PDA

View Full Version : voor het eerst aan de effecten!!!



pannekoek
25 maart 2008, 23:15
hey forumleden,

ik ben vorig jaar begonnen op me cube met effecten erop dus ik had nooit pedaaltjes nodig, behalve een boss fs-5u channel switcher, nu heb ik een marshall jvm410h met ontzettend goed geluid dat ik dus ook geen effecten nodig heb voor thuis.

maar nu ik met mijn bandje toch wel regelmatig de jam studio inga met vreemde amps verwissel ik dus elke week van sound met een nieuwe amp, ook tijdens optredens ben ik soms gedwongen met de huidige setup te spelen.

ik heb dus een vette distortion nodig die ik altijd kan gebruiken zodat ik waar dan ook een wrede distortion heb.
ook ben ik een solo gitarist die veel pikt van de stijlen zoals: kirk hammet, zakk wylde en mr. slash.

de band waarin ik speel speelt metal, iron maiden achtig(met 2 en soms 3 stemmige riffs, veel solo's) ook metallica en dream theater zijn in ons spel terug te vinden.

dus ik ben op zoek naar een goede veelzijdige wah, voor dingen zoals kirk hammet, zakk wylde, slash, die gast van arch enemy maar ben zijn naam kwijt.
ook ben ik opzoek naar een vette distortion waarmee ik een mooi geluid eruit kan halen!!!

natuurlijk ga ik testen in de winkel maar ik zie door de vele pedalen geen verschil meer aangezien ik hier heel erg nieuw in ben.


kunnen jullie mij helpen met het zoeken van een distortion pedaal en een wah?

ik ben bereid tot 400 euro uit te geven!

gr, stephan

testlijstje:

wah's
RMC RMC 2 €270
Digitech EX7, Expression Factory €239
Dunlop 535Q Cry Baby €200 euro
RMC 1 €200
RMC WIZARD €200
dunlop zakk wylde wah - €129

distortion pedalen:

electro harmonix metal muff with top boost €85
boss sd-2
Proco You dirty rat €89
Blackstar Distortion X(zakk wylde sound) €179
Electro Harmonix Hot Tubes €169
Diamond Fireburst T - €199
boss metal zone - €89
boss ml-2 - €99
line 6 uber metal - €99
ProCo Deucetone RAT - €199


graag jullie mening over de producten die eventueel in mijn lijstje komen?

edit: de gitaren die ik gebruik zijn een peavey rotor exp (2 humbuckers) en een gibson les paul studo (2 humbuckers)

de versterker die ik zal gebruiken thuis en op wat grotere podia: jvm410h met marshall 1960tv cabinet. maar het punt van de distortion pedaaltje is voor mij dat ik op een andere versterker ook me sound kan halen zonder mijn hele jvm te hoeven meenemen, dus ik wil de sound vooral uit het pedaal hebben en niet uit mijn jvm of een willekeurige andere versterker.

artnaz
25 maart 2008, 23:21
Met 400 euro zou ik voor een RMC wah gaan, en distortion/overdrive blijft erg persoonlijk vind ik. Overigens zijn er talloze topics over distortion/overdrives geweest, ik zou even zoeken in dit subforum. ;)

pannekoek
25 maart 2008, 23:33
Met 400 euro zou ik voor een RMC wah gaan, en distortion/overdrive blijft erg persoonlijk vind ik. Overigens zijn er talloze topics over distortion/overdrives geweest, ik zou even zoeken in dit subforum. ;)

oke, wat voor type wah? type model nummer compleet :) aangezien er veel soorten wah's zijn en waarom perse die wah?

artnaz
25 maart 2008, 23:40
Die zijn robuust, klinken onder alle omstandigheden goed, en hebben de "classic wah sound". Ze zijn allemaal goed, je moet persoonlijk maar bepalen welke je het lekkerste vind. Maar ik denk niet dat je veel keus hebt om te testen tussen RMC's, de winkels hebben ze niet in overvloed meestal. Maar ze zijn dus allemaal goed!

Anders zijn de duurdere Cry Baby's ook redelijk goed, maar met jouw budget zou ik eigenlijk meteen een RMC kopen. De Budda wah moet ook goed zijn, maar heb ik geen ervaringen mee. En Voodoolab heeft een nieuwe wah, daar ben ik wel benieuwd naar. Die van Carl Martin trouwens ook... :p

Heb zelf de MSD Silvermachine, en dat is echt een blijvertje voor mij. Kost wel ietsje meer (270 euro dacht ik), maar de bediening is heerlijk. Klinkt trouwens behoorlijk anders dan de RMC of Cry Baby. Niet per definitie beter, maar minder "clichι" en anders. Het ligt mij in ieder geval wel.

pannekoek
25 maart 2008, 23:47
wat vind je van de dunlop zakk wylde signature wah?

bij nl muziek zie ik een wah van 270 euro

de RMC RMC 2

die gaat op mijn lijstje om te testen

bloodgulge2
26 maart 2008, 00:08
betaalt ge dan niet gewoon extra omdat er 'zakk' op staat?

Mitch
26 maart 2008, 00:09
Misschien de Carl Martin Plexidrive een idee? Heb je twee drives ιn je soloboost, zeker als je vaak sessies doet erg praktisch.
EDIT spuit elf, ik had er overheen gelezen, je had dat idee zelf ook al :satisfie: Nou, bij deze bevestigd dan!

pannekoek
26 maart 2008, 00:14
betaalt ge dan niet gewoon extra omdat er 'zakk' op staat?

toch grappig dan dan de zakk wylde 1 van de goedkoopste wah's is,slechts 129 euries!

dus ik denk niet dat je veel betaald voor de naam, ik denk dat het slechts zorgt dat dat ding gekocht word

bloodgulge2
26 maart 2008, 00:17
ach wel dat ben ik dan ook al wijzer...
meestal betaal je wel meer voor iets met een naam :p
maar ik ken niks van wahs want ik heb de mijne gewoon gekregen van mijn neef

pannekoek
26 maart 2008, 00:29
ach wel dat ben ik dan ook al wijzer...
meestal betaal je wel meer voor iets met een naam :p
maar ik ken niks van wahs want ik heb de mijne gewoon gekregen van mijn neef

ik weet er ook nog niet zo heel veel van, vandaar dit topic

artnaz
26 maart 2008, 00:32
Bij pedaaltjes betaal je nauwelijks voor de naam. Van een artiest dan.

Je betaalt vaak wel voor de naam van het merk als je in de boutique-hoek terechtkomt (Analogman, Keeley, Fulltone, etc.)... :satisfie:

artnaz
26 maart 2008, 00:39
Trouwens, ik was even vergeten dat die RMC's ook rond de 250 euro zitten (tweedehands kun je ze nauwelijks vinden). Kun je nog steeds wel doen, voor 150 euro kun je een prima distortion/overdrive vinden. Ik zou als ik jou was gewoon alle €150+ wah's testen, moeten er per winkel niet zo veel zijn.

Oh ja, de Fulltone Clyde (Deluxe) wah was ik nog vergeten, die is ook duur. Ongetwijfeld goede kwaliteit, maar de sound kon me niet overtuigen (zeker niet voor die prijs).

Maar je schrijft nu wel zo'n testlijstje op, maar de winkels hebben echt niet alle effecten in huis. Beperk je dus niet tot ιιn type RMC bijv. En voor je overdrive/distortion zou ik toch echt in dit forum gaan zoeken, want je kan er heel veel info over vinden. En hoeven wij niet 37 keer dezelfde discussie te voeren. :p

pannekoek
26 maart 2008, 00:47
Trouwens, ik was even vergeten dat die RMC's ook rond de 250 euro zitten (tweedehands kun je ze nauwelijks vinden). Kun je nog steeds wel doen, voor 150 euro kun je een prima distortion/overdrive vinden. Ik zou als ik jou was gewoon alle €150+ wah's testen, moeten er per winkel niet zo veel zijn.

