PDA

View Full Version : TC Chorus verkopen voor een andere drive.. suggesties?



Nitefly7
25 maart 2008, 23:23
Omdat ik vaker naar de Replifex en Boss CE-2 grijp, vind ik het zonde om de TC Chorus na al die tijd alleen voor sentimentele (verzamelaars?-) waarde te bewaren..
Vandaar dat ik 'm verkop (geen spam intended), om een andere OD te financieren..

de 3 kanalen van mijn Koch Studiotone, i.c.m de MI Audio Tube Zone komen al een heel eind, maar soms wil ik tussen die geluiden kunnen schakelen naar wat anders..
De Tube Zone is erg gevoelig voor volumeregelingen op de gitaar, maar ik vrees dat ik toch een ander soort 'kleur' zoek..

Welke drive zouden jullie bij 'n EL84 amp als de Koch stoppen, i.c.m de Tube Zone (TS'achtig tot metal onslaught 'Mesa'-geweld..) ?

Zelf dacht ik aan 'n Hot Cake, een BB Preamp of een Dr. Swamp..
Stijl = fusion'esque, jazz, top40 en heftige rock (geen Heavy Metal, maar progrock/quasi-metal..)

wie roept?

Mitch
26 maart 2008, 00:13
Hé, flikker 'es op naar TGP :D

Nee, serieus, ik zie een paar contradicties in je post. Je noemt twee pedalen met een smoothe oversturing, maar ook de Swamp, die wat scherper/korreliger is en in je beschrijving eigenlijk hetzelfde. Fusion, top40 (smooth...) maar ook tegen metal aan.
Weet ik dus niet goed welke kant je op wil. Ik ken de Studiotone, ook redelijk smooth met de juiste gitaar (en die heb je), Tube Zone geen ervaring mee, dus sja... wil je juist een openere sound, of toch juist flink compressed? Grove korrel schuren of meer het soepel polijsten?

Nitefly7
26 maart 2008, 00:58
Hé, flikker 'es op naar TGP :D

Nee, serieus, ik zie een paar contradicties in je post. Je noemt twee pedalen met een smoothe oversturing, maar ook de Swamp, die wat scherper/korreliger is en in je beschrijving eigenlijk hetzelfde. Fusion, top40 (smooth...) maar ook tegen metal aan.
Weet ik dus niet goed welke kant je op wil. Ik ken de Studiotone, ook redelijk smooth met de juiste gitaar (en die heb je), Tube Zone geen ervaring mee, dus sja... wil je juist een openere sound, of toch juist flink compressed? Grove korrel schuren of meer het soepel polijsten?

TGP'ers reageren niet altijd op mijn posts omdat ze niks over Lovepedals, Zendrives of Hotcake's kunnen vertellen, zo lijkt het soms..

Qua pedaalkeuze: dan zou ik voor soepel polijsten gaan.. Metal-randje heb ik met de Tube Zone al opgevangen en lukt met de M-Audio Black Box ook wel..
Live ben ik er gecharmeerd van Andy Timmons, Eric Johnson (combi Replifex en Tube Zone komt een eind voor de 'feel') en Scott Henderson..
Bij die laatste moet ik dan weer aan 'n SD-9 denken, maar of die zo smooth is.. ?

In ieder geval wil ik voor een smooth geluid gaan, en een beetje compress'y is geen probleemsound (of is dat ook weer vervelend te combineren?)...
Dus geen scherpere distortions, daar houd ik niet zo van..
De Dr. Swamp vond ik op lagere gain settings best ok..

Dit is even een heel nieuwe benadering van overdrives voor mij, dus 'bear with me'..

De Hotcake heb ik ooit onder m'n voet gehad en die vond ik erg fijn klinken, minder flexibel als 'n OCD, maar erg goed in wat hij doet..

De Dr. Swamp leek me handig vanwege de dubbele functie, maar eigenlijk neig ik dan meer richting Mudhoney (die kan ook minder fizzy klinken).. Ooit heb ik 'n Swamp geprobeerd, op hele lichte settings en dat beviel me ook prima.. Ik bekeek de Swamp altijd als 'n dubbele Mudhoney..

Een Fulldrive2 heb ik al gehad en heb ik zo goed als vervangen door de Tube Zone.. Een T-Rex Alberta klinkt ook mooi, maar is ook wel TS'achtig, wat de Tube Zone al doet...

...

Teller staat nu weer op:
BB Preamp
HotCake
..Mudhoney?
TC Parametric Ding?
TC Classic Booster?

een octavia vind ik te onbruikbaar voor nu..

Een DS-1 vind ik geen lekkere optie met m'n Studiotone..

Dirk_Hendrik
26 maart 2008, 08:31
TGP'ers reageren niet altijd op mijn posts omdat ze niks over Lovepedals, kunnen vertellen, zo lijkt het soms..


Huh!!?
Lovepedal ontleent z'n bestaan bijkans door het GAS gedrag van sjorrende pubers op TGP!

