PDA

View Full Version : Genz Benz Amps



john5
26 maart 2008, 11:53
Ik heb laatst over een Genz Benz amp mogen spelen. Zelf had ik nog nooit van deze amps gehoord. Maar heb even op de site gekenen en ze brengen toch wel een leuke serie amps uit. Nette buizen-amps, mooie vormgeving, goed geluid.
Nou ben ik wel benieuwd of er hier nog meer mensen zijn die ooit over een van deze amps hebben gespeeld en wat hun mening over dit merk is.

Bl44t44p
26 maart 2008, 14:06
Ik heb er zelf nog nooit over gespeeld, maar moet er in mei met Emergenza over spelen. Zou je wat meer kunnen vertellen over het geluid, klank, voicing enz.? Ben eigenlijk alleen geinteresseerd in de distortion.

Bedankt!

oh speel zelf op een PRS CE 22 trouwens.

RedBuell
26 maart 2008, 14:54
Ikheb een keer over een Genz Benz el diablo gespeeld in Nederland muziek, ik speelde met een ltd ec1000 in drop C. De verkoper schroefde het volume flink op en stond daarecht met wapperende broekspijpen en dreunen tegen mijn borst. De cab schijnt hier echter verantwoordelijk te zijn, 4x12 met van die bas reflex pijpjes. Al met al voor metal een fijne versterker die bhoorlijk huftre proof aanvoelt als je een beetje aan de pots zit. Top uitstraling met dat blauwe licht, ik heb alleen met zware distortion gespeeld dus weet niet hoe hij voor de rest klinkt.


FF over dat emerganza, een maatje van mij zit ook met zijn band in die contest en moet zeggen dat de tijd tussen de bandjes erg kort is. Je zal dus niet al te veel tijd hebben om de amp uitgebreid in te stellen, je hebt geloof ik een half uurtje om te soundchecken.

john5
26 maart 2008, 15:32
tijdens emergenza krijg je inderdaad een half uur om te soundchecken. je settings worden opgeschreven. als je eenmaal aan de beurt bent om te spelen, stellen de organisatoren de settings op de amp in.

Over t distortion geluid kan ik kort en bondig zijn: je wordt uit je schoenen geblazen. Duidelijke heldere distortion, een goede laag, maar zeker ook een goede hoog.

RedBuell
26 maart 2008, 16:14
tijdens emergenza krijg je inderdaad een half uur om te soundchecken. je settings worden opgeschreven. als je eenmaal aan de beurt bent om te spelen, stellen de organisatoren de settings op de amp in.

Over t distortion geluid kan ik kort en bondig zijn: je wordt uit je schoenen geblazen. Duidelijke heldere distortion, een goede laag, maar zeker ook een goede hoog.


Ik hoorde ook van mensen dat het komt door de cab......

CasB
26 maart 2008, 17:01
Onze gitaristen speelden er ook over met Emergenza...de Diablo 100 is wel erg lekker, maar de andere die er stond (de Diablo 60-TS), die was veel te brits-voiced voor onze muziek...da's erg jammer als normaal de andere gitarist met een behoorlijk brute sound speelt...

H.G. Kaufman
26 maart 2008, 18:10
Ik heb er ook op gespeeld met emergenza en hoewel het zeker erg goede versterkers zijn, was het niet echt mijn smaak.
Het feit is wel dat ik minder dan 5 minuten de tijd had om de versterker af te stellen, dus echte serieuze ervaring heb ik er niet mee.

Wie staan er trouwens nog meer begin mei in de halve finale van emergenza? (van Bl44t44p weet ik het al :satisfie: )

RedBuell
26 maart 2008, 19:42
Morgen een ronde in de P60 in Amstelveen......

Jellyfish00
26 maart 2008, 20:15
Morgen een ronde in de P60 in Amstelveen......
Hee, daar woon ik vlakbij! (Helaas mag ik nog niet eens de P60 in...)

Bl44t44p
26 maart 2008, 20:20
Bedankt voor de reacties. Dat van die britpop voicing hoorde ik al van H.G. Kaufman en daar ben ik dus absoluut niet naar op zoek. Ik zoek meer een hi-gain nu-metal distortion, dan ben ik dus beter af met die Diablo 100?

Trouwens, "30 min" en "5 min" spreekt elkaar ook beetje tegen he... zou dat zo verschillen per stad?

RedBuell
26 maart 2008, 20:43
Bedankt voor de reacties. Dat van die britpop voicing hoorde ik al van H.G. Kaufman en daar ben ik dus absoluut niet naar op zoek. Ik zoek meer een hi-gain nu-metal distortion, dan ben ik dus beter af met die Diablo 100?

Trouwens, "30 min" en "5 min" spreekt elkaar ook beetje tegen he... zou dat zo verschillen per stad?

30 min soundcheck, 5 minuten opbouwen tussen de bands door ;)

Dribbel_
26 maart 2008, 21:33
Blegh heb er met emergenza ook over gespeeld maar vond het grootste deel van het geluid totaal niet bruikbaar
Veel te scooped en korrelig.
Maarja je hebt inderaad niet ruim de tijd om tot alles door te komen.
Clean was netjes. Oversturing niet mijn ding