PDA

View Full Version : Probleem met locking tuners



Roland C
26 maart 2008, 20:04
Yo mensen,

Ik heb een tijdje geleden sperzels locking tuners op mijn Epi LP gepleurd, maar wat blijkt nu net 5 min geleden, ik mijn gitaartje ff helemaal mooi opgepoets oude snaartjes ervan gehaalt en nu wil ik mijn nieuwe snaarjes erop leggen maar nu klemt de schroef van het 'locking' gebeuren mijn b en e snaar niet meer, is de jullie bekend? zoja geef me dan een oplosssing!! xD alvast bedankt!

Gr's

Roland

2e rocker
24 juni 2008, 09:19
Yo mensen,

Ik heb een tijdje geleden sperzels locking tuners op mijn Epi LP gepleurd, maar wat blijkt nu net 5 min geleden, ik mijn gitaartje ff helemaal mooi opgepoets oude snaartjes ervan gehaalt en nu wil ik mijn nieuwe snaarjes erop leggen maar nu klemt de schroef van het 'locking' gebeuren mijn b en e snaar niet meer, is de jullie bekend? zoja geef me dan een oplosssing!! xD alvast bedankt!

Gr's

Roland

heb je je snaren niet te los of heb je hem niet op de versterker aangesloten :noob: :noob:

almarvk
24 juni 2008, 09:27
Topic titel aangepast.

almarvk
24 juni 2008, 09:28
... of heb je hem niet op de versterker aangesloten :noob: :noob:
Als je niets te melden hebt, of het niet snapt, post dan vooral niet.


@Roland: is er verschil tussen de 2 probleemgevallen en de andere 4 te zien?

omni
24 juni 2008, 19:31
Ik snap ook niet wat je bedoelt. Het locking mechanisme is niets meer dan een los buisje wat je dmv van de schroef tegen de snaren aandraait. De enige manier waardoor ze niet zouden kunnen locken is als de schroef niet meer draait. Het enige andere wat dus kan is dat de ruimte die overblijft na het aandraaien nog te groot is. In dat geval heb je waarschijnlijk de verkeerde snaar in het verkeerde gat gestopt.

schwalbe
24 juni 2008, 23:06
Het pinnetje dat de snaar klemt is piepklein en wil er weleens uitvallen als je het lockingmechanisme te ver losdraait. Vind je nooit meer terug zo klein. Gewoon het mechanisme niet verder losdraaien dan nodig, dan valt het pinnetje er niet uit.

Orpheo
25 juni 2008, 13:27
ik heb dat een keer gehad, en ik heb me dr echt kapot naar gezocht. vond 't wel gelukkig. tis een harde les om te leren, maar daarna doe je t ook echt NOOIT meer.