Tenminste,
zo lijkt het zoms...

JeroenSchaaf
26 maart 2008, 09:10
TGP? Ehmmm een of andere enge ziekte?

Mischien zou je de Fulltone OCD ook eens moeten proberen! :cheerup:

Nitefly7
26 maart 2008, 09:31
Huh!!?
Lovepedal ontleent z'n bestaan bijkans door het GAS gedrag van sjorrende pubers op TGP!
Tenminste,
zo lijkt het zoms...

ik volg je even niet denk ik, sarcasme op de vroege ochtend?

Hopelijk bedoel je niet dat mijn topics/posts naar compulsief GAS-gedrag rieken... :satisfie:


Heb jij geen aardige suggestie voor me, Dirk ? Gewoon een extra drive-pedaal dat m'n Studiotone en Tube Zone kan aanvullen; dus geen echte TS-achtige (doet Tube Zone al op lagere volumes) of over the top (TZ op hogere volumes en ander Koch-kanaal)..
Gewoon iets dat een stevige, niet te schelle/felle extra oversturingstrap toevoegt; zoals een Hotcake of OCD..



Mischien zou je de Fulltone OCD ook eens moeten proberen! :cheerup:

Die zit al op m'n andere mini-plankje; een fantastisch pedaal, maar ik zoek i.c.m. de Tube Zone iets anders..
De twee pedalen vullen elkaar uitstekend aan, maar ik zoek net iets anders..

Wat ik ook zou kunnen proberen is een Boss BD-2 (eventueel met een mod), die ik dan (a) verwissel met de OCD of (b) bij de Tube Zone zet..
De BD-2 heeft een andere klank dan een 'echte' Tubescreamer, die ik wat fijner vind dan een TS (de Tube Zone heb ik ook 'n beetje aangepast)..

mogelijkheden tot nu toe:
Xotic AC Boost of BB Preamp
Hot Cake
BD-2
eventueel OCD

en oh ja: mijn maximumprijs is 140/150 euro...

B_2_the_a
26 maart 2008, 09:48
op het moment mijn favo drive sound: hotcake en ocd tegelijk, hotcake voor de ocd :)

alfred
26 maart 2008, 09:51
Ik heb zelf ook een Studiotone.
Het beste vind ik hierbij overdrivepedalen die weinig mids hebben.

Een Barber Direct Drive die ik heb klinkt prima op mijn Deluxe Reverb, op de Studiotone stukken minder. Denk dat dat te maken heeft met de EL84 buizen in de Studiotone.

De MI Audio Bluespro werkt wel goed.

Dr.Swamp heb ik overigens ook gehad, deze vind ik erg schel klinken.

Mitch
26 maart 2008, 10:31
Ghehe, jullie bedoelden hetzelfde maar begrepen elkaar even verkeerd. Maar goed, mijn 'grap' was ook dat je op TGP wordt doogegooid met vragen naar smoothe, fusionesque OD's a la EJ etn consorten.

Ik zeg: Barber Small Fry. Ik heb dat ding gehad, kan zo smooth zijn als je zelf wil, heeft een duidelijke eigen sound wat ik destijds een nadeel vond (je hoort echt het pedaal in plaats van je basissound met extra drive), maar als je juist extra kleur wil toevoegen aan je palet: prima keus. Je kunt er echt mee van milde drive tot sustain/feedback lead sounds.
Emporium afstruinen ;)

Nitefly7
26 maart 2008, 11:08
Ghehe, jullie bedoelden hetzelfde maar begrepen elkaar even verkeerd. Maar goed, mijn 'grap' was ook dat je op TGP wordt doogegooid met vragen naar smoothe, fusionesque OD's a la EJ etn consorten.

Ik zeg: Barber Small Fry. Ik heb dat ding gehad, kan zo smooth zijn als je zelf wil, heeft een duidelijke eigen sound wat ik destijds een nadeel vond (je hoort echt het pedaal in plaats van je basissound met extra drive), maar als je juist extra kleur wil toevoegen aan je palet: prima keus. Je kunt er echt mee van milde drive tot sustain/feedback lead sounds.
Emporium afstruinen ;)

goede tip! ik ga er meteen achteraan..

zou ik nog iets met de Red Snapper of Blue Collar kunnen?
en hoe verhoudt de Small Fry zich tot de AC Booster en BB Preamp?

even mailen en technophobia'en.. :satisfie:

dankjewel so far in ieder geval.. :)

jaywalker
26 maart 2008, 11:13
He Nite Fly

Misschien dat je idd dan de xotic ac-booster zoek. Ik heb hem zelf incombinatie met een OCD en TS9 gehad. Ik vond hem wel lekker klinken voor smoothe solo's maar dan net met een beetje een lichte grid (om maar in termen van vijlsels te blijven) Echter, ik heb hem wel verkocht om een flextone te kopen (mijn 2e (feestcovers)bandje had alleen een PA staan, en om dan elke keer in de trein met een amp te sjouwen)

Wat je hieruit misschien al kon opvangen, is dat de AC-booster mijn laatste keuze van deze 3 pedalen (ts9 ocd ac booster) is



Hoe gebruik jij je ocd eigenlijk. Ik vind het een erg fijn pedaal maar je kan er zo veel kanten op. Ik speel voornamelijk indie rock. Suggesties?

