PDA

View Full Version : Fame Tube 84



Klinton
25 maart 2008, 20:48
Hey,

Ik kreeg vandaag het nieuwe musicstore boekje en vermits ik van plan was een versterker te kopen heb ik meteen naar een gezocht en deze (misschien) ook gevonden.

Deze is dus de Fame Studio 84 Combo.
link (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-ProductRating;pgid=TOZgS6SfaObm00000000000000004wv yFh4N?ProductUUID=62TVqHzmaqsAAAEXAx9gyFir&CatalogCategoryID=)

Mij lijkt het een redelijk goede versterker.
Maar nu hoor ik toch wel dat fame niet erg famous is voor zijn goede versterkers :hippie:

Nu wil ik van echte kenners eens horen hoe het zit vermits ik er zelf niet al te veel van weet.

Er gaat veel maar niet uitsluitend metal/hardrock mee gespeeld worden.

Is deze versterker zijn prijs waard of zijn er andere die misschien beter zijn voor (ongeveer) dezelfde prijs?

EDIT: Heb ook nog gelezen over de Randall RG100G3 en Peavey Valve King 212, heeft iemand een van deze al geprobeerd? Vooral die Randall spreekt me echt aan omdat hij vooral voor metal is gemaakt maar op clean ook erg goed schijnt te zijn.

Bij voorbaat dank,
Klinton

Magic Bean
25 maart 2008, 20:52
Volgens mij is die fame een kloon van een marshall 401.
Zal dus wel goed klinken.

De amps worden handgemaakt in polen en vervolgens door musicstore als fame gelabeld. Niets mis mee in principe.
De chinese fame amps zouden inderdaad van mindere kwaliteit zijn.

Klinton
25 maart 2008, 21:12
Enige andere suggesties dan rond die prijs die WEL mijn centen waard zijn (voor de muziek die ik speel)?
Heb nu een Marshall MG 15cdr en ik wil wel eindelijk een goede versterker.. :satisfie:

humbucker
25 maart 2008, 21:14
Goeie tip..: BLIJF ZO VER MOGELIJK WEG VAN FAME!!!!
Spaar liever wat door dan deze "rommel" te kopen.. ik kan er wel inkomen dat er mensen tevreden zijn over dit merk, maar geloof me vrij.. blijf er van weg en spendeer daar zeker je centen niet aan!!!!
Bij Peins hebben ze deze ook staan (het staat daar vol van die Fame-dingen).

Kan je dit ook onderbouwen met argumenten ipv je mening wat te spuien?

Mitch
25 maart 2008, 21:28
Een Valve King vind je prima en de Fame-amps vind je het waard om te mijden als de pest? Moet je toch eens uitleggen.

heavy-metal-thunder
25 maart 2008, 21:36
Andere gitarist van mijn groep speelt op een Fame studio reverb 50W. 4*El 84 maar in class A/B, hierdoor 50W. Geeft een mooi clean en een degelijke scheur. Is niets mis mee. Heeft hem nu toch al een tijdje en heeft er zijn Mesa Nomad voor weg gedaan.

Persoonlijk vind ik een combo niet direct metal minded. Gesloten speakerkast geeft meer druk en laag. Maar mss is dit praktisch en financiëel niet haalbaar?

Misschien hebben ze niet de duurzaamheid van sommige topmerken, maar prijs/kwaliteit zou'k me toch niet te veel zorgen maken. Maar, ik heb ook nog maar 1 fame gehoord/gezien. En de Studio reverb is ook niet de goedkoopste uit het Fame-huis.

Mitch
25 maart 2008, 21:40
Die versterkers hebben ten eerste al een doffe achteruitgeduwde speelgoedklank..
Sig worthy :D

Geoffrey
25 maart 2008, 21:41
Kan je dit ook onderbouwen met argumenten ipv je mening wat te spuien?

Ga eens testen bij Piens..

Geoffrey
25 maart 2008, 21:43
Wat heeft het nut..
Kopen die Fame!!!!!!

