PDA

View Full Version : Welke Fender strat



Jimwoud
26 maart 2008, 12:44
Hallo,

Ik ben opzoek naar een Fender strat die goed rockt(met distortion) en een mooi twangy maar niet te schel clean heeft. Heb er een aantal geprobeerd gisteren. Maar kom er niet helemaal uit. Maar welke modellen zowel USA of mex moet ik echt even proberen.

Qua looks wil ik graag een Fender, en een maple neck. Voor de rest heb ik geen verstand van strats vandaar dit topic.

m'n budget is tot ongeveer 1000 euro(heb nog een waardebon bij een winkel van +/- 850 euro, vandaar dat ik een nieuwe wil/ moet).

wil hem gebruiken voor poppy en crunchy dingetjes, maar misschien ook om een beetje hardrock te spelen.

Kim Wilson
26 maart 2008, 12:48
Weet je zeker dat je een Strat wil, en geen Tele?

rocker_71
26 maart 2008, 12:52
Welke heb je geprobeerd dan?
De Highway one is wel een aanrader, maar je hebt zelf meer te besteden, dus dan kun je mss voor nog wel beter gaan.

Luke-wannabe
26 maart 2008, 12:54
Misschien een Stratje met humbucker in de brug?

Jimwoud
26 maart 2008, 12:54
Weet je zeker dat je een Strat wil, en geen Tele?
Heb ik ook getest, en was ik ook wel gecharmeerd van. Heb ook nog op een baja gespeeld, volgens mij dezelfde die jij hebt, was ook wel lekker. Daarna op een USA standaard maar die vond ik wat te schel, maar op het halselement was hij wel lekker boomy. Als die minder schel was geweest had ik hem wel gekocht, hoewel ik nu denk dat dat ook wel optelossen is met andere pots, caps misschien.

Rick trodat
26 maart 2008, 12:56
Weet je zeker dat je een Strat wil, en geen Tele?

Niet te schel, en dan een tele??

Jimwoud
26 maart 2008, 12:57
@Rocker_71: Die hadden ze niet dacht ik. Maar wilde ik wel graag proberen.

@Luke-wannabe: Ook aan zitten te denken, hadden ze ook niet, maar wil wel graag single coils, voor humbucker en dikke sound heb ik m'n epi LP. Hoewel een strat met hbs me ook heel vet lijkt.

Ash ketchum
26 maart 2008, 12:58
Een neckpickup van een tele is alles behalve schel IMHO.

Kim Wilson
26 maart 2008, 13:00
Niet te schel, en dan een tele??
Nee, een strat is niet schel zeker... De TS wil een gitaar met maple hals die rockt, een twangy clean heeft en hij wil er pop, crunch en hardrock mee spelen. Dat klinkt als Tele.

1000 euro is een beetje een moeilijk bedrag bij de nieuwe Fenders. Rond 600 - 700 euro heb je schitterende Mexicanen, de Highway kost net iets meer, en dan komt er een poosje niks totaan de USA Standard. En de Standards ben ik persoonlijk niet kapot van...

Luke-wannabe
26 maart 2008, 13:08
Hoe je Fender klinkt ligt ook heel erg aan je verdere rig. Met een Plexi of Fender ofzo klinkt een strat echt niet schel.

Jimwoud
26 maart 2008, 13:23
Een neckpickup van een tele is alles behalve schel IMHO.
Ben ik met je eens hoor, maar wil graag ook de brug pickup kunnen gebruiken.

@Kim: Minder dan 1000 is ook goed hoor, het liefs iets onder de 850 euro, dan kan ik nog een paar setjes snaren kopen, hehe. Zit inderdaad te denken aan een Mex.

rocker_71
26 maart 2008, 14:09
Zit inderdaad te denken aan een Mex.

ga dan voor de Highway One!

pimmedoris
26 maart 2008, 14:43
Niet te schel met een mooi twangy clean. Het schelle zit volgens mij meestal in de brug pup.

Dus een strat met humbucker in de brug? Goed scheuren in de brug en mooi clean in de hals...

Maar is een maple nek niet altijd wat scheller dan een rosewood fretboard?

Kim Wilson
26 maart 2008, 14:55
Een maple nek is feller, een rosewood toets is wolliger. Als je dat wil omschrijven als scheller, dan klopt het. Maar bij schel heb ik het idee van hoge en midhoge tonen, en dat voegt een maple nek niet toe.

Rocker, waarom zou jij voor een Highway gaan?

Kakihara
26 maart 2008, 15:06
Misschien een Jimmie Vaughan ? Of is dat niet twangy genoeg ? Heb er zelf nog niet op gespeeld, dus ik kan er eerlijk niets over zeggen, behalve dat ik er wel eens iets positief over gelezen heb :)