Nitefly7
26 maart 2008, 11:32
je verkocht je AC om 'n amp te kopen, om niet met 'n amp te sjouwen .. ?
over kocht je 'n amp om 'alleen maar' met een amp te sjouwen?
zelf zat ik ook te kijken naar 'n klein modelling dingetje, of evt. een akoestische amp, i.c.m. mijn mini-boardje..

dat miniboardje zit toch altijd in m'n gitaartas, en op dat board bevindt zich ook de OCD..

ik gebruik 'm meestal als 'n 'Marshall in a box', dus een clean kanaal, of lichte crunch, zodat ik altijd in een 'comfort zone' zit qua spelen;
volume op 12uur, drive op 10/11 en de HP mode, lekker geluid waar ik altijd mee uit de voeten kan; voor 'n crunch zet ik gewoon m'n gitaarvolume zachter...

meestal is 't dus als 'eigen kanaal' op geleende versterkers, of als 'kanaal 2' op een clean afgestelde amp..
ook gebruik ik 'm soms i.c.m mijn SHO-kloon als solo-setting..

met de drive omlaag en volume omhoog is het ook lekker voor bluesrock-dingetjes..


He Nite Fly

Misschien dat je idd dan de xotic ac-booster zoek. Ik heb hem zelf incombinatie met een OCD en TS9 gehad. Ik vond hem wel lekker klinken voor smoothe solo's maar dan net met een beetje een lichte grid (om maar in termen van vijlsels te blijven) Echter, ik heb hem wel verkocht om een flextone te kopen (mijn 2e (feestcovers)bandje had alleen een PA staan, en om dan elke keer in de trein met een amp te sjouwen)

Wat je hieruit misschien al kon opvangen, is dat de AC-booster mijn laatste keuze van deze 3 pedalen (ts9 ocd ac booster) is

Hoe gebruik jij je ocd eigenlijk. Ik vind het een erg fijn pedaal maar je kan er zo veel kanten op. Ik speel voornamelijk indie rock. Suggesties?

Mitch
26 maart 2008, 22:42
goede tip! ik ga er meteen achteraan..

zou ik nog iets met de Red Snapper of Blue Collar kunnen?
en hoe verhoudt de Small Fry zich tot de AC Booster en BB Preamp?

Met de hele Xotic reeks geen enkele ervaring, dus helaas...

Nitefly7
26 maart 2008, 23:18
Met de hele Xotic reeks geen enkele ervaring, dus helaas...


voorlopig ben ik weer onder de pannen, ik heb namelijk een erg aardige oplossing gevonden in de vorm van..

... een andere gitaar ... !

De Godin is niet altijd even goed te gebruiken voor de dingen die ik beschreef, vanwege de flatwound snaren.. (maar ik had 't kunnen proberen...!)

zojuist even Studiotone beetje standaard-Nitefly afgesteld, en even liggen flipfloppen met de Mid-Shift en Bright-knoppen, Parker Nitefly (model, geen Signature; hoewel 't ding wel kuren heeft, zoals de eigenaar..) erbij en met volume regelaar zitten spelen i.c.m. de parallel/serieel/singlecoil standjes van de SD Jazz en SD JB..

en voila; 3 Koch-kanalen, vooral kanaal 2 is zeer bruikbaar tussen parallel/serieel en volume op 5-6/ 9/10 (4 dik-voor-mekaar sounds)
en dan nog kanaal 1 met of zonder Tube Zone
Kanaal 2 met en zonder Tube Zone
Kanaal 3... etc

toch alweer alles van bijna-blues John Mayer tot Mr. Big's goede platen kunnen spelen..

die laatste zijn ook de reden dat ik voorlopig even nog geen andere drive koop; de Flanger in de TC is toch nog enigszins bruikbaar voor het intro van een Mr. Big nummer..
Ok, het is geen Electric Mistress, maar voor de ruimte die 'ie inneemt, blijf ik toch verzot op de leslie-esque klanken en stiekem op die hele subtiele chorus (gewoon rustig aan doen met 'speed, width' en 'intensity'..)

ik was stiekem ook 'n beetje bang dat ik de modulatie opties zou missen, als ik eens een keer zonder girly rack kom te zitten..

nu nog even wachten op de RoboCustomFX reparaties aan 2 pedalen die ik mee nam uit Zweden 3 maanden geleden; en dan heb ik deze mini-GAS-aanval weer overleefd..

- en het te laat reageren op 'n Arion SCH-1 eBay-veiling, die ik met een AC Boost wilde combineren op hetzelfde stuk board als de SC/F in z'n uppie... heeft er werkelijk niks mee te maken :stop: -

wat mij betreft kan hier een slotje op..!