PDA

View Full Version : Vocal effects



JvD.
25 maart 2008, 16:16
Ik wil voor mijn zang effectjes hebben. De vocalen klinken zo "opgeplakt" als we live spelen. Dat vind ik echt lelijk.

Ik ben een gigantische Maynard fan (van tool) en zou de zelfde dingen willen kunnen; pre-delay en normale delay. En de bak reverb in zijn uitbarstingen. En zo'n megafoon effectje of een ander soort van hevige compressie zou niet misstaan.

Nu vind ik overal alleen de "Digitech vocal 300" en nou, ik ken de gitaar variant daar van en die zou ik niet eens cadeau willen krijgen. En het ding is ook nog 200euro!

Dus ik zoek naar een soort van zang effecten pedaal. Iemand ervaring?

Rude Perception
25 maart 2008, 18:01
De zanger van een band waaruit ik een paar gasten ken (Waaronder de zanger) gebruikt een korg chaospad.
www.myspace.com/monkeybeatsdonkey (http://www.myspace.com/monkeybeatsdonkey). Kan je een beetje horen wat hij er mee doet, veel dus.

Swan
25 maart 2008, 18:32
of n klein mixertje nemen waar jeje mic inplugt en (gitaar)effecten in de FXloop hangt...

Rhulshof
25 maart 2008, 19:35
gitaar effecten kunnen wel heel erg vreemd op stemmen reageren dus ik zou wel gaan kijken voor normale effecten die voor vocalen bedoelt zijn.

TC electronics heeft wel mooie effecten of Yamaha dat zijn ook wel toppers even goed kijken of je het juiste type kan vinden.

JvD.
26 maart 2008, 17:33
gitaar effecten kunnen wel heel erg vreemd op stemmen reageren dus ik zou wel gaan kijken voor normale effecten die voor vocalen bedoelt zijn.

TC electronics heeft wel mooie effecten of Yamaha dat zijn ook wel toppers even goed kijken of je het juiste type kan vinden.

ja de multi effect van TC is super mooi. maar ook onbetaalbaar voor mij. ik ga eens kijken naar yamaha.

Valoosj
26 maart 2008, 18:06
Ik wil voor mijn zang effectjes hebben. De vocalen klinken zo "opgeplakt" als we live spelen. Dat vind ik echt lelijk.

Ik ben een gigantische Maynard fan (van tool) en zou de zelfde dingen willen kunnen; pre-delay en normale delay. En de bak reverb in zijn uitbarstingen. En zo'n megafoon effectje of een ander soort van hevige compressie zou niet misstaan.

Nu vind ik overal alleen de "Digitech vocal 300" en nou, ik ken de gitaar variant daar van en die zou ik niet eens cadeau willen krijgen. En het ding is ook nog 200euro!

Dus ik zoek naar een soort van zang effecten pedaal. Iemand ervaring?

Kan jij zingen als Maynard? Zoja verhuis dan eens naar antwerpen... We zoeken nog een zanger :D

JvD.
26 maart 2008, 18:13
Kan jij zingen als Maynard? Zoja verhuis dan eens naar antwerpen... We zoeken nog een zanger :D

Maynard heeft heel veel stemmen. Soms kan ik een nummer behoorlijk goed lijkend zingen. Ik doe nu met een paar lui voor de gein Vicarious en dat lukt echt niet. ik zit heel erg met de toonhoogte. het is ook een gek nummer. hij zingt heel raar op de CD.

Ik heb het gevoel dat als ik die accenten er in wil leggen, ik een octaaf hoger moet zingen dan mijn normale zang stem. En dat betekent dat ik steeds heen en weer spring. En dan met die debiele timing.. Nope dit nummer lukt voor geen meter.

Maar ja, back on topic; voor zover is zie is dit het enige zang Multi-effect pedaal dat er bestaat op aarde: http://nl.youtube.com/watch?v=0DVmjyg56Bs (http://nl.youtube.com/watch?v=0DVmjyg56Bs)



Gelukkig is ie maar 250euro =[

drudoc
26 maart 2008, 21:10
hey!
ik heb hier ook wel oren naar.. ik heb op google naar yamaha gezocht maar vond geen zang effecten misschien kunnen jullie me hier bij helpen?

JvD.
26 maart 2008, 21:11
hey!
ik heb hier ook wel oren naar.. ik heb op google naar yamaha gezocht maar vond geen zang effecten misschien kunnen jullie me hier bij helpen?

ik heb ook niets kunnen vinden

Rhulshof
27 maart 2008, 07:17
Check deze site maar eens dit is het laatste model van YAMAHA.

http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/netherlands/20_proaudio/30_signal_processors/10_no_category/10_reverb_delay_multi_effect_processors/30_digital_multi_effects/30_SPX2000/index.html

dit is het laatste model maar een heel bekend effect aparaat is de spx990 die zijn er ook tweede hands Rev serie is er ook van yamaha dus er zijn er voldoende.

groeten Ronnie

ik heb altijd wel goede ervaringen met yamaha effecten.

JvD.
27 maart 2008, 07:50
Check deze site maar eens dit is het laatste model van YAMAHA.

http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/netherlands/20_proaudio/30_signal_processors/10_no_category/10_reverb_delay_multi_effect_processors/30_digital_multi_effects/30_SPX2000/index.html

dit is het laatste model maar een heel bekend effect aparaat is de spx990 die zijn er ook tweede hands Rev serie is er ook van yamaha dus er zijn er voldoende.

groeten Ronnie

ik heb altijd wel goede ervaringen met yamaha effecten.
600euro op ebay.. doe mij dan maar en stompboxje dat je actually live je sound kunt veranderen.

Rhulshof
27 maart 2008, 11:10
ik zou zeggen hou marktplaats eens in de gaten ik heb zelf namelijk al 2 keer een TC electronics gekocht onder de 100 euro ;)

is even wachten toch zeker de moeite waard :)

verder zijn deze effecten van hoge kwaliteit en veel beter dan de goedkopere oplossingen.

JvD.
27 maart 2008, 11:12
ik zou zeggen hou marktplaats eens in de gaten ik heb zelf namelijk al 2 keer een TC electronics gekocht onder de 100 euro ;)

is even wachten toch zeker de moeite waard :)

verder zijn deze effecten van hoge kwaliteit en veel beter dan de goedkopere oplossingen.
i know, maar deze zijn toch van de nieuwe lijn? die zijn net uit. ik denk dat dat vocal ding in geen een muziekwinkel te vinden is nog.

Rhulshof
27 maart 2008, 13:06
Daar heb jij weer een punt ;)

Ik heb ook niet gezegt dat je persee die moet gaan kopen er zijn ook oudere varianten die prima werken.
En daar kan je dan weer voor minder aankomen.