PDA

View Full Version : Ook nog pop-punk fans aanwezig?



-GvR-
14 februari 2003, 22:12
Zijn er ook nog echte rocksterren hier?

Mensen die van, Mest, NFG, Simple Plan, Finch, The movie life, Atticus, Startingline....enzovoort houden?

Want dit heb ik hier nog niet veel zien staan, het enigste was blink.

Fluffy
14 februari 2003, 22:14
yeah ik luister vaak finch en nfg en die shit :grin:

sickpunk
15 februari 2003, 11:14
heb een tijdje naar NFG geluisterd... en starting line ken ik ook...(ben nog naar concert geweest en hbe demo cd met alle handtekeningen) maar wou/wil toch iets ruigers... dus nee nie echt een fan

geertenno
15 februari 2003, 20:59
Ha, weer een jongen uit Goes!
En ik luister trouwens wel 's Simple Plan, NFG en For The Alliance

green_day
15 februari 2003, 22:16
pop punk.. green day?
ik luister naar.. no use for a name, travoltas (heerlijke surf-punk), get up kids (emo), less than jake.. uiteraard nog veel meer maar ben vreselijk te lui om te gaan typen

sickpunk
16 februari 2003, 19:33
greenday is goe DUH(heb alle cd's + nog lp)

-GvR-
16 februari 2003, 20:40
Kijk dit is tenminste muziek, die hier genoemd wordt, stukken beter dan al die Metal, er is nog maar 1 goede metal band naar mijn mening en dat is Dimmu Borgir.

Trouwens wel genieten een LP van Green Day, nooit geweten dat ze die hebben uit gebracht, zijn die lui al zo lang bezig of is dit zo'n picture disk?

Tabee!

BLOK182
16 februari 2003, 20:55
Hey, iemand die naar Mest luistert, cool! Zo'n soort muziek maken we met onze band, naja, onder andere, lekker happy om te spelen.

sickpunk
17 februari 2003, 19:41
greenday is al een tijdje bezig.... maar dis een "promotie"(4 nr's.. 2 van warning en nog 2 live) van "warning" billie brengt (voor namelijk) op z'n eige label(wee naam zo ff nie meer) lp's uit... zijn vooral 7" "promo's"...

Kitaarhiero
18 februari 2003, 14:23
-*Een 7" is een single/EP... geen LP*-

Ik luister wat punkpop betreft naar de meer bekendere bands zoals Rancid, NoFX, Pennywise, Green Day, the distillers etc. maar ik heb ook wel een cdtje van Limp, die is wat minder bekend...

sickpunk
18 februari 2003, 15:06
ja, wet dat het ep's zijn...en nie lp's zet alleen steeds lp's neer........:S

sickpunk
18 februari 2003, 15:08
the distillers pop-punk?? mwa... denk nie echt, dat lui die alleen naar NFG of zo luisteren... the distillers op prijs stellen.. ja sommige nr's maybe...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sickpunk op 2003-02-18 17:37 ]</font>

-GvR-
18 februari 2003, 16:05
Nee, The Distillers is echt geen pop-punk, het is wel genieten, maar geen pop. Pennywise ook niet, ik zou het omvatten als oldskool. Maar daar zul vast ook andere gedachtes over rond gaan.

En natuurlijk luisteren er mensen naar Mest :grin: modder vette band, alleen moet ze gewoon hun punk blijven spelen en niet met een soort van ska gaan lopen kloten want daar bakken ze niks van.

Kitaarhiero
18 februari 2003, 21:40
Hoe definieer je poppunk dan?

Ala de Buzzcocks? The Members?
of zoals de Ramones? green day?
die eerste 3 bands zijn wel oud, maar komt dat een beetje overeen?

sickpunk
18 februari 2003, 21:51
geen idee, hoe je het defineerd.. maar distillers, is een heel stukkie ruiger, dan de rest

treblemaster
26 februari 2003, 09:23
Hmmm, ik ken wel de termen East-coast en west-coast punk (net als bij rap :wink: ). East-coast was dan meer de stijl van Green Day, Screeching Weasel, The Queers etc. (3 akkoorden punk). En west-coast was meer de skate punk (pennywise, NOFX etc.). Meer een soort meoldieuze speedmetal, heheh.
Zelf hou ik overigens meer van old-school hardcore (black Flag, circle yerks etc.), 70's punk en punk rock 'n roll.

sickpunk
26 februari 2003, 11:00
70's punk is wel lekker... pop punk, is nie volledig mijn stijl... wel goed.. maar er ontbreekt altijd iets.....:S

the joshua tree
26 februari 2003, 11:22
doe mij maar Sugar ray, Millencolin en The hives!

sickpunk
26 februari 2003, 13:32
millencollin is goed....:grin:

geertenno
26 februari 2003, 16:38
Mijne: Millencolin, Rancid, Pennywise en Anti-Flag.

green_day
26 februari 2003, 19:54
millencolin primaa
alleen die mensen zien er zeeeer lomp uit
maar maken wel leuke muziek

-GvR-
27 februari 2003, 15:12
Millencolin ben ik zelf een beetje op afgekickt net als Reel Big fish.

Het is nu meer sugar cult, mest, Allister en Sum. Ik vind overgens alleen het nieuwe album van Sum goed, all killer no filler zuigt naar mijn mening.

green_day
27 februari 2003, 20:06
ja dat sum 41 vind ik egt SHIT.. beetje zoon blink 182 bandje. en live zuigen ze ook noges vet heb ik gehoord. bah

-GvR-
27 februari 2003, 22:22
Ja is jouw mening :razz:

Ik heb een aantal mpegs van hun gezien waar het ook live niet goed is, maar luister het nieuwste album echt genieten.

green_day
1 maart 2003, 09:51
Op 2003-02-27 22:22, schreef -GvR-:
Ja is jouw mening :razz:

Ik heb een aantal mpegs van hun gezien waar het ook live niet goed is, maar luister het nieuwste album echt genieten.

tjah, maar bij mij gaat het er ook om of de band ook echt kan spelen wat je hoort op cd.. dat is bij sum 41 dus niet zo :razz:

sickpunk
1 maart 2003, 19:09
sum 41 valt wel mee hoor live... das nie zo slecht..... rancid is met sommige nr's HEEL kut live(time bomb bijvoorbeeld)...

green_day
1 maart 2003, 21:37
Op 2003-03-01 19:09, schreef sickpunk:
sum 41 valt wel mee hoor live... das nie zo slecht..... rancid is met sommige nr's HEEL kut live(time bomb bijvoorbeeld)...

rancid vind ik ook niet heel erg briljant. Een heeele goede live band: No Use For A Name.. The Living End trouwes ook zeer vet live

geertenno
1 maart 2003, 21:40
Pennywise en Anti-Flag zijn ook vet live!

green_day
1 maart 2003, 22:32
Op 2003-03-01 21:40, schreef geertenno:
Pennywise en Anti-Flag zijn ook vet live!

Anti-Flag idd zeer goed.. pennywise nog nooit live song van gehoord.. ff downloaden dus. Ik vind met pennywise zo dat je na een half uurtje er wel weer zat van bent

geertenno
1 maart 2003, 22:42
Nee, vind ik dus niet.
Maar in bijna elk nummer zit wel die "stijl" van ze.
Luister Die for the government, Stars and Stripes en 911 for peace maar achter elkaar en zoek de verschillen!

green_day
1 maart 2003, 23:00
Op 2003-03-01 22:42, schreef geertenno:
Nee, vind ik dus niet.
Maar in bijna elk nummer zit wel die "stijl" van ze.
Luister Die for the government, Stars and Stripes en 911 for peace maar achter elkaar en zoek de verschillen!

uhm wat bedoel je? dat zijn songs van Anti-Flag heh..

geertenno
2 maart 2003, 09:25
Oeps, verkeerd gelezen, ik dacht dat je bedoelde dat je na een half uurtje Anti-Flag wel weer zat bent. :grin:

sickpunk
2 maart 2003, 10:23
de beste live shows die ik ooit heb gezien, zijn van dropkick murphys(in de melkweg) en/of flogging molly (ook in de melkweg, al 2X gezien)(edit: woordje vergeten...:razz:)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sickpunk op 2003-03-02 10:24 ]</font>

-GvR-
2 maart 2003, 22:38
Geertenno dat zijn wel de bekendste nummers van Anti-Flag die je op noemt de enigste goede ook naar mijn mening. Anti-Flag lijkt heel veel op elkaar, het komt er allemaal op neer dat ze bush een eikel vinden en zelf de engiste goede Amerikanen zijn :S

Pennywise zelfde liedje ben je ook gelijk zat, er zijn 3 bandjes bij mij op school die pennywise spelen, en altijd fuck authority :S komt ook je strot uit.

