PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar kopen



NiekRCHPNiek
25 maart 2008, 19:07
Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar.
Ik speel voornamelijk RHCP.
Weet iemand geschikte gitaren hiervoor? Ik heb zelf al wat rongekeken naar Squier Stratocasters, maar ik heb nog niet echt een gitaar gevonden.
Ik wil het liefste een Stratocaster model.
Mijn budget ligt tussen de 250-350 euro.
Weet iemand een geschikte gitaar?

Alvast bedankt ;)

pannekoek
25 maart 2008, 19:18
Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar.
Ik speel voornamelijk RHCP.
Weet iemand geschikte gitaren hiervoor? Ik heb zelf al wat rongekeken naar Squier Stratocasters, maar ik heb nog niet echt een gitaar gevonden.
Ik wil het liefste een Stratocaster model.
Mijn budget ligt tussen de 250-350 euro.
Weet iemand een geschikte gitaar?

Alvast bedankt ;)

je zegt het zelf al, squier stratocaster, ga die testen en als je het niet bevalt dan moet je een hele andere gitaar kiezen, maar je wilt een goedkope gitaar waarmee je rhcp kan spelen en een stratocaster model???

wat wil je van ons horen???

slotje graag?

gr, stephan

NiekRCHPNiek
25 maart 2008, 19:25
je zegt het zelf al, squier stratocaster, ga die testen en als je het niet bevalt dan moet je een hele andere gitaar kiezen, maar je wilt een goedkope gitaar waarmee je rhcp kan spelen en een stratocaster model???

wat wil je van ons horen???

slotje graag?

gr, stephan

Ik wil eigenlijk alleen een specifieke gitaren weten waarmee ik deze stijl kan spelen.

marter544
25 maart 2008, 19:37
Zeg pannekoek, zeik niet zo.

Het kan met zat modellen, maar ik zou voor een strat gaan (of vind ik mooier, een ES335 achtige, maar das duur). Squier heeft leuke dingen, London City ook, Vintage (ja dat is een merk) ook. Vooral de vintage modellen vind ik fijn spelen.

robthg1
25 maart 2008, 19:42
Hey Niek,

Leuk dat je gitaar wilt spelen. Wat je het beste kunt kopen om RHCP te spelen. Natuurlijk een stratocaster type: Singlecoil x 3! Sunburst kleurtje en een beetje relicen en je klinkt precies als mr. Frusciante himself.

De beste tip die ik je kan geven:

1983 type 1962 Stratocaster Sunburst. Hier is een link naar eentje die op Ebay staat: the Frusciante stratocaster! (http://cgi.ebay.com/1983-Fender-Vintage-62-Reissue-1962-Stratocaster-USA-RI_W0QQitemZ350038088703QQihZ022QQcategoryZ47069QQ ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)

Als je de gitaar een paar keer laat stuiteren ziet deze pracht gitaar er net als die van Frusciante uit. Succes man en vergeet niet je filmpjes op youtube te plaatsen, en ons te informeren. Dan kunnen we meegenieten van Frusciante JR.

PS heb je zelf al gezocht naar info????

pannekoek
25 maart 2008, 19:48
Ik wil eigenlijk alleen een specifieke gitaren weten waarmee ik deze stijl kan spelen.

ga naar de lokale muziekwinkel vraag naar de aardige verkoper om squier, vintage, of london city strats van rond de 300 euro t elaten zien, ontzettend veel testen en kies jouw favorite gitaar :)

zo simpel is het :)

kenx
25 maart 2008, 19:49
Een stratocaster zou ik ook aanraden.
Ik heb frusciante ook al eens op een gretsch zien playen. Mischien ook eens een holowbody.

Eigenlijk kunnen we niet veel doen, gewoon gaan testen. Da's de boodschap ;)

grtz

Nino1110
25 maart 2008, 19:50
Mischien nog kijken voor een Yamaha?
Schijnen ook goed te zijn...

Tapirdier
25 maart 2008, 19:52
Veel goede dingen gehoort over de london city spitfire II :hippie:

Petekay
25 maart 2008, 19:57
Hoi Niek,

Kan je je budget misschien iets ruimer maken? Zo ja zou ik dan gaan voor een Fender Classic Player '60 strat:
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0009067-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

John speelt voornamelijk op Fender '60 strats. Wat betreft die Gretch White Falcon, volgens mij gebruikt hij die alleen in 'Dani California' , z'n main gitaar is een '60 strat

In ieder geval is het duidelijk dat je voor een strat moet gaan.

Succes!

NiekRCHPNiek
25 maart 2008, 20:00
Bedankt allemaal voor deze informate ;)
Ik speel nu al ongeveer een jaar gitaar en ik ben nu op zoek naar een nieuwe gitaar.
Ik had al wat informatie gezocht over squier gitaars, maar verder kwam ik nog niet :P
Ik zal binnenkort nog wel even in de gitaarwinkel langs gaan en filmpjes op youtube komen eraan ;)
Ik ga zoiezo pas over een paar maanden een gitaar kopen, omdat ik er op dit moment ook even het geld er niet voor heb :(
Maar ik wilde alvast wat meer informatie over wat gitaren

Allemaal heel erg bedankt :hippie:

Gitaargek
25 maart 2008, 20:04
Een Squier hoeft echt niet per se slecht te zijn.
Wel laten afstellen als je een squier koopt.
John Frusciante... goede gitarist.
Ik zou voor een strat gaan. Maar ik ben subjectief hehe ben een groot fender fan.
Hij gebruikt ook Telecasters trouwens. En die Gretch? Die gebruikt hij alleen bij Otherside en Californication. Dani Cali is ook gewoon met een strat gespeeld.

Succes met zoeken. Maar denk erom. Koop je een Squier strat, dan wel ff meteen goed laten afstellen. Bij een goede muziekwinkel mag dat niks kosten.

Petekay
25 maart 2008, 20:07
En die Gretch? Die gebruikt hij alleen bij Otherside en Californication. Dani Cali is ook gewoon met een strat gespeeld.

Weer wat geleerd vandaag :D

Blend
25 maart 2008, 20:10
je zegt het zelf al, squier stratocaster, ga die testen en als je het niet bevalt dan moet je een hele andere gitaar kiezen, maar je wilt een goedkope gitaar waarmee je rhcp kan spelen en een stratocaster model???

wat wil je van ons horen???

slotje graag?

gr, stephan

weetje, ik heb 1,5 minuten lang dubbel gelegen om je sig, wist je dat? :D

Frumour
25 maart 2008, 20:52
Ik heb zelf een London City Spitfire 2 en als RHCPfan kan ik je die zeker aanbevelen! Echt een heerlijke gitaar voor RHCP. Boss DS-2 distortion erbij en je bent klaar .

Frumour

pannekoek
25 maart 2008, 21:23
weetje, ik heb 1,5 minuten lang dubbel gelegen om je sig, wist je dat? :D


welke sig?:P

deze nieuwe of me: pannekoek je bent een pannekoek sig? :Z

NiekRCHPNiek
26 maart 2008, 10:00
Ik heb zelf een London City Spitfire 2 en als RHCPfan kan ik je die zeker aanbevelen! Echt een heerlijke gitaar voor RHCP. Boss DS-2 distortion erbij en je bent klaar .

Frumour
Ik zal eens in de winkel gaan kijken ;)
Maar eerst ga ik me nog die gitaar kopen en daarna nog even doorsparen voor de boss turbo distortion :D

Jan Zonder
26 maart 2008, 17:03
Hoorde via kennis over nieuwe replica's die best goed schijnen te klinken, in ieder geval goede instapprijs. Weet niet of je ze kunt testen, lijkt meer op online shop.

http://www.thunderstruckguitars.com

gr,
Jan

Snuiter
26 maart 2008, 17:49
De Spitfire is inderdaad een goede optie.

G.G.
26 maart 2008, 18:19
Hoorde via kennis over nieuwe replica's die best goed schijnen te klinken, in ieder geval goede instapprijs. Weet niet of je ze kunt testen, lijkt meer op online shop.

http://www.thunderstruckguitars.com (http://www.thunderstruckguitars.com/)

gr,
Jan

Heb je misschien aandelen in die toko? Of die kennis misschien?

Vreemd namelijk om je eerste post met een dergelijke link te beginnen.

(Als je er niets mee te maken hebt, mijn excusses, maar we hebben hier al vreemde dingen gezien in het verleden).

PS: van harte welkom op het forum.