PDA

View Full Version : Strakker, meer overkomend geluid.



David1223
25 maart 2008, 20:08
Hoi, ik ben opzoek naar een strakke distortion/overdrive en wat ik speel moet goed overkomen. Het mag dus niet te rommelig gaan klinken.
Het ligt ook een beetje aan mijn speelstijl maar daar werk ik nog aan.
Ik heb nu een Strat, DS1, Cube30X

Tips? Proco Rat?(is dat een vooruitgang op de DS1?)

drap
25 maart 2008, 20:13
Marshall Shred Master. En dit keer is het 's geen spam, hij staat toch niet meer op Marktplaats. Ik heb nog geen ander pedaal gehoord dat zo strak blijft, hoeveel gain je er ook bij draait.

Een Rat is sowieso niet wat je zoekt met jouw wensen. Een Rat is een beetje een mix tussen fuzz en distortion, verre van strak dus.

Mitch
25 maart 2008, 20:15
Met "strak, niet rommelig, moet goed overkomen", etc. zeg je eigenlijk: er moet niet teveel laag vóór de oversturing zitten. Met een merk X strat, een Cube30 en een "waar is mijn laag gebleven" DS1 zit je daar echt helemaal goed mee. Als het beter moet gaan klinken zul je aan de serieuze versterker moeten.
Andere pedaaltjes gaan je wel een ander geluid opleveren, zonder meer en de één zal je beter bevallen dan de ander, maar eigenlijk voldoe je al aan de eisen die je stelt. Er kunnen nu dus twintig ideeën worden aangedragen, maar de vraag heeft zichzelf eigenlijk al volledig beantwoord.
Als je gewoon een tip wil hebben om iets anders te kopen kun je beter naar een winkel ;)
Met uw welnemen een slotje.