PDA

View Full Version : Zin of onzin, buizentop kopen



john5
25 maart 2008, 11:15
Hey,
Ik heb een vraag vanuit beginnersoogpunt. Ik ben een redelijk gevorderde gitarist (metal) die binnenkort weer wat vaker gaat optreden.
Mijn setup: epi explorer/ ibanez rg 370  digitech RP7  London city pershing met 2 x 12 marshall cab.
Aangezien ik redelijk uitgekeken ben op de LC vanwege het eenzijdige geluid, ben ik van het weekend eens wat gaan speuren in lokale muziekwinkels en heb dus op wat buizen tops gespeeld.
Ik heb dus geen verstand van buizentops, maar nog net genoeg om te horen dat een Orange (types weet ik niet meer) beter klinkt dan een Peavey valveking.
Mijn vraag is dus of het zin heeft voor mij om een buizentop te kopen. Ik treedt regelmatig op maar ben totaal geen proffesional. Daarnaast is mijn budget ook niet al te hoog en ik heb her en der gelezen dat er toch nogal wat onderhoudskosten in gaan zitten.

JohnLord
25 maart 2008, 11:25
Een buizentop koop je toch niet alleen voor optredens, maar vooral voor jezelf. Vind ik. Ik speel 80% van de tijd die ik speel thuis en juist dan wil ik graag genieten van het geluid. Met een niet al te hoog budget kun je evt op de tweedehandsmarkt een leuke top vinden. Onderhoudskosten vallen overigens best mee.

john5
25 maart 2008, 11:29
Om thuis te oefenen speel ik net zo lