PDA

View Full Version : advies bij kopen gitaar en versterker



kevin93
26 maart 2008, 10:11
Beste forumleden,

Mijn zoon is 15 jaar en speelt al een aantal jaren keyboard.
Hij wil nu graag electrische gitaar leren spelen en we willen hem voor zijn verjaardag een gitaar en versterker kopen. Ik heb het forum bestudeerd om vast te stellen wat een goede aankoop zou zijn.
Verder heb ik nog gebeld met wat winkels, waaronder Alphenaar, een on-line winkel in Haarlem.
Op basis van deze informatie kom ik tot de volgende keus :
London City Spitfire 2 (zwarte uitvoering), kosten €. 249,-
(of is de Comet een betere keus ?)
Versterker Vox AD-15 VTXL, kosten €. 225,-
Is dit naar jullie oordeel een goede combinatie voor een goede prijs ?

Alvast dank voor jullie reacties.

Vriendelijke groet,

Monique

Rormo
26 maart 2008, 10:48
Prima keus. Goede winkel ook voor zo ver ik weet. Aardige lui daar met verstand van zaken. Comet en Spitfire zijn beiden goede gitaren. De keuze tussen die 2 hangt af van de muziekstijl. Een Spitfire klinkt iets fijner en heel helder, terwijl een Comet wat scheurender en ruwer klinkt. Met beiden zul je geen miskoop doen iig.

wikwakka
26 maart 2008, 10:52
Lijkt me inderdaad erg goede startersgear!

kevin93
26 maart 2008, 13:41
Dank voor de reacties.
De Spitfire lijkt dus de beste keus, zie ik wellicht nog andere alternatieven over het hoofd ? (ook de Ephiphone LP is me aangeraden, kan ik nieuw kopen in Hardenberg voor €. 380,-)
Is de versterker ook de beste keus of hebben jullie hiervoor nog andere/betere suggesties.

Vriendelijke groet,

Monique

marter544
26 maart 2008, 13:49
Wat wil je zoontje gaan spelen dan? Tis net als met een fiets, je hebt zat goede fietsen, maar met een racefiets ga je niet van een modderpad op een berg afbaggeren...

rocker_71
26 maart 2008, 14:08
Wat wil je zoontje gaan spelen dan? Tis net als met een fiets, je hebt zat goede fietsen, maar met een racefiets ga je niet van een modderpad op een berg afbaggeren...

ha, da's leuk gezegd! :seriousf:

kevin93
26 maart 2008, 14:14
Wat hij uiteindelijk gaat spelen lijkt me nu lastig te bepalen (op z'n keyboard speelt hij eigenlijk vrijwel alle populaire genres, alleen geen klassiek). De gitaarsolo's van Slash (Guns en Roses) vindt hij indrukwekkend, maar dat lijkt me nog heel ver weg, hij heeft nog nooit op een gitaar gespeeld en moet dus ook les gaan nemen.
Ik zoek dus eigenlijk een gitaar waar je de eerste jaren nog alle kanten mee op kunt. als hij echt goed leert spelen zal er wel een gitaar bij moeten komen.
Nog een kleine toevoeging voor wat betreft de genoemde Ephiphone LP in mijn vorige bericht, hier dient nog Standaard achter te worden vermeld. Ze worden nieuw in de doos verkocht via marktplaats door Erik uit Hardenberg.

Vriendelijke groet,

Monique

Rormo
26 maart 2008, 15:37
Een Les Paul gitaar is wel geschikter voor Guns n Roses. Maar het duurt inderdaad nog een tijd voor je dat kunt spelen. Wat dat betreft zou ik zeggen dat de Spitfire veelzijdiger is. Daar kun je echt alle kanten mee op in de muziek (behalve hardrock/metal). Ik zou daar voor gaan dan. Je kunt ook 130 euro meer uitgeven voor een Epiphone, maar deze gitaar is niet beter, wel anders. Gewoon een ander geluid zoals net beschreven.


Die versterker is een prima keus. Alternatief zou zijn een Roland Cube 20x. Ongeveer even duur en ongeveer even goed. Beiden hebben sterke en zwakke punten en het is maar net wat je mooier vindt. Maar met beide versterkers haal je een goede in huis om het op te leren, zeker geen miskoop.

macwilliams
26 maart 2008, 16:45
Ik heb mijn epiphone std ook bij erik gehaald wel een tweede hands maar geen enkele klacht over de gitaar. Ook erik is een goeie gast je kunt desgewenst diverse uitvoeringen uitproberen op zijn versterker. Qua klank zijn ze hetzelfde maar je moet de diverse uitvoeringen die hij heeft gewoon bekijken wanneer je ze in je handen hebt. Ik ben er toen heengegaan voor een nieuwe birdeye maple. Maar vond de plaintop die hij daar ook had liggen mooier. Daarna zei heij dat hij ook een tobacco sunburst had maar die was tweede hands. Niet voor de prijs maar die vond ik dan juist weer het mooist.En die is het toen geworden:

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC06682.jpg

fuchs
26 maart 2008, 16:51
Hij had er wel wat snaren op kunnen leggen...

Rormo
26 maart 2008, 18:21
En hoe zit het daar met garantie?

macwilliams
26 maart 2008, 19:04
Hij had er wel wat snaren op kunnen leggen...
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/nopompom.gifhttp://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/nopompom.gifhttp://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/nopompom.gif

bassej
26 maart 2008, 19:18
Ik weet niet hoever je van Drachten woont, maar daar verkopen ze een een london city telecaster ( met lakbeschadiging) voor 140 euro en VOX ad 15 voor 200.

Jaffster
26 maart 2008, 22:32
Dank voor de reacties.
(ook de Ephiphone LP is me aangeraden, kan ik nieuw kopen in Hardenberg voor €. 380,-)

Vriendelijke groet,

Monique


Ja die heb ik dus ook gehaald bij Erik... de zwarte....
En ik kan maar 1 ding er over zeggen..... WOOOHOOOOO
Ik ben er echt wel blij mee.
Erik is ook een aardige en oprechte gast. mocht daar gewoon even inpluggen en spelen... allemaal geen probleem. Hij stuurt ze ook op.


succes...

Alex

kevin93
27 maart 2008, 22:11
Ben vandaag in Drachten geweest en daar een Vox15 versterker gekocht en me laten verleiden tot de aanschaf van een London City Hurricane III (zwarte).
Volgens mijn zoon is deze gitaar het helemaal, zowel qua geluid als qua uiterlijk.
Nu dus alleen nog op zoek naar iemand die gitaarles geeft in Hardenberg en omgeving.
Iemand suggesties ?

Vriendelijke groet,

Monique

RammerStein
27 maart 2008, 22:21
ene wilco in vroomshoop

ik woon in bergentheim wat 7 km van hardenberg is ;)

als je het graag wilt, wil ik z'n telefoonnummer wel even opzoeken want volgens mij staat z'n nummer niet in de telefoonboek

kevin93
28 maart 2008, 09:02
Graag.
Vroomshoop is vanaf Hardenberg wel een eind fietsen dus als je nog iemand dichterbij weet ?

Vriendelijke groeten

Monique

RammerStein
28 maart 2008, 17:08
daarom wordt ik altijd gebracht door m'n zus,moeder of broer ;)

maar ik zal zijn telefoonnummer wel even opzoeken

RammerStein
29 maart 2008, 10:56
kevin93, je hebt pm ;)

R.J
29 maart 2008, 12:23
Zeker de spitfire voor een beginner, OF hij moet het geluid van de comet ZO top vinden.
Da's het karakter van strats en tele's

een hurricane! stoer.
Wou dat ik dat had gehad als beginnerssetje :chicken: *kijkt naar hele oude egmond gitaar*

Squier4ever
29 maart 2008, 13:00
Ja die heb ik dus ook gehaald bij Erik... de zwarte....
En ik kan maar 1 ding er over zeggen..... WOOOHOOOOO
Ik ben er echt wel blij mee.
Erik is ook een aardige en oprechte gast. mocht daar gewoon even inpluggen en spelen... allemaal geen probleem. Hij stuurt ze ook op.


succes...

Alex

blijft jouw period-toets (puntje) hangen ofzo?

Renin
4 april 2008, 15:43
heb jij dan een "it"-fetisj?

(zie je sig)

;)