Klinton
25 maart 2008, 21:48
Oké, die Fame is misschien niet is wat ik zoek..
Maar hebben jullie dan geen aanraders? Versterkers die rond de 600 euro zijn en toch van goede kwaliteit zijn..of bestaan die gewoon niet? :gitarist:

Geoffrey
25 maart 2008, 21:53
Die bestaan zeker en vast!!!
Maar daar kan ik je helaas niet mee helpen.. ik ben er niet tevreden over.. maar ga hem vooral eens testen en vergelijken met bv een Marshall, Mesa, Peavey,..

Jellyfish00
25 maart 2008, 21:53
Oké, die Fame is misschien niet is wat ik zoek..
Maar hebben jullie dan geen aanraders? Versterkers die rond de 600 euro zijn en toch van goede kwaliteit zijn..of bestaan die gewoon niet? :gitarist:
Tuurlijk bestaan die. Het zijn natuurlijk niet de beste versterkers ter wereld, maar het ligt er natuurlijk aan wat je referentiekader is. Als je van een 15 watt transistor-combo naar een bak van 600 euro gaat is het een mega verbetering en zal het de beste versterker zijn die je ooit hebt gehoord, maar als je al een goeie bak hebt zal het toch lastiger zijn voor dat geld iets helemaal geweldigs te vinden. Maar het kan wel, zeker ook 2ehands, heb je altijd meer waar voor je geld.

Geoffrey
25 maart 2008, 21:58
Sig worthy :D

Wat is hier zo grappig aan..?

Mitch
25 maart 2008, 22:04
Ik vond het gewoon een grappige beschrijving, wel origineel. Maar goed, dat was voordat je gepikeerd twee keer achter elkaar moest posten om je ongenoegen te uiten en je afgezien van het waarschuwen tegen Fame niet de moeite kon nemen om iets anders aan te raden terwijl er een serieuze vraag was, dus inderdaad...niets grappigs meer aan.

Klinton
25 maart 2008, 22:05
Tuurlijk bestaan die. Het zijn natuurlijk niet de beste versterkers ter wereld, maar het ligt er natuurlijk aan wat je referentiekader is. Als je van een 15 watt transistor-combo naar een bak van 600 euro gaat is het een mega verbetering en zal het de beste versterker zijn die je ooit hebt gehoord, maar als je al een goeie bak hebt zal het toch lastiger zijn voor dat geld iets helemaal geweldigs te vinden. Maar het kan wel, zeker ook 2ehands, heb je altijd meer waar voor je geld.

Hmm..voorbeelden? :hippie:
En ik weet ook niet of ik wel een tweedehands wil kopen, ben je nooit zeker of hij het lang genoeg gaat houden, of wel?

Hallie
25 maart 2008, 22:11
ik wil even zeggen dat ik een cabinet heb van fame met v30's
en ik ben er zeer tevreden over!.

met humbuckers klinkt ie ietwat donker.(voor mij)

zo slecht is fame nog niet.

voor die prijs krijg je waar je voor betaalt

Geoffrey
25 maart 2008, 22:17
Ik vond het gewoon een grappige beschrijving, wel origineel.

Ik vond het eigenlijk een simpele omschrijving.. want soms worden hier woorden gebruikt om iets te omschrijven waar geen enkele beginner nog iets van snapt.



Maar goed, dat was voordat je gepikeerd twee keer achter elkaar moest posten om je ongenoegen te uiten en je afgezien van het waarschuwen tegen Fame niet de moeite kon nemen om iets anders aan te raden terwijl er een serieuze vraag was, dus inderdaad...niets grappigs meer aan.

Bij deze.. Ga gewoon eens kijken bij Peavey, Marshall,..
Ik heb dus Fame-versterkers getest bij Piens en ik was er niet lovend over.

Goeie tip..: Ga eens testen voor je koopt en neem liefst iemand mee die kan helpen oordelen..want met twee let je op verschillende dingen.


Hmm..voorbeelden? :hippie:
En ik weet ook niet of ik wel een tweedehands wil kopen, ben je nooit zeker of hij het lang genoeg gaat houden, of wel?

Als je nog niet zo veel ervaring hebt met versterkers vind ik het moeilijk om 2de hands te gaan zoeken.. als je specifiek weet wat je zoekt word dit natuurlijk al een stuk makkelijker.

