PDA

View Full Version : Akoestische gitaar op elektrische gitaar-amp



MattellicA
25 maart 2008, 16:41
In mijn Ibanez AEG8E zit een preamp, volgens de site. Moet ik deze nu gewoon in de Input insteken? Of in de Power amp input? Het gaat over de Valvestate 8280

alvast bedankt... :satisfie:

Eko
25 maart 2008, 17:04
In de normale ingang. Gaat echter niet echt mooi klinken.

MattellicA
25 maart 2008, 17:09
You never know :hippie:

maar waarvoor dient die poweramp input dan? Dit is toch voor als je een externe preamp hebt, of zit ik mis?

Helter Skelter
25 maart 2008, 17:42
You never know :hippie:

maar waarvoor dient die poweramp input dan? Dit is toch voor als je een externe preamp hebt, of zit ik mis?

Dat kan idd. Waarschijnlijk zit er naast de 'poweramp in' ook een 'pre-amp out' aansluiting en daartussen kan je wat effecten plaatsen

Bins
25 maart 2008, 17:56
je kan em ook in de poweramp-in pluggen hoor... Dan krijg je als het goed is alleen het geluid van je gitaar. Misschien is dat juist wel wenselijk bij een akoestische (sp)

MattellicA
25 maart 2008, 18:30
Als hij ontploft zal ik feauteaus posten hoor! :cooler:

tnx voor de reacties... :satisfie:

Nitefly7
25 maart 2008, 18:42
je kan em ook in de poweramp-in pluggen hoor... Dan krijg je als het goed is alleen het geluid van je gitaar. Misschien is dat juist wel wenselijk bij een akoestische (sp)

yup, je preamp kan genoeg zijn om de preamp van je versterker te 'bypassen' en rechtstreeks poweramp + speakers in te gaan..
zal vaak beter klinken dan preamp op preamp stapelen..
maar 'n akoestische versterker of 'n mengpaneel met 'gewone' luidsprekers is altijd beter..

MattellicA
25 maart 2008, 20:19
Ik zal allebei de opties es testen en kzal men bevindingen posten... :satisfie:

Rormo
25 maart 2008, 20:54
Beter inderdaad gewoon in de PA inprikken ipv in een versterker voor een electrische gitaar. Klinkt zelfs als je hem helemaal clean zet niet erg mooi.

MattellicA
25 maart 2008, 21:18
Ik heb geen PA, dusjah... roeien met de riemen die je hebt... :satisfie:

dunnoaname
25 maart 2008, 21:27
Ik gebruik het vaak hoor, ff goed de EQ op het gitaartje afstellen (als ie erop zit). Gebruik overigens gewoon de normale input omdat het volume na de poweramp in niet meer te regelen is. Ik heb ook een PA maar nooit zin om dat ding in mijn muziekkamertje aangesloten te hebben staan. Klinkt wel beter, full range apparatuur voor akoestisch.

ColourofFire
25 maart 2008, 22:39
Een akoustische gitaar kan best lekker klinken door een elektrische amp hoor. Het klinkt wat "vreemd", niet echt als een akoustische gitaar, maar het geluid is niet verschrikkelijk.

MattellicA
26 maart 2008, 00:24
Ik gebruik het vaak hoor, ff goed de EQ op het gitaartje afstellen (als ie erop zit). Gebruik overigens gewoon de normale input omdat het volume na de poweramp in niet meer te regelen is. Ik heb ook een PA maar nooit zin om dat ding in mijn muziekkamertje aangesloten te hebben staan. Klinkt wel beter, full range apparatuur voor akoestisch.

Bij mij kan je het volume op de gitaar zelf ook regelen :satisfie:

kenx
26 maart 2008, 11:03
Kan het dan geen kwaad om een akkoestische gitaar op een marshall 8240 s80 aan te sluiten?

Mvg,

kenny

Kim Wilson
26 maart 2008, 11:07
Nee hoor, kan zeker geen kwaad. Maar zoals eerder gezegd, het gaat niet klinken als een akoestische gitaar. :)

Wiellem
26 maart 2008, 11:25
Ik had het laatst hier ook al gevraagd en geprobeert maar vind het toch maar niks het geluid, over PA set daarintegen klinkt heel goed :)

MattellicA
26 maart 2008, 11:27
Daarjuist eens even geprobeerd en ja het klinkt wel redelijk, zeker niet verschrikkelijk... Vooral met distortion LOL :gitarist:

Op sommige standen zoals de Crunch stand "schiet de amp door"... Een opbouwend schel geluid... Zoals je een micro voor een luidspreker houdt... Wat kan dit zijn? Ongeaard stopcontact of zo? :???:

Ook is er wat ruis/brom, maar als je de snaren aanraakt, verdwijnt het...

En een luide plop als je hem aanzet is normaal, heb ik gelezen??

Wiellem
26 maart 2008, 11:32
Komt denk ik door feedback in de klankkast gok ik zo

MattellicA
26 maart 2008, 11:38
Dus eigenlijk zou dit met een elektrische gitaar niet meer mogen voorvallen?

J-sus Rulez
26 maart 2008, 11:45
nee... of je moest je klankgat afdekken...

maarjah.. je hebt toch nog geen elektrische :D

veel plezier dermee nog :cooler:

MattellicA
26 maart 2008, 18:09
tnx J-sus :satisfie: Me is happy!! :hippie: