PDA

View Full Version : Klein scheurtje in neck



Kevz0r
25 maart 2008, 16:59
Hallo

Bij het schroeven van de neckplate heb ik een klein foutje gemaakt (ja 1ste project i know) enne nu zit er dus een klein scheurtje in het laatste fret van de hals, je kan het net zien boven de body, maakt dit uit voor de speelbaarheid en sound?

Bedankt.

KoenB
25 maart 2008, 17:55
Nouja hoevaak kom jij in de bovenste fret. Niet al te vaak neem ik aan. Wat je sowieso kan doen is met wat zaagsel van het fretboardhout (als je het beestje zelf gemaakt hebt dan heb je vast nog wel iets van zaagsel toch :) ), dat met lijm vermengen en de boel opvullen

Mattia
25 maart 2008, 18:26
Ik snap niet wat je nou gedaan hebt...schade aan de fret vanwege problemen met de neck plate? Watteh?

bassej
25 maart 2008, 18:38
Mischien is een foto wel makkelijk, Als het met je neckplate te maken heeft, lijkt het me dat de scheur van onder komt. Ikzelf zou hem opvullen zoals er eerder gezegt is , om verder scheuren te voorkomen.

Kevz0r
25 maart 2008, 19:34
ik hoop dat dit wel wat verklaart, de foto is heel wazig maar het scheurtje is dan ook heel klein!:

http://img175.imageshack.us/img175/743/dscf0015vs0.jpg

http://img329.imageshack.us/img329/3811/dscf0018qd3.jpg


Het is dus gebeurd doordat ik nieuwe neckplate schroeven had besteld en die erin had geschroefd maar deze waren dikker dan de vorige dus daarom is het gaan scheuren..

Ik ben eigenlijk bang dat als ik hem er weer op schroef na het lakken dat hij dan breekt..

no 1 hops
25 maart 2008, 20:24
los halen, kijken of je de breuk even wat open kunt krijgen met die schroef, lijm erin laten lopen en dan klemmen.
daarna gat beter voorboren en je kunt verder.
(tenminste dat is mijn idee)

barno
25 maart 2008, 21:09
wat hops zegt.

die barst zit dus waarschijnlijk over de hele kopse kant van je halseinde. Mss is het zelfs goed de scheur te lijmen čn het schroefgat eerst met hout te vullen en daarna proper opnieuw boren. juiste maat. en schroeven insmeren met iets zeepachtigs bwv glijmiddel

Kevz0r
25 maart 2008, 21:42
Oke, heb ik weer wat te doen morgen!

Maakt het eigenlijk uit voor de klank?

mink
25 maart 2008, 21:58
Oke, heb ik weer wat te doen morgen!

Maakt het eigenlijk uit voor de klank?

Nee, alhoewel er vast mensen zijn die menen te kunnen horen dat er een druppie lijm tussen zit.

oknarb180
26 maart 2008, 00:20
los halen, kijken of je de breuk even wat open kunt krijgen met die schroef, lijm erin laten lopen en dan klemmen.
daarna gat beter voorboren en je kunt verder.
(tenminste dat is mijn idee)

Hey,

Zo heb ik dat inderdaad ook gedaan met een hals. De hals was een krijgertje. ik heb eerst het schroefgat nog gevuld met Alabastine houtrotvuller, daarin kun je gewoon opnieuw boren en verloopt je schroef niet.
Het is de hals waar ik een refret-draadje over heb geopend.

vr.gr.

Branko

Nielsje
26 maart 2008, 01:11
Het is de hals waar ik een refret-draadje over heb geopend.

vr.gr.

Branko

De scalloped neck dus. Heb je hem inmiddels al op een gitaar zitten? Ben best wel benieuwd eigenlijk..

no 1 hops
26 maart 2008, 08:43
Hey,

Zo heb ik dat inderdaad ook gedaan met een hals. De hals was een krijgertje. ik heb eerst het schroefgat nog gevuld met Alabastine houtrotvuller, daarin kun je gewoon opnieuw boren en verloopt je schroef niet.
Het is de hals waar ik een refret-draadje over heb geopend.

vr.gr.

Branko
zelf probeer ik houtrot vuller zoveel mogelijk te vermijden en zou een gat eerder vullen met hout en lijm.
maar als het voor jouw gewerkt heeft, super!