Klinton
25 maart 2008, 22:24
Als je nog niet zo veel ervaring hebt met versterkers vind ik het moeilijk om 2de hands te gaan zoeken.. als je specifiek weet wat je zoekt word dit natuurlijk al een stuk makkelijker.

IK had gehoopt dat jullie me daarmee wat zouden kunnen helpen.
Als een Fame nie ideaal is, wat is dan wel zijn prijs waard? Let erop dat ik vooral metal/hardrock speel.

Tho
25 maart 2008, 22:25
Oké, die Fame is misschien niet is wat ik zoek..
Maar hebben jullie dan geen aanraders? Versterkers die rond de 600 euro zijn en toch van goede kwaliteit zijn..of bestaan die gewoon niet? :gitarist:

Laat je je dat zo maar aanpraten door die gast terwijl je ze zelfs niet eens getest hebt? Kom op joh

Geoffrey
25 maart 2008, 22:31
Kijk dan eens naar een Peavey bandit 112 ofzo..

arcane
25 maart 2008, 23:50
Ik heb een Fame vsh2-100 top, en ik ben er uitermate tevreden mee. Ook wel geschikt voor metal, en zeker voor hardrock.

Klinton
26 maart 2008, 00:25
Laat je je dat zo maar aanpraten door die gast terwijl je ze zelfs niet eens getest hebt? Kom op joh

Tja, mijn vraag was of het een goede versterker is en omdat ik het gevraagd heb ben ik toch wel "gedwongen" de antwoorden te lezen en te overwegen.

En het is toch normaal dat ik open sta voor suggesties vor eventueel betere of passendere versterkers?

De Fame is echter nog niet van mijn lijst geschrapt hoor, ik ben van plan ze te testen maar ik weet niet of mijn oordeel 100 percent te vertrouwen is..

Nu ga ik een paar reviews lezen over die Peavey. :)

EDIT: Die Peavey is blijkbaar zelf onder mijn budget..liever mijn volledige budget gebruiken aan een goede versterker dan half mijn budget aan "een goede voor zijn kleine prijs" versterker.

crapton
26 maart 2008, 07:53
De uitkomst:

1. Peavey Valveking
2. Bugera amps - kopie van de 5150 de rock/metalamp bij uitstek - prijs is goed en eerste reviews zijn niet slecht

Wausser
26 maart 2008, 08:00
Ik kreeg vandaag het nieuwe musicstore boekje


Misschien ff off-topic, maar krijg je die automatisch thuis als je de vorige thuis hebt gekregen?

Rinze
26 maart 2008, 08:26
Je kunbt bij Gitarre & Bass (http://www.gitarrebass.de) een test van deze en andere Fames downloaden.

Jellyfish00
26 maart 2008, 09:56
Ik zit even op de musicstore te kijken naar de voorwaarden enzo, maar ze zeggen bij de "30 dagen niet goed geld terug garantie" het volgende:


Unfortunately we don‘t get the shipping costs back, so we can‘t credit them to you.
Betekent dit nou dat je gewoon zonder dat het je ook maar iets kost (behalve terugzending) die dingen naar je huis laten komen en op je gemak even te testen?

Geoffrey
26 maart 2008, 09:57
De Fame is echter nog niet van mijn lijst geschrapt hoor, ik ben van plan ze te testen maar ik weet niet of mijn oordeel 100 percent te vertrouwen is...

Zeker testen..
En als je gaat testen neem dan iemand mee die ook wat ervaring heeft.. 2de opinie kan soms wel helpen.





EDIT: Die Peavey is blijkbaar zelf onder mijn budget..liever mijn volledige budget gebruiken aan een goede versterker dan half mijn budget aan "een goede voor zijn kleine prijs" versterker.

Het is niet zo als je 600euro hebt en er 600 spendeert dat je een goeie of betere versterker zal hebben..
Een goede voor zijn kleine prijs hangt af van wat jij er van verwacht qua klank..
vind je bv voor 300 euro de amp waar je voor jou de perfecte sound uithaalt dan heb je toch mooi 300 euro over..

Geoffrey
26 maart 2008, 09:59
Ik zit even op de musicstore te kijken naar de voorwaarden enzo, maar ze zeggen bij de "30 dagen niet goed geld terug garantie" het volgende:


Betekent dit nou dat je gewoon zonder dat het je ook maar iets kost (behalve terugzending) die dingen naar je huis laten komen en op je gemak even te testen?

Ik denk niet dat het daar op neerkomt.. maar zou wel aangenaam zijn :satisfie:

Geoffrey
26 maart 2008, 10:33
Owkey..ik ben jullie hier ergens welserieus mijn excuses verschuldigd!!!
Een misverstand..maar ik wil dit toch even rechtzetten!!!
En ook mijn directe excuses aan Mitch voor mijn toch ietwat kinderlijk gedrag gisteren (het was een zware vermoeiende dag..)

Het was niet Fame die we onlangs uitgebreid gaan testen zijn.. het waren Cool versterkers, gitaren, pedalen,... We hebben enkele Fame-amps ook getest en deze vielen inderdaad goed mee.
Niet volledig de sound die ik zou zoeken..maar zeker het testen waard!!

Inderdaad..: Hoe kon ik zo missen en mijn mening uitspugen over iets..
Bij deze dus mijn excuses voor het onterecht afbreken van dit merk.

humbucker
26 maart 2008, 10:46
:dance:

dus Fame is nog zo slecht niet ;)


grtn

Noctiis
26 maart 2008, 10:52
zie ook het topic van Arcane en mij over de Fame versterkers:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=105538

bentium
26 maart 2008, 11:36
ik heb die fame al getest en het is echt een dijk van een amp, voor amper geen geld

het wordt trouwens gemaakt door laboga, een pools merk, en daar zijn toch mensen fan van (laboga mr hector)

Geoffrey
26 maart 2008, 12:51
:dance:

dus Fame is nog zo slecht niet ;)


grtn

Inderdaad.. waarvoor mijn excuses.

humbucker
26 maart 2008, 15:20
no problemo.

vergissen is menselijk hé ;)

grtn

Geoffrey
26 maart 2008, 15:32
Maar ontopic: Klinton weet nu nog steeds niet naar wat hij nog kan uitkijken.

Ga vooral testen testen en nog eens testen..
Vergelijk alles met elkaar Fame, Marshall, Peavey, Mesa Boogie, Vox,..
Wat gebruik je meest.. je clean of distortion kanaal?
Clean kan je bewerken als je een voor jou goede distortion hebt en je kan evengoed je distortion bewerken als je tevreden bent over je clean.. natuurlijk nog beter als je tevreden bent met beide!!!

Ga luisteren naar wat je zoekt..en kijk wat binnen je budget valt.

heavy-metal-thunder
26 maart 2008, 18:00
Kijk dan eens naar een Peavey bandit 112 ofzo..

hebben we het hier dan wel over dezelfde Fame??? Nogmaals, mede gitarist speelt op een Studio Reverb en daar is NIETS mis mee. Echt niet. En geloof me, ik heb wel al andere spullen dan een bandit gehad en gehoord.

Oké, dat het geen rectifier is, wil ik toegeven, maar die StudioReverb 50 klinkt best oké. Veel maakt natuurlijk uit welke speakers/kast.

PS: we spelen van funky tot stevige rock. Geen Metal.

Klinton
27 maart 2008, 00:26
De uitkomst:

1. Peavey Valveking
2. Bugera amps - kopie van de 5150 de rock/metalamp bij uitstek - prijs is goed en eerste reviews zijn niet slecht

Ik heb een paar reviews gelezen over de Peavey Valveking (212) en ze waren redelijk positief, er was wel vaak bij geschreven dat ze meer voor classic en hardrock geschikt waren en niet zo zeer voor metal.

De opinies over de bugera's bleken minder enthousiast. Hoewel er vaak bij gezegd werd dat ze bedoeld waren voor metal zowel als hardrock werd er vaak bij gezegd dat het versterkers zijn van minder goede kwaliteit.

Zijn jullie trouwens zeker dat de Fame's bij musicstore handgemaakt zijn in Zweden? In het boekje stond, ik citeer: "The models shown carry the name Fame, but they cannot be compared to the hand built Fame amps from the EG-productions." Dit wilt toch juist zeggen dat ze niet handgemaakt zijn en waarschijnlijk ook in het Oosten zijn gemaakt?

Nieuwe voorstellen zijn zeer welkom! (Ik ga waarschijnlijk volgende week naar Piens een paar versterkers testen, dus wil ik liefst een groot aantal hebben om uit te kiezen! :) )

Noctiis
27 maart 2008, 08:54
Zweden?
Volgens mij worden de goedkopere Fame's gewoon in azie gemaakt en de duurdere in diverse andere amp fabrieken in europa?

Geoffrey
27 maart 2008, 17:37
Nieuwe voorstellen zijn zeer welkom! (Ik ga waarschijnlijk volgende week naar Piens een paar versterkers testen, dus wil ik liefst een groot aantal hebben om uit te kiezen! :) )

Test alles wat er staat in Piens...
Maar hou er wel rekening mee dat Piens over het algemeen duur is.. maar je kan er wel makkelijk alles testen!!!

Klinton
29 maart 2008, 13:14
Ik heb nog wat rondgekeken en heb de Randall RG100G3 ontdekt :)
De reviews er over zijn erg positief. link (http://www.ultimate-guitar.com/reviews/guitar_amplifiers/randall/rg100g3/index.html)
Ik heb hem nog niet gehoord(geen videos gevonden op youtube :gitarist: ) maar ik ga hem zeker testen.

Heeft iemand hem al uitgeprobeerd/gekocht? Wat vinden juilie ervan?

Geoffrey
29 maart 2008, 13:47
Ik heb nog wat rondgekeken en heb de Randall RG100G3 ontdekt :)
De reviews er over zijn erg positief. link (http://www.ultimate-guitar.com/reviews/guitar_amplifiers/randall/rg100g3/index.html)
Ik heb hem nog niet gehoord(geen videos gevonden op youtube :gitarist: ) maar ik ga hem zeker testen.

Heeft iemand hem al uitgeprobeerd/gekocht? Wat vinden juilie ervan?

Randall vind ik een apparte sound hebben..maar dat is persoonlijke smaak.
Ga hem vooral testen!!!
Randall is toch zeker een gekend merk.. en kan de sound hebben die jij zoekt in een amp.

Jellyfish00
29 maart 2008, 18:48
Ik heb nog wat rondgekeken en heb de Randall RG100G3 ontdekt :)
De reviews er over zijn erg positief. link (http://www.ultimate-guitar.com/reviews/guitar_amplifiers/randall/rg100g3/index.html)
Ik heb hem nog niet gehoord(geen videos gevonden op youtube :gitarist: ) maar ik ga hem zeker testen.

Heeft iemand hem al uitgeprobeerd/gekocht? Wat vinden juilie ervan?
Randall is über-metal! En de RG100 G3 is volgens mij vrijwel gelijk aan de RG 75 en daar zijn wel filmpjes van, maar ook niet echt goede. Vooral testen zou ik zeggen.

Geoff
30 maart 2008, 07:57
enkel de ecko line van de fame amps (waar trouwens ook full tubes tussen zitte) worden in azië gemaakt, de duurdere serie van fame amps zoals de voorgestelde combo wordt volgens mij handgebouwd in europa, zo lees ik het toch.

volgens mij is de voorgestelde combo niet echt ideaal, hoewel ik niet twijfel aan de kwaliteit ervan. de open back constructie, en de 1x12 inch, gaan volgens mij geen breed genoeg geluid geven voor een (luide?) hardrock metal band.

tis natuurlijk allemaal wel heel persoonlijk he.

en volgens mij kan je gerust iets bestellen bij music store, en het dan zonder reden binnen de 30 dagen terugsturen, en je geld terug krijgen, maar ik vrees wel dat de kosten om als particulier een amp van pakweg 20 kg naar duitsland te sturen kunnen tegenvallen (ik schat grofweg een 50 euro)

Geoff
30 maart 2008, 08:01
en musicstrore zal ook nog de verzendkosten om het item naar u te sturen aftrekken van het terug te storten bedrag vrees ik