Oh ja, de Fulltone Clyde (Deluxe) wah was ik nog vergeten, die is ook duur. Ongetwijfeld goede kwaliteit, maar de sound kon me niet overtuigen (zeker niet voor die prijs).

Maar je schrijft nu wel zo'n testlijstje op, maar de winkels hebben echt niet alle effecten in huis. Beperk je dus niet tot ιιn type RMC bijv. En voor je overdrive/distortion zou ik toch echt in dit forum gaan zoeken, want je kan er heel veel info over vinden. En hoeven wij niet 37 keer dezelfde discussie te voeren. :p

ik ga testen en kopen bij nederlandmuziek en ik schrijf de wah's op de daar ook staan, tot nu toe heb ik nog niet egt een duidelijke must-try distortion pedaaltje gehoort:P

artnaz
26 maart 2008, 02:03
ik ga testen en kopen bij nederlandmuziek en ik schrijf de wah's op de daar ook staan, tot nu toe heb ik nog niet egt een duidelijke must-try distortion pedaaltje gehoort:POk. Nog een paar voor je lijstje dan:

- Dunlop 535Q Cry Baby - veel instellingen, maar ik zou liever een "goedkope" RMC nemen
- RMC1 - simpel, maar super sound
- RMC Wizard - net zo simpel, ook met super sound (maar dan anders)

- Emma ReezaFRATzitz - erg leuke drive, kan ook wel in jouw stijl gebruikt worden.
- Blackstar Distortion - zijn verschillende types van, klinken allemaal heel goed vind ik, maar allemaal redelijk anders. Zeker doen!
- Fulltone Distortion Pro - niet mijn ding, maar hij past wel bij jou denk ik.
- Home Brew Electronic Big D - Heb er geen ervaring mee, maar misschien dat hij wat voor je is. Wel veel mogelijkheden, misschien niet handig om mee te beginnen.
- MI Audio Crunch Box - Fijn ding!

Het zijn wel allemaal supergoede dingen, maar dat krijg je als je 400 euro opgeeft! :p

Trouwens, wat is er mist met de drive van je JVM? Dat ding klinkt van zichzelf toch al heel goed? En misschien moet je hem gewoon boosten, en niet een standalone-drive pedaaltje zoeken. Boosten kan met een boostpedaal, iets als een Tubescreamer, EQ, Micro Amp, etc. Daar zijn prachtige topics over! :)

pannekoek
26 maart 2008, 02:10
Ok. Nog een paar voor je lijstje dan:

- Dunlop 535Q Cry Baby - veel instellingen, maar ik zou liever een "goedkope" RMC nemen
- RMC1 - simpel, maar super sound
- RMC Wizard - net zo simpel, ook met super sound (maar dan anders)

- Emma ReezaFRATzitz - erg leuke drive, kan ook wel in jouw stijl gebruikt worden.
- Blackstar Distortion - zijn verschillende types van, klinken allemaal heel goed vind ik, maar allemaal redelijk anders. Zeker doen!
- Fulltone Distortion Pro - niet mijn ding, maar hij past wel bij jou denk ik.
- Home Brew Electronic Big D - Heb er geen ervaring mee, maar misschien dat hij wat voor je is. Wel veel mogelijkheden, misschien niet handig om mee te beginnen.
- MI Audio Crunch Box - Fijn ding!

Het zijn wel allemaal supergoede dingen, maar dat krijg je als je 400 euro opgeeft! :p

Trouwens, wat is er mist met de drive van je JVM? Dat ding klinkt van zichzelf toch al heel goed? En misschien moet je hem gewoon boosten, en niet een standalone-drive pedaaltje zoeken. Boosten kan met een boostpedaal, iets als een Tubescreamer, EQ, Micro Amp, etc. Daar zijn prachtige topics over! :)

ontzettend bedankt! hier heb ik wat aan!

er is nix mis met de drive van mijn jvm, DE DRIVE IS JUIST GEWELDIG, maar ik moet wel ns spelen op plaatsen waar ik niet mijn jvm meeneem of kan meenemen, kleine optredens, jamstudio etc etc, dus ik wil me tone vooral uit een voetpedaal halen zodat ik overal mijn tone kan gebruiken :hippie:


ik zat overigens te denken aan een electro harmonix metal muff with top boost, daar schijnen zeer veel wrede sounds uit te komen!!!

artnaz
26 maart 2008, 02:22
ontzettend bedankt! hier heb ik wat aan!

er is nix mis met de drive van mijn jvm, DE DRIVE IS JUIST GEWELDIG, maar ik moet wel ns spelen op plaatsen waar ik niet mijn jvm meeneem of kan meenemen, kleine optredens, jamstudio etc etc, dus ik wil me tone vooral uit een voetpedaal halen zodat ik overal mijn tone kan gebruiken :hippie:


ik zat overigens te denken aan een electro harmonix metal muff with top boost, daar schijnen zeer veel wrede sounds uit te komen!!!Graag gedaan! :)

De exacte JVM-sound zul je ben ik bang niet krijgen, maar vast en zeker wel iets in hetzelfde straatje wat ook super klink! De Metal Muff is absoluut een super ding voor het geld, maar het is wel heel wat anders dan je JVM. Maar je hoef je natuurlijk niet te beperken, gewoon testen die handel! :D

pannekoek
26 maart 2008, 02:33
Graag gedaan! :)

De exacte JVM-sound zul je ben ik bang niet krijgen, maar vast en zeker wel iets in hetzelfde straatje wat ook super klink! De Metal Muff is absoluut een super ding voor het geld, maar het is wel heel wat anders dan je JVM. Maar je hoef je natuurlijk niet te beperken, gewoon testen die handel! :D

een metal muff is wat heavier dan me jvm, maar dat is altijd handig, op t podium kan ik gewoon met me jvm drive spelen en voor de wat zwaardere riffs/solo's kan ik die muff gebruiken.

volgende week ga ik eens wat wah's testen en die metal muff tot dan sta ik nog helemaal open voor iedereens ideeen en opmerkingen :hippie:

JeroenSchaaf
26 maart 2008, 07:30
De Carl Martin Plexitone is gaaaf!!

Maar wel modderig , vind ik! en dat haal je niet zomaar weg met de tone knop, ik heb het opgelost met een crunchtone erachter die de ''belletjes'' weer omhoog haalt!
:cheerup:

http://www.youtube.com/watch?v=njAv-EzbfC0

Sound kwaliteit is een beetje bagger, ik speel hier op een Mesa Boogie Caliber 50 - 4x12 koch cabinet en de plexitone voor de solo's alle 3 de kanalen.

Nitefly7
26 maart 2008, 09:44
hey forumleden,

kunnen jullie mij helpen met het zoeken van een distortion pedaal en een wah?

ik ben bereid tot 400 euro uit te geven!

gr, stephan

testlijstje:

wah's
RMC RMC 2 €270
Digitech EX7, Expression Factory €239
Dunlop 535Q Cry Baby €200 euro
RMC 1 €200
RMC WIZARD €200

distortion pedalen:
Carl Martin Plexidrive
electro harmonix metal muff with top boost €85


graag jullie mening over de producten die eventueel in mijn lijstje komen?

met 400 euro kom je echt een flink eind, zeker als je 2ehands shopt..!

Een RMC Wah is ook goed 2ehands te krijgen, niet zo vaak als Dunlops, maar ze komen vaak op Marktplaats en/of eBay bovengedreven..

de RMC Picture Wah is een van de meeste veelzijdige wahs die je niet eens hoeft te 'tweaken' om een goede klank te krijgen..\
een echte aanrader.. eigenlijk zijn alle RMC's wel goed, alleen moet je ze wel testen i.c.m. je pickups en amps, sommige schijnen meer van single coils dan humbuckers te houden..

Kirk Hammett en John Petrucci gebruiken echter sinds jaar en dag een Rackmount Dunlop Crybaby; voor dit 'geluid' zul je dus bij een Crybaby 535 of 535q terecht kunnen; de laatste heb ik en hoewel je soms de neiging hebt om te blijven draaien aan de knopjes, heb ik dat al 'n tijdje niet hoeven doen..
Ook een echt goede wah..

De Silvermachine ken ik alleen van anderen, en is vooral 'n erg praktisch pedaal in het gebruik..

De Digitech EX-7 is een heerlijk pedaal qua klank, maar vond ik vervelend om in te trappen, dus ik vond een True Bypass-looper een aanvulling (pedaal laat je gewoon aanstaan en zet je dan via de loop aan/uit)... Als je alleen een wah zoekt, zou ik verder kijken; maar de Whammy, Flanger en Leslie klanken van de EX-7 zijn ook erg mooi en bruikbaar... nadeel is wel dat je, als je van 'model' wisselt, ook de instellingen hetzelfde houdt..
De distortions in de EX-7 zijn alleen bruikbaar i.c.m. een ander effect en klinken niet zo goed als echte pedaaltjes...

Distortions;
de Plexidrive of Crunchtone van CM lijken me erg geschikt,
evenals een Fulltone OCD,
en natuurlijk de MI Audio Tube Zone (om wat meer "Mesa" uit je Marshall te halen)

veel test-plezier en succes met je keuze!

artnaz
26 maart 2008, 10:11
De OCD is zeker een superfijn pedaal, maar pannekoek wil metal spelen, en daar is het ding niet helemaal voor gemaakt...

JeroenSchaaf
26 maart 2008, 11:16
Metal!

Metalcore! Ik heb hem zelf, als ik wat ruiger werk moet spelen ( op een strat :) ) Klinkt bij mij behoorlijk overtuigend

pannekoek
26 maart 2008, 13:03
met 400 euro kom je echt een flink eind, zeker als je 2ehands shopt..!

Een RMC Wah is ook goed 2ehands te krijgen, niet zo vaak als Dunlops, maar ze komen vaak op Marktplaats en/of eBay bovengedreven..

de RMC Picture Wah is een van de meeste veelzijdige wahs die je niet eens hoeft te 'tweaken' om een goede klank te krijgen..\
een echte aanrader.. eigenlijk zijn alle RMC's wel goed, alleen moet je ze wel testen i.c.m. je pickups en amps, sommige schijnen meer van single coils dan humbuckers te houden..

Kirk Hammett en John Petrucci gebruiken echter sinds jaar en dag een Rackmount Dunlop Crybaby; voor dit 'geluid' zul je dus bij een Crybaby 535 of 535q terecht kunnen; de laatste heb ik en hoewel je soms de neiging hebt om te blijven draaien aan de knopjes, heb ik dat al 'n tijdje niet hoeven doen..
Ook een echt goede wah..

De Silvermachine ken ik alleen van anderen, en is vooral 'n erg praktisch pedaal in het gebruik..

De Digitech EX-7 is een heerlijk pedaal qua klank, maar vond ik vervelend om in te trappen, dus ik vond een True Bypass-looper een aanvulling (pedaal laat je gewoon aanstaan en zet je dan via de loop aan/uit)... Als je alleen een wah zoekt, zou ik verder kijken; maar de Whammy, Flanger en Leslie klanken van de EX-7 zijn ook erg mooi en bruikbaar... nadeel is wel dat je, als je van 'model' wisselt, ook de instellingen hetzelfde houdt..
De distortions in de EX-7 zijn alleen bruikbaar i.c.m. een ander effect en klinken niet zo goed als echte pedaaltjes...

Distortions;
de Plexidrive of Crunchtone van CM lijken me erg geschikt,
evenals een Fulltone OCD,
en natuurlijk de MI Audio Tube Zone (om wat meer "Mesa" uit je Marshall te halen)

veel test-plezier en succes met je keuze!


thnx! dit sla ik ff op in mijn geheugen!!!

