PDA

View Full Version : Inzetten van humbuckers?



Nino1110
26 maart 2008, 19:58
Ik zoek dus nog steeds naar humbuckers maar nu is mijn vraag ( jaja ).

Hoe weet ik of deze (http://store.guitarfetish.com/crpafhiouhuz.html) werken in me Dean Evo XM en hoe kan ik deze dingen "montere"?

En , heeft iemand ervaring met deze dingen of raden jullie mij anderen aan van die site?

Grtz

Squier4ever
26 maart 2008, 20:00
hier zijn echt al genoeg topics over, zoek maar eens met de zoekfunctie. verder krijg je er een handleiding bij (bij nieuwe iig) en is er via google ook echt superveel info te vinden.

Nino1110
26 maart 2008, 20:06
Hoe het zit met de pots enzo heb ik al gezocht op Google maar ik kan nergens de specificaties vinden van mijn gitaar over de electronica die erin zit...

Als er een handleiding bij zit is dat alleen maar mooier :)

Squier4ever
26 maart 2008, 20:09
die zit er bij, en qua pots en schakelaars daar zijn gewoon standaardschema's voor, die waarden zullen niet verschillen. er zijn gewoon een paar basisregels waar (bijna) iedere bouwer zich aan houdt
op seymour duncan's site kun je gewoon bij wiring diagrams kijken. dan kun je selecteren hoeveel pots en switches je hebt en voila daar is je schema.

Nino1110
26 maart 2008, 20:13
Oke , ik heb hier een compleet schema liggen hoe ik alles moet solderen , de kleuren zijn toch wel altijd hetzelfde bij humbuckers? :chicken:

G.G.
26 maart 2008, 20:15
de kleuren zijn toch wel altijd hetzelfde bij humbuckers? :chicken:

Nee niet altijd. Kan qua merk verschillen, maar als je schema van SD is en je elementen ook moet het wel goed komen.

Nino1110
26 maart 2008, 20:16
Het schema komt van SD maar de elementen zijn GFS..

G.G.
26 maart 2008, 20:17
Het schema komt van SD maar de elementen zijn GFS..

GFS levert toch ook schema's bij hun elementen (ik heb in ieder geval steeds een schema gekregen)

Nino1110
26 maart 2008, 20:18
Oow , nog beter , ben nieuw met het bestelle / instaleren van humbuckers.
Bedankt!