PDA

View Full Version : strap buttons los



Rick trodat
26 maart 2008, 16:38
Ik weet niet precies hoe die ringetjes heten waar je je gitaar strap aan vastmaakt, maar die van mij zit los. Nu draai ik em wel vaak vast met een schroevendraaier, maar hij blijft los gaan, wat kan ik het beste doen??

het gaat om dit ding: Deze is niet van mij trouwens:

\http://lawsie.com/i/ebay/Gibson-Grabber-Bass/Gibson-Grabber-Bass-strap-buttons.jpg

rock 'n roll
26 maart 2008, 17:14
eruit halen een hoop lijm erin. Strapbutton er terug in. Laten drogen en dat ding komt denk ik niet meer los

Nielsje
26 maart 2008, 17:50
Of, gat opvullen met luciferhoutjes + lijm, en dan het ding d'r in schroeven.

Rick trodat
26 maart 2008, 18:40
Gewoon houtlijm?

G.G.
26 maart 2008, 18:50
Gewoon houtlijm?

Ja gewone houtlijm. (gelefles Bison voldoet prima, Hema houtlijm ook etc..)

Wat ik zelf de mooiste methode vind is:

Diameter van de strapbutton waar ie het hout raakt meten. Een passend boortje nemen en dan net iets kleiner uitboren. Deuveltje verlijmen en afwerken en dan helemaal opnieuw een keurig gat boren.

Maar lucifertjes werken ook.

GravyTrain
26 maart 2008, 18:58
Ik heb het ooit met kneedbaar hout gerepareerd, dat was binnen 10 minuten gefixt en heeft nooit meer losgelaten. Gewoon volgepropt, schroef er in gedraaid en laten drogen.

JazzBass
26 maart 2008, 20:36
ik ook, alleen heb ik het vloeibaar hout eerst even laten drogen.. moest toch nog polijsten.. werkt nog steeds super :soul:

FruscianteFan
28 maart 2008, 18:11
Ik heb vloeibaar hout, lucifers en lijm gebruikt voor de strapknoppen van mijn Jaguar. Op beide plekken is de knop er een keer uitgeschoten, slechts één keer kon ik haar opvangen (de andere keer viel ze dus, met een lakloze plek van 5x0,5 cm tot gevolg). Ze viel dus ná het kneedbaar hout, de lucifers en de lijm. Ik heb nu de strap met wat stukken tape op de gitaar vastgezet, dat blijft tenminste zitten.