PDA

View Full Version : HK Triamp MK II/ Mesa Boogie Rectifier Roadster Top ervaringen



vivaha
25 maart 2008, 21:27
Zijn er forumlezers die deze amps gebruiken?

Ik overweeg de aanschaf van de HK i.v.m. zijn veelzijdigheid. Ik speel pop/rock/dance covers. De 6 beschikbare kanalen + red box lijken mij erg handig.
Heb nu alles nog in een rack met midi schakeling.
Wil echer naar een (redelijk) simpele stack + een paar lose effecten.

Heeft deze amp een aparte master voor het leadkanaal?


De Mesa is iets minder uitgebreid maar klinkt baggervet..!!!!!!!
Hierbij staat wel duidelijk gemeld dat bij alle vier de kanalen een extra gain range mogelijk is. Dan heb je volgens mij 8 verschillende mogelijkheden.

Ik weet dat mijn oren bepalen. Ik vraag me af of HK wel net zo deglijk is als Mesa. Kun je met beide amps, zoals bij ENGL, doorspelen als een buisje klapt?

Kortom veel vragen.. Ik hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen..

alvast bedankt.

Kaboemba
26 maart 2008, 09:48
Heb de MKI gehad en heb deze met pijn in het hart weggedaan, geweldige versterker en inderdaad erg veelzijdig.

Alle handleidingen staan op de site van H&K dus je vraag kan je daarin terug vinden.
Het is een zwaar ondergewaardeerde versterker zoals met veel H&K producten, helaas merk je dit bij verkoop maar gelukkig ook bij koop.

JeanPaul du Vinnie
26 maart 2008, 13:25
De zanger van mijn band speelt gitaar over een Triamp MK I. Zeker een goed ding, maar als ik kon kiezen tussen dat of een Roadster dan zou ik écht niet twijfelen, eerlijk gezegd. De Roadster is trouwens zijn droomversterker :D Als je die Rectifier-scheur zoekt is het echt bijna de enige keuze, en die Roadster is ook héél veelzijdig hoor.

Daemon
26 maart 2008, 15:35
Ik heb zelf de HK mk 1. Ik heb ook ooit over de mk2 gespeeld (just out of curiousity). Kwa geluid kun je net zo goed voor de mk1 gaan. Veelzijdige, zwaar underrated versterker. Echt een fantastisch ding. Het voordeel van de mk2 ten opzichte v.d. mk1 vind ik de optie om 'm op halfpower te kunnen laten werken. De mk1 blaast alleen op 100 watts. Als je dit echter geen probleem vindt: 1000-1500 euro uitsparen en voor de mk1 gaan!! Ze zijn namelijk verder vrijwel identiek.

Verder moet ik wel eerlijk zeggen dat ook al is de red box wel makkelijk, de geluidskwaliteit kan er beter van. Dan zou ik er nog eerder een palmer bij kopen.

Lead volume: De amp heeft geen aparte master voor het lead geluid. Maar als je toch met een rack met midi werkt kun je net zo goed de boel zo programeren dat als je je lead effects aanzet, (delay, chorus, reverb of wat dan ook) je ook gelijk een lichte volume boost erbij gooit door wat je ook in de fx loop hebt hangen. Op die manier doe ik het ook en 't werkt werkelijk uitstekend!

Over de degelijkheid is ook absoluut niet te klagen!!! Build to last.

Buisjes die kapot gaan: geen punt!! Bij mij begaf pas geleden een poweramp buis het. No problem, de amp bleef gewoon lekker doorblazen zonder problemen.

Daemon
26 maart 2008, 15:37
Ps. ik zag net je budget in een ander topic. Als je de triamp mk1 + een bogner 4x12 v30 cab koopt zit je in je budget en heb je werkelijk een super stack!

Kaïn
26 maart 2008, 15:47
Ps. ik zag net je budget in een ander topic. Als je de triamp mk1 + een bogner 4x12 v30 cab koopt zit je in je budget en heb je werkelijk een super stack!
Je kan ook niet anders beweren hea ;)

vivaha
26 maart 2008, 19:02
Ik heb zelf de HK mk 1. Ik heb ook ooit over de mk2 gespeeld (just out of curiousity). Kwa geluid kun je net zo goed voor de mk1 gaan. Veelzijdige, zwaar underrated versterker. Echt een fantastisch ding. Het voordeel van de mk2 ten opzichte v.d. mk1 vind ik de optie om 'm op halfpower te kunnen laten werken. De mk1 blaast alleen op 100 watts. Als je dit echter geen probleem vindt: 1000-1500 euro uitsparen en voor de mk1 gaan!! Ze zijn namelijk verder vrijwel identiek.

Verder moet ik wel eerlijk zeggen dat ook al is de red box wel makkelijk, de geluidskwaliteit kan er beter van. Dan zou ik er nog eerder een palmer bij kopen.

Lead volume: De amp heeft geen aparte master voor het lead geluid. Maar als je toch met een rack met midi werkt kun je net zo goed de boel zo programeren dat als je je lead effects aanzet, (delay, chorus, reverb of wat dan ook) je ook gelijk een lichte volume boost erbij gooit door wat je ook in de fx loop hebt hangen. Op die manier doe ik het ook en 't werkt werkelijk uitstekend!

Over de degelijkheid is ook absoluut niet te klagen!!! Build to last.

Buisjes die kapot gaan: geen punt!! Bij mij begaf pas geleden een poweramp buis het. No problem, de amp bleef gewoon lekker doorblazen zonder problemen.


Bedankt voor je duidelijke info....
Wel jammer dat er geen aparte master op zit. Ik wil mijn rack met midi juist opruimen.. kan natuurlijk ook een booster of zo gebruiken.
Ik zag op de site van H&K dat er een pre amp out en een poweramp in op zit.
Als ik daar een booster tussen zet werkt dat misschien ook wel... Daar ervaring mee?

Daemon
26 maart 2008, 19:33
Nope, nooit geprobeerd aangezien ik 1) geen booster heb en 2) m'n volume al boost via m'n effecten bak :p
Geen idee wat voor spul je trouwens nog wel zou willen gebruiken, maar als je in je fx loop ook maar 1 pedaal hangt met een "volume/level" draai knop erop, kun je dat ook gebruiken om je volume boost te geven.

Even uit nieuwschierigheid nog: waarom wil je eigenlijk afstappen van midi/een rack?



Je kan ook niet anders beweren hea ;)

Yeah I know :p Maar ik ben er ook heel blij mee. Eigenlijk zijn m'n favo merken zo'n beetje H&K en Engl :)

vivaha
26 maart 2008, 19:45
[QUOTE=Daemon]Nope, nooit geprobeerd aangezien ik 1) geen booster heb en 2) m'n volume al boost via m'n effecten bak :p
Geen idee wat voor spul je trouwens nog wel zou willen gebruiken, maar als je in je fx loop ook maar 1 pedaal hangt met een "volume/level" draai knop erop, kun je dat ook gebruiken om je volume boost te geven.

Even uit nieuwschierigheid nog: waarom wil je eigenlijk afstappen van midi/een rack?


Ik wil al heel lang een goede top/combo.
Mijn rack is niet meer van deze tijd. Een aantal dingen zijn aan vervanging toe. Een beetje back naar basic zeg maar. Een combo/top met een goed basisgeluid en voldoende schakelmogelijkheden + delay en chorus en wah.. klaar is k......!!!
Zo'n rack vol is ook onhandig te vervoeren. Ik ben niet van de 1000 tiptoetsjes. Een draaiknop is meer aan mij besteed.
Ik wil wel meer dan 2 kanalen hebben vandaar dat de Mesa en de H&K voor mij interressant zijn.

Zie het meer als plug en play..!!

Daemon
27 maart 2008, 15:46
Ik snap wat je bedoelt. Ik heb zelf ook zoiets van: een goede top+cab, goede multi fx, stemapparaat, eventueel wah en/of volume pedaal. Klaar!
Zolang het maar goed klinkt en het geluid heeft dat je wilt hebben :)

Kaïn
28 maart 2008, 23:05
Ey er staat een Mk1 op gitaarmarkt ;) Thought I'd let you know.

vivaha
29 maart 2008, 00:05
Ey er staat een Mk1 op gitaarmarkt ;) Thought I'd let you know.

Tnx voor de tip!