EuroCinema
26 maart 2008, 14:28
In oefenruimtes staan vaak transistorversterkers. De betere drive-pedalen komen vooral tot hun recht met een goeie buizenamp. Er zijn niet zoveel pedalen die een acceptabel scheurgeluid geven op een transistorversterker.
Fuzz-achtigen kunnen nogal eens zwaar kl*te klinken in zo'n situatie, en een prijzige boutique overdive is m.i. pure verspilling. De distortions uit de ProCo RAT-familie doen het over het algemeen goed met transistors, die zou ik eens testen.

pannekoek
26 maart 2008, 17:39
In oefenruimtes staan vaak transistorversterkers. De betere drive-pedalen komen vooral tot hun recht met een goeie buizenamp. Er zijn niet zoveel pedalen die een acceptabel scheurgeluid geven op een transistorversterker.
Fuzz-achtigen kunnen nogal eens zwaar kl*te klinken in zo'n situatie, en een prijzige boutique overdive is m.i. pure verspilling. De distortions uit de ProCo RAT-familie doen het over het algemeen goed met transistors, die zou ik eens testen.

ik speel altijd op buizen amps, thuis en op het podium. maar soms speel ik met eenb dsl50 bijvoorbeeld en daar krijg ik niet het geluid vandaan dat ik zoek endat is ook frustrerend voor de band daarom zoek ik een pedaal die goed reageert op buizenamps.

met de band spelen we nooit op transistorbakken

EuroCinema
26 maart 2008, 20:51
Dan kom jij in betere oefenruimtes dan ik! (Hoewel ik dan weer liever een transistorbak heb dan een marshallstack maar ja ik speel jazz he :) ) Okee, dan gaat dit punt niet op.

pannekoek
26 maart 2008, 22:33
Dan kom jij in betere oefenruimtes dan ik! (Hoewel ik dan weer liever een transistorbak heb dan een marshallstack maar ja ik speel jazz he :) ) Okee, dan gaat dit punt niet op.

ik zit in een oefen ruimte in almere-haven, kamertje met een drumstel, bass stack, 1 gitaar versterker en dan neemt me andere gitarist zijn 2x12 valvestate mee(anders moeten we een extra versterker huren).

vaak staat er een tsl60 como waarmee ik wel overweg kan maar laatst stond er een fender twin reverb, dus toen moest ik smeken om een nieuwe versterker, haha, of er staat wel ns een dsl401 maar daar kan ik dus ook niks mee

Nitefly7
26 maart 2008, 23:30
ik zit in een oefen ruimte in almere-haven, kamertje met een drumstel, bass stack, 1 gitaar versterker en dan neemt me andere gitarist zijn 2x12 valvestate mee(anders moeten we een extra versterker huren).

vaak staat er een tsl60 como waarmee ik wel overweg kan maar laatst stond er een fender twin reverb, dus toen moest ik smeken om een nieuwe versterker, haha, of er staat wel ns een dsl401 maar daar kan ik dus ook niks mee

misschien toch es gaan stoeien met amps ;)
er is best 'n bruikbaar geluid uit 'n DSL te toveren, geen JVM-klank, but still..

twin reverb is met 'n goed metal pedaal ook niet verkeerd hoor..

de Boss Metalcore, ML-2 is inderdaad ook een heerlijk pedaal, niet zo 'fake' klinkend als 'n Uber Metal en niet zo vervelend als de Metal Zone..

pannekoek
27 maart 2008, 01:15
misschien toch es gaan stoeien met amps ;)
er is best 'n bruikbaar geluid uit 'n DSL te toveren, geen JVM-klank, but still..

twin reverb is met 'n goed metal pedaal ook niet verkeerd hoor..

de Boss Metalcore, ML-2 is inderdaad ook een heerlijk pedaal, niet zo 'fake' klinkend als 'n Uber Metal en niet zo vervelend als de Metal Zone..

ik weet dat uit een dsl een goed geluid te toveren is maar het komt er niet bij in samenspel met de andere gitarist, het sologeluid dat ik nodig heb blijft net iets te soft, net iets te.. tja.. crunchy :P moeilijk uit te leggen:P

YannickH
27 maart 2008, 20:58
die 'gast' van arch enemy: michael amott gebruikt een vox wah

gear dat hij gebruikt:
-hush the pedal van rocktron
-ibanez ts9 tubescreamer
-ibanez ad9 analog delay
-boss oc2 octave
-boss dd5 delay
-mxr phase90
-boss tu2 tuner
-vox wah
-providence PEC-2 routing system

krank amp en esp signature gitaren:ninja v

:) michael amott nr1 gitarist voor mij :blast:

zakk wylde gebruikt nu:

-mxr chorus
-zakk wylde mxr overdrive(ik verkoop er1:p)
-evh mxr phase
-zakk wylde crybaby
-dunlop rotovibe

vroeger gebruikte hij:
-dunlop jimmy hendrix wah
-dunlop rotovibe
-boss sd1 super overdrive
-boss ch1 super chorus

pannekoek
27 maart 2008, 21:56
die 'gast' van arch enemy: michael amott gebruikt een vox wah

gear dat hij gebruikt:
-hush the pedal van rocktron
-ibanez ts9 tubescreamer
-ibanez ad9 analog delay
-boss oc2 octave
-boss dd5 delay
-mxr phase90
-boss tu2 tuner
-vox wah
-providence PEC-2 routing system

krank amp en esp signature gitaren:ninja v

:) michael amott nr1 gitarist voor mij :blast:

zakk wylde gebruikt nu:

-mxr chorus
-zakk wylde mxr overdrive(ik verkoop er1:p)
-evh mxr phase
-zakk wylde crybaby
-dunlop rotovibe

vroeger gebruikte hij:
-dunlop jimmy hendrix wah
-dunlop rotovibe
-boss sd1 super overdrive
-boss ch1 super chorus

wat voor effecten gebruikt hij in intermezzo liberte? ik moet t egt weten want ik wil zo een sound al heel lang!!! :noob:

intermezzo liberte: http://www.youtube.com/watch?v=hCwyCh8hPzE

EuroCinema
28 maart 2008, 13:23
Ik hoor in dat clipje niks anders dan een gitaar, een wah en een overstuurde amp.

WillemdaGuide
28 maart 2008, 15:00
ik gebruik altijd een Boss SD-2 dual overdrive als backup of wanneer er geen amp staat. ιιn van de weinige pedalen die ook op een transistorbak ok klinkt vind ik.

R.J
28 maart 2008, 15:12
http://feedback.nl/?b=MBLDISTX&a= dit gevalletje
http://feedback.nl/?b=DMFIREBTDIST&a=
http://feedback.nl/?b=HOTTUBES&a=

En de dirty rat http://feedback.nl/?b=18069&a=

Succes en laat weten welke het is geworden :cheerup:


zijn allen disto's trouwens

pannekoek
28 maart 2008, 18:59
http://feedback.nl/?b=MBLDISTX&a= dit gevalletje
http://feedback.nl/?b=DMFIREBTDIST&a=
http://feedback.nl/?b=HOTTUBES&a=

En de dirty rat http://feedback.nl/?b=18069&a=

Succes en laat weten welke het is geworden :cheerup:


zijn allen disto's trouwens


ik ga deze week ff winkelen denk ik , vandaag is de winkel al dicht, morgen moet ik werken en zondag en maandag is de winkel ook dicht, ik denk dat ik volgende week vrijdag ga omdat dat de enige dag is dat ik tijd heb :rockon:

R.J
28 maart 2008, 19:02
Oeh, wachten wachten wachten!

Ik ben erg te vreden over mijn metal muff met top boost trouwens.

Jankende solos en scheurende rythms.

pannekoek
28 maart 2008, 19:09
Oeh, wachten wachten wachten!

Ik ben erg te vreden over mijn metal muff met top boost trouwens.

Jankende solos en scheurende rythms.

ja wat ik heb gezien op youtube enzo is dat de metal muff een waanzinnig pedaal is voor maar relatief weinig geld, ik heb t echt vreselijk druk! dus helaas kan ik niet eerder!!!