Maar over het live zuigen van Rancid, hehe, dat kan dan wel wezen maar luister Tim en Lars maar eens live in The Transplants, dat is samen met Travis van blink en nog een zanger en een bassist die ik niet ken. Het is hele rare muziek, zit veel electro stuff in maar best inspirerend. Het heeft afentoe wat weg van hardcore maar er zitten ook jazz stukken in, en natuurlijk het ware rancid geluid is te vinden.
het leuke is trouwens dat travis haast alleen maar hi-hat-snare-basdrum gebruikt op dit album, er komt echt maar zelde een crash in voor. het is ontzettend strak. hij heeft het album ook in 5 uur ingedrumt.

sickpunk
3 maart 2003, 16:19
transplants ken ik(heb het album), en ken ook het verhaal erachter... :wink: mar daar hadden we het niet over... :wink: en trouwens als je rancid en the transplants wil gaan vergelijken omdat er een tim(en soms lars en matt ook trouwens..) in the transplants zitten...kan je dat nie echt doen.....stijl lijkt totaal nie op elkaar... rancid zuigd gewoon met de ska nr's(als ze ze live spelen) en transplants hebben niet tot nauwlijks ska stukjes.... dus tjah....
ow en het enige echte rancid geluid wat terug te vinden is, is de stem van tim... :wink: en dat is eigenlijk ook het enige, wat het verneukt... rob aston(zanger) is 100 X beter(maar das mijn menig hoor), heeft trouwens ook alle texten geschreven

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sickpunk op 2003-03-03 16:21 ]</font>

green_day
3 maart 2003, 19:23
Op 2003-03-03 16:19, schreef sickpunk:
transplants ken ik(heb het album), en ken ook het verhaal erachter... :wink:
mar daar hadden we het niet over... :wink:
en trouwens als je rancid en the transplants wil gaan vergelijken omdat er een tim(en soms lars en matt ook trouwens..) in the transplants zitten...kan je dat nie echt doen.....stijl lijkt totaal nie op elkaar... rancid zuigd gewoon met de ska nr's(als ze ze live spelen) en transplants hebben niet tot nauwlijks ska stukjes.... dus tjah....
ow en het enige echte rancid geluid wat terug te vinden is, is de stem van tim... :wink:
en dat is eigenlijk ook het enige, wat het verneukt... rob aston(zanger) is 100 X beter(maar das mijn menig hoor), heeft trouwens ook alle texten geschreven

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sickpunk op 2003-03-03 16:21 ]</font>


het verhaal achter de transplants ken ik niet.. vertel es.. er zal wel iets mee zijn.. ik zie travis>>ik denk blink 182>> ik denk: Da's fake!.. maar kan het mis hebben heh :razz:
ik weet namelijk niet zo veel van the transplants.. lijkt mij niet egt een vette band

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: green_day op 2003-03-03 19:25 ]</font>

-GvR-
3 maart 2003, 19:38
Het is zeker wel een vette band :smile:

Maar ik wil dat verhaal van sickpunk ook wel eens horen.

sickpunk
3 maart 2003, 19:51
rob aston had texten geschreven... maar wist nie echt, wat ie er mee ging doen, tim van rancid, heeft/had ze gelezen, von ze "geweldig"... ze zochten nog een drummer, tim vin travis de beste "punk" drummer in de wereld... dus hij belde hem op.. travis vond het een super idee.... ze hebben in 2 jaar tijd, aardig wat lui naar de studio gehaald(inclusief heel rancid) en brody(vrouw van tim) en nog wat lui... maar die staan in het boekie, en heb cd uitgeleend... nouja.. ze begonnen dus met opnemen in 2000 en in 2002 was ie af en kwam ie af....en travis heeft inderdaad in iets van 5 uur ofzo alles opgenomen jah..... zoiets in die zin was het....(voor zover m'n geheugen nog goed is....) de studio was trouwens de kelder van tim

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sickpunk op 2003-03-03 19:54 ]</font>

Kitaarhiero
5 maart 2003, 16:30
Rancid slecht!?!

my god... wie dat zegt is echt DOOF... ze hebben (vooral op life won't wait en and out come the wolves) echt geweldige nummers... er zijn op Let's go, life won't wait en Life won't wait welgeteld 0 momenten waarop ik op skip wil drukken.

Daarbij is rancid een van de weinige punkbands die ik altijd meteen herken als ik ze hoor. er is bij mijn weten geen enkele band die klinkt als rancid.

sickpunk
5 maart 2003, 17:58
kitaar, eerst verder lezen...... er staat, dat ik ze LIVE slecht vind, met bepaalde nr's (time bomb, zo'n stijl) op cd's zijn ze goed.....:wink: dat wist ik al

green_day
5 maart 2003, 20:04
Op 2003-03-01 23:00, schreef green_day:


Op 2003-03-01 22:42, schreef geertenno:
Nee, vind ik dus niet.
Maar in bijna elk nummer zit wel die "stijl" van ze.
Luister Die for the government, Stars and Stripes en 911 for peace maar achter elkaar en zoek de verschillen!

uhm wat bedoel je? dat zijn songs van Anti-Flag heh..

nou ik vind ook dat je niet té lang naar anti-flag moet luisteren