PDA

View Full Version : Marshall TSL 60 Footswitch probleem



bazzieman
25 maart 2008, 14:35
Dag allemaal,

Ik heb een probleempje, ik ben niet al te technisch, wanneer mijn band lek is breng ik hem al naar de fietsemaker. Nu is mijn 5 koppige footswitch van marshall kapot. Ik heb hem open geschroefd en ben tot de ontdekking gekomen dat het bruine draadje los zit. alleen nu het volgende probleem. A-ik kan geen schema vinden op internet en B voor ieder draadje zit een gaatje op de printplaat met de afkorting van de kleur en groen zit vast bij groen en blauw bij blauw, enzovoort. Nu zijn alle gaatjes al bezet en is er geen gaatje voor mijn loszittende bruine snoertje. hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

JohnLord
25 maart 2008, 15:10
Gewoon even naar de winkel gaan, daar lossen ze het zo op. Overigens heeft Marshall als het om de kwaliteit van footswitches gaat niet zo'n beste reputatie. (Oh ja, een footswitch heeft knoppen en geen koppen :) )

Agent_Smith
25 maart 2008, 17:25
Die pedalen zijn crap. Schakelaars en snoer vervangen is de beste optie.

steph
25 maart 2008, 18:06
Ik heb ook zo'n footswitch, en sinds twee weken een nieuwe (vorige had allemaal kabelbreuken).
Ik heb mazzel gehad, heb gratis een nieuwe gekregen, terwijl die al een jaar of 5 oud was. Een mailtje naar Voerman gestuurd met het verhaal dat ik een nieuwe kabel wil. Kreeg als reactie dat losse kabels niet verkrijgbaar zijn, maar dat ik 'm bij de dealer kon omwisselen. Mijn verhaal was wel dat ik wist dat de kabels nu dikker en beter van kwaliteit zijn dan 5 jaar terug, en dat Marshall daar veel klachten over had gehad.
Mocht je er niet uit komen, kan ik die van mij openschroeven en aangeven waar de bruine draad hoort te zitten, maar liever blijf ik ervan af natuurlijk...

RedBuell
25 maart 2008, 18:33
De switch van mijn dsl401 was ook stuk, bleek een kabelbreuk te zijn. Pas op als je je switch opbergt, dat je niet het snoer om je footswitch heen wikkelt, daar kannie dus niet tegen. Hij zit nu op mijn pedalboard, snoer gesoldeerd aan een chasis jack, geen last meer van knikken en breuken.

bazzieman
2 april 2008, 16:40
Bedankt allemaal voor de reacties! sorry voor mijn late reactie maar heb mijn footswitch naar de plaatselijke freubelman gebracht die ook oude tv's repareerd en dergelijke. Hij had de boel doorgemeten en het was inderdaad een kabelbreuk zoals ik hier lees. Mijn probleem is nu dat ik de footswitch bij mijn versterker kocht, 2e hands. Weet iemand waar ik deze kabels los kan kopen want dan kan deze freubelman dat voor een appel en een ei fixen! Anders ben ik bang dat ik gewoon een nieuwe footswitch moet kopen en dat is zonde natuurlijk.
Ik hoor het wel!

RedBuell
2 april 2008, 18:14
Ik heb bij een elektronica zaak ( http://www.rotor.eu/indexprog.php) een snoer gekocht, heb er ook niet veel verstand van hoor maar ga met je kabeltje naar zo'n zaak en zeg dat je zo'n snoer wilt hebben.

Levitation
2 april 2008, 19:07
Ik heb de kabel van de footswitch van mijn tsl gewoon samen genomen en vastgebonden met een elastiekje.

Op die manier krijg ik op die plaats al geen kapotte kabel en hij is nog altijd lang genoeg. (Nu geloof ik wel dat de vorige eigenaar die kabel al eens ooit vervangen heeft.)

Anyway, ik gebruik die footswitch nu al 2 jaar frequent en die is nog steeds in nieuwstaat...