PDA

View Full Version : verschil in sound



Jay75
26 maart 2008, 10:39
Wat is ongeveer het verschil tussen een Fender Custom Shop Tele en een 52 RI telecaster?

Als ik die laatste lekker vind klinken, hoe vergelijk ik die sound dan met een Fender Custom Shop Tele.

Normaal vind ik tele ( USA ) vrij iel, maar de 52 die ik ooit had klonk dat helemaal niet en ook niet te schel.

Hoe moet ik dat zien bij die Fender Custom Shop Tele?

Tristan
26 maart 2008, 14:04
Mijn ervaring is inderdaad dat een '52 Reissue Tele een stuk minder iel klinkt dan de meeste Standaard Tele's, maar de Relic NoCaster gooit daar nog een enorme schep bovenop...
Het is gewoon niet te beschrijven, probeer ze zeker allebei eens uit en maak dan je keuze, ik weet zelf in ieder geval dat ik met 1000% zekerheid voor een Relic NoCaster zou gaan, het is voor mij een enorm verschil, wat niet wegneemt dat een '52 Reissue Tele ook een hele goede gitaar is of kan zijn...

Jay75
26 maart 2008, 15:29
Okay, zou dus prima moeten zijn maar is de Relic NoCaster dezelfde als de custom dan? Want daar kan ik naar gaan kijken.

Tristan
26 maart 2008, 16:48
Dat weet ik niet, het hangt ervan af over welke Customshop Tele je het hebt, is het ook zo'n blonde/butterscotch met maple neck?
Die met rosewood neck klinken weer net iets anders...