PDA

View Full Version : hokjescultuur



B_2_the_a
25 maart 2008, 21:43
www.kissofdawn.com

mijn mening: '80 (Glam)rock met een progressief tintje....
waarom: de muziek geeft een beetje zo'n sfeertje, mede dankzij de gitarist die met wat leuke "ingewikkelde" (voor mijn doen) riffs een progressief tintje eraan geeft...


in welk hokje zouden jullie deze band plaatsen en waarom?

Vonk
25 maart 2008, 22:59
Het saaie hokje, die 3 nummers schoten niet echt op...

B_2_the_a
25 maart 2008, 23:02
Het saaie hokje, die 3 nummers schoten niet echt op...
vertel, beste flam

vulvasonic
26 maart 2008, 00:14
Ik prefereer niet te denken in hokjes.

B_2_the_a
26 maart 2008, 01:08
da weet ik
ik heb beter nagedacht, hardrock is het enige wat ik erop kan bedenken nu... glamrock is toch wel wat anders!

B_2_the_a
26 maart 2008, 01:09
Ik prefereer niet te denken in hokjes.


maar wat vind je van de muziek?

yhcmarc
26 maart 2008, 08:41
dit valt wel onder het genre: muzikale aids

B_2_the_a
26 maart 2008, 09:26
vrtl?
muzikale aids, klinkt niet positief

yhcmarc
26 maart 2008, 09:33
vrtl?
muzikale aids, klinkt niet positief

Is het ook niet, heb de helft van het eerste nummer niet kunnen halen, en alles wat ik niet leuk vind valt onder het genre muzikale aids, is gewoon een suf superlatief om aan te geven dat ik er vrij weinig aan vind. Om op serieuze nooit verder te gaan, wat ik hoorde kwam wel ergens in de prog/rock hoek terecht, maar die zang is echt ontzettend slecht, buiten dat ik het muzikaal (wat ik heb gehoord) ook niet al te best vond.

Spitfire
26 maart 2008, 11:20
Ik vind het ook niet veel aan eigenlijk. Ongelooflijk hoe ze rockmuziek zo 'leeg' kunnen laten klinken.

B_2_the_a
26 maart 2008, 17:16
kleine comment op de opname:
4 nummers in 1,5 dag, met een zieke producer/engineer.... daarnaast waren ze toen pas enkele maanden bij elkaar

FNaRK
26 maart 2008, 17:37
en in alle eerlijkheid: live klinkt het al een stuk beter :stop:

(toevallig staat Kiss of Dawn aankomende zaterdag met ons op het podium in fokkin' Reeuwijk)

Ik ben ook niet gecharmeerd van de opnames, ik weet dat jullie beter kunnen !!

B_2_the_a
26 maart 2008, 17:40
komt goed, ze zijn weer bezig

maar ik had met magic een beetje "bonje", ik noemde het eerst dat glamrock verhaal... toen vroeg ik af hoe mijn (internet versie van) sociale leven erover dacht!




edit: fokkin' reeuwijk nogal!

Han S
26 maart 2008, 17:52
Ik vind het wel een goede band hoor, alleen is de productie niet om een natte broek van te krijgen en de zanger kan ook veel beter, komt niet uit wat er in zit, maar daar valt wel doorheen te luisteren als je tenminste de moeite neemt om te luisteren inplaats van meteen commentaar te leveren.

B_2_the_a
26 maart 2008, 17:55
ik zou graag horen van Han wat hij er zelf uit zou kunnen halen in zijn studio (misschien wordt het dan intressant om eens naar het noorden te reizen)

B_2_the_a
26 maart 2008, 17:56
Ik vind het wel een goede band hoor, alleen is de productie niet om een natte broek van te krijgen en de zanger kan ook veel beter, komt niet uit wat er in zit, maar daar valt wel doorheen te luisteren als je tenminste de moeite neemt om te luisteren inplaats van meteen commentaar te leveren.

ff sidenote bij het zanger verhaal, de opnames komen ook uit een tijd van veel keelonstekingen, hij is nu weer op en top bezig (beter dan toen).... maar ik loop ze nu de hele tijd verdedigen, ik wil meningen horen!

Bram+
26 maart 2008, 18:15
Doet me een beetje denken aan Alice in Chains. Ik vind het wel enigszins erbarmelijk.

Mithrandir
27 maart 2008, 00:30
ff sidenote bij het zanger verhaal, de opnames komen ook uit een tijd van veel keelonstekingen, hij is nu weer op en top bezig (beter dan toen).... maar ik loop ze nu de hele tijd verdedigen, ik wil meningen horen!

Ben je de "manager"??

B_2_the_a
27 maart 2008, 00:45
nah
geluidsman, lichtman, vriend, roadie, chauffeur
alles behalve bandlid :P

Bram+
27 maart 2008, 09:50
Aha, daarom geef je allerlei excuses waarom de opnamen een beetje kut zijn, terwijl het ook grotendeels ligt aan de songs, die gewoon niet zo pakkend zijn.

B_2_the_a
27 maart 2008, 12:13
ik zal niets meer zeggen, slechte eigenschap van mij :S
alleen maar peepz bedanken