PDA

View Full Version : Gitaar liedjes opnemen , hoe?



Abel
14 februari 2003, 21:09
Hoi,

Ik heb een audio set met een audio brander erin. Via aux in neem ik de liedjes op.
Maar er zijn nogal wat problemen met het geluid zoals ruis, kraak noem maar op. Het lijkt erop dat de eindversterker het niet aankan. Is hier een oplossing voor?
Bijvoorbeeld iets wat het geluid omzet zodat het wel mogelijks is.

En nog iets anders:
In windows xp zit een geluidsrecorder ,
kan je daar ook mee opnemen ( hoe moeten de instellingen zijn?

Negative K3 fan
14 februari 2003, 21:14
hget hangt er vanaf hoe je het wil doen, je kunt het best een SM57 kopen die zo dicht mogelijk op je speaker zetten en dan in de computer drukken (evt met mic pre amp) en dan met cool edit van kazaa dingen opnemen.

Als je amp neit zo geweldig is gebruik je een v-amp of pod die je in de computer drukt.

BLOK182
15 februari 2003, 14:46
Met minidisk kan je ook heel aardig opnemen, dat doen we nu met onze band, klinkt heel aardig.

FragDaddy
15 februari 2003, 14:53
Als je een goede versterker hebt en tevreden bent over het geluid dat daar uitkomt, koop dan een goede microfoon en zet die voor de speaker.

de microfoon kun je overal op aansluiten, minidisc, pc met goede geluidskaart, mengtafel, wat jou voorkeur heeft.

geef eens wat meer details. heb je een microfoon, of sluit je de line-out van je versterker op de geluidskaart aan? wat voor geluidskaart heb je ? wat voor programma gebruik je om op te nemen?

Abel
23 februari 2003, 12:26
Ik heb een sound blaster live 5.1
En ik heb nog geen speciaal programma om het op te nemen.

Ik heb een microfoon gekocht om het eens een keer te testen ( eerst een goedkope daarna duurdere (shure sm 58 zou het denk ik worden. Iemand anders misschien een aanrader?


DYNAMISCHE MICROFOON DM5000

Dynamische microfoon met uitstekend Neodymium element. Degelijke metalen behuizing met aan/uit schakelaar. Aansluiting van de kabel via XLR connector.Wordt compleet geleverd met kabel in luxe opbergetui of naar keuze in stevige metalen flight case.
Type
dynamisch
Opname karakteristiek
richtingsgevoelig
Gevoeligheid
-75 dB (+/- 3 dB)
Impedantie
600 ohm
Frequentie. Bereik
80-14000 Hz
Aansluitkabel
Diameter. 5,5 mm, lengte 4,5 m. XLR
Gewicht
ca. 270 gr

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 15:12
je kunt het beste even rondkijken in het recording forum denk ik.

verder is die shure sm58 een goede keuze. Al is de sm57 meer bedoeld voor in de studio en de 58 voor op het podium. Een mengpaneeltje (geen dj-mixer) is ook aan te raden

Negative K3 fan
23 februari 2003, 17:24
Een SM58 is een mic voor vocalen, een SM57 is een instrumenten mic die vooral wordt gebruikt voor snare drums en gitaar versterkers.

burt
24 februari 2003, 02:25
No offence hoor, maar volgens mij ben je redelijk nieuw in het hele recording gebeuren. Als ik jou was zou ik eerst goed rondlezen, luisteren en experimenteren voordat je meer dan 20 Euro uitgeeft aan audio apparatuur.

Lees eens wat rond op http://www.homerecording.com . Als programma raad ik je aan eens te kijken naar Cool Edit Pro (je kan de demo downloaden op http://www.syntrillium.com (de makers) en het is streng verboden om met http://www.AstalaVista.com naar de kraak te zoeken zodat de demo een full-version wordt, en vervolgens illegaal het volledige programma te gebruiken, dus dat doe je vast niet! ;-> )
Het is een programma waarin je snel aan de slag kan, goed klinkt en alles kan! (al wordt er nogal eens gezeikt over de 'fisher-price uitstraling' van Cool Edit Pro, het is echt het coolste audio programma ever!)

basswasp
24 februari 2003, 10:15
Mooi groen en alles overzichtelijk = fisher price? :wink:

Ic3glov3
24 februari 2003, 17:31
jesus doe niet zo dom

basswasp
24 februari 2003, 20:57
Je liegt; Ik Gl0v3 jou niet :razz:

Ic3gl0vE
24 februari 2003, 22:53
Op 2003-02-24 10:15, schreef basswasp:
Mooi groen en alles overzichtelijk = fisher price? :wink:


je kunt de kleuren zelf instellen :smile: