PDA

View Full Version : Erg veel feedback bij nieuwe pickup



De Beer
25 maart 2008, 19:02
Ik heb dit weekend mijn Bridge pup van mijn Telecaster (een SD broadcaster) pup vervangen voor een SD litle '59 for tele.

Is goed aangesloten(push/pull, Humbucker/single), geen brom, schakelt zoals hij moet doen, aarde draad naar de brug getrokken(misch een beetje een te dikke).

Op niet eens zo'n heel hoog volume van m'n amp gaat hij volledig over de zeik.
Een hoge feedback, rond de 3/4kHz ongeveer. Bij elke palm mute prikt hij er meteen door heen.
Beetje afwenden en dempen helpt nog net bij een matig volume maar eigenlijk is het niet te doen op oefenruimte niveau, dus het niveau waarop de Broadcster pup zich gewoon goed gedraagde.

Is in singlecoil en humbucker stand even erg en de hals pup doet het wel als vanouds goed(Vintage rythm)

De 59 is wat hotter maar het verschil met de hals pup is niet groot.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Het is de eerste pup die ik zelf heb vervangen, maar ik heb ruime(beroepsmatige) soldeer ervaring. Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien, tricks of the trade...help me out!

Rinze
25 maart 2008, 19:04
Aardedraad naar de brug? Zit er geen metalen basisplaat onder die little '59? Dubbel geaard? Verder zou ik het niet weten...

steph
25 maart 2008, 19:04
Ik kan het mishebben, maar als het goed is komen er vier draden uit de pup, twee hiervan moet je met elkaar verbinden. Mischien ligt het daar aan?

De Beer
25 maart 2008, 19:15
Aardedraad naar de brug? Zit er geen metalen basisplaat onder die little '59? Dubbel geaard? Verder zou ik het niet weten...Nee deze heeft geen metalen base plate, ik heb dus volgens diagram een aardedraad aangebracht. Hij is ook brom vrij.

Ik kan het mishebben, maar als het goed is komen er vier draden uit de pup, twee hiervan moet je met elkaar verbinden. Mischien ligt het daar aan?Vanwege de coiltap, gaan rood en wit samen naar de push/pull schakelaar, groen en "kaal" naar aarde, en zwart naar de 3way switch.

De Beer
25 maart 2008, 19:22
Ik heb hier ergens ooit(half jaartje terug) eens iemand gehoord die als hij flink op zijn slag plaat tikte in de buurt van de hals pup hij een hoge piep kreeg.
Ik heb dat ooit eens geprobeerd(nog vóór de mod) en had het toen ook.

De feedback/piep is zo ongeveer de zelfde, van wat ik me er van herinner tenminste.
Weet iemand nog waar dat aan lag, of hoe dat topic heete?

barno
25 maart 2008, 19:42
was het dit niet?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=105341&highlight=thinline+feedback

De Beer
25 maart 2008, 22:28
was het dit niet?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=105341&highlight=thinline+feedbackDat Was hem niet maar ik denk wel dat mijn oplossing hier instaat!

~voorzichtig vreugde dansje!~

Ik heb volgens het SD schema m'n aarde kabel (zoals ik al melde een vrij dikke) tussen de brugplate en de body geklemd waardoor die niet lekker op de body aan sluit. En dat wil dus microfonisch vervelend worden blijkt uit dit topic! En dat lijkt erg op wat ik ervaar!

Effe in de body uitsparing direct op de plate solderen dus, meteen maar een dunner kabeltje want deze drukt de pup ook omhoog.

Barno, met, voorzichte, voorbaat bedankt deze had ik met de search nooit gevonden! Trouwens nog een vrij recent topic zie ik...hmm heb ik gemist!

Dweezman
26 maart 2008, 00:01
uiteindelijk heeft voor mij de tuinslang-mod het probleem opgelost...

De Beer
26 maart 2008, 00:10
Onder de bridge plate? want daarvoor zaten er al 2 stukjes van eoa siliconen rubber tube bij de nieuwe pup en zaten er ook al op bij de "oude".

Ik heb nu de aarde draad tussen één van de pup schroeven geklemd (draadje in het gat schroef erdoor heen draaien, want aan de plate zelf solderen gaat hem niet worden, duurt eeuwen voor dat dat lekker vloeit.

Nog effe afwachten wat het op volume doet want daar is het wat laat voor.

Dweezman
26 maart 2008, 09:12
Aarden hielp bij mij vrijwel niet. Op de plek waar de 3 veertjes zitten om de pup in hoogte te kunne stellen, zitten bij mij nu 3 stukjes tuinslang. Voila: de tuinslang-mod.

De Beer
26 maart 2008, 14:42
Aarden hielp bij mij vrijwel niet. Op de plek waar de 3 veertjes zitten om de pup in hoogte te kunne stellen, zitten bij mij nu 3 stukjes tuinslang. Voila: de tuinslang-mod.Ah nou dat hebben ze bij SD dan mooi opgepickt want die zaten er bij mij standaard bij, ipv veertjes.
En zaten er ook al in op(?) de pup die ik er uit haalde(ook een SD van de vorige eigenaar)
Dus daar lag het bij mij iig niet aan.