dat het relais van je schakelsyteem vast zit. Dit heb ik ooit gehad, heel maf. Niet een echte distortion (beetje crunchachtig met gain op 10/pushed) en clean moet ook heel hard.
Simpele reparatie die je niet veel kost.

Probeer ook eens op een andere cab, misschien ligt het aan je speaker.

AART
27 maart 2008, 14:49
plug eens in de fx return(zonder ander spul ertussen als pedalen), als je dan gewoon clean geluid krijgt xit het probleem in je preamp.

pannekoek
27 maart 2008, 15:00
plug eens in de fx return(zonder ander spul ertussen als pedalen), als je dan gewoon clean geluid krijgt xit het probleem in je preamp.

of anders eventueel je zekeringen nakijken, zou eventueel kunnen dat er 1 is gesprongen

Rormo
27 maart 2008, 15:36
of anders eventueel je zekeringen nakijken, zou eventueel kunnen dat er 1 is gesprongen

Dit is wel je stokpaardje he? Maaar als er nog geluid uit komt (ook al is het weinig) en de lampjes branden, dan is de zekering nog wel goed.

Agent_Smith
27 maart 2008, 18:46
Probeer idd de fx-loop even. Ook even jumperen. Het gebeurd wel eens dat de ingangen vies zijn.

pannekoek
27 maart 2008, 19:27
Dit is wel je stokpaardje he? Maaar als er nog geluid uit komt (ook al is het weinig) en de lampjes branden, dan is de zekering nog wel goed.

nee toen ik de topic las wilde ik het hebben over een jack in de fx maar die was al gezegd, aangezien kapotte zekeringen nummer 2 zijn van deffecten zei ik die dus maar :P