PDA

View Full Version : Mijn fender is vals



blendefender
26 maart 2008, 14:11
Hallo allemaal ik ben niew hier dus! Ik speel sinds een half jaar gitaar op dit
instrument en hij heeft het altijd goed gedaan maar nu........
Ik heb problemen met mijn srtatocaster. Sinds een tijdje is mijn dunste snaar e vals. Als ik de gitaar heb gestemt met het stemapparaat en alles is goed op
stemming dan klinkt mijn gitaar toch vals. Hoe hoger ik de toon op de hals
neem hoe minder vals dat ie klinkt Rond de twaalfde fred klingt het wel goed.
Zouden mijn freds versleten zijn ????? Ik heb ook dat truukje met de (het)snaarzadel gedaan(voor of achteruit voor hoger of lager) om m te intoneeren.
Als ik de snaar stem op pricies e (wijzer inhet midden en lampje groen) en pak
dan een octaaf? hoger op de twaalfde dan is dat pricies.......
Ik heb er niet echt verstand van daarom had ik graag jullie mening.

barno
26 maart 2008, 14:20
snaren verslijten, nieuwe snaar opleggen, intoneren en hopla, opgelost.
liefst alle snaren vervangen.

steph
26 maart 2008, 14:23
Ik dacht bij het lezen van de titel, dat je een nep Fender zou hebben...
Shit, weer geen mooi verhaal....

Maar goed, ik denk dat je gitaar geïntoneerd moet worden, d.w.z. brugzadels naar voor of naar achteren plaatsen d.m.v. schroeven per zadel naar links of naar rechts te draaien. Mischien dat je met Google een site kan vinden waarop dat stap voor stap wordt voorgedaan.

In principe niets onoverkomelijks.

blendefender
26 maart 2008, 15:35
ik heb natuurlijk niewe snaren gebruikt 010 tot 042. ook met het zadel
schuiven heb ik gedaan. De gitaar is goed op stemming dus ook met
intoneren is ie pricies. op de tuner is een open snaar pricies een e en ook
bij de twaalfde fred is het ok.
Gek is ook dat vanaf een open e naar de twaalfde fred begint met open
ok, eerste een beetje vals, tweede nog meer (steeds lager) twaalfde is
de snaar weer ok. Op de dertiende gaat ie ook valser worden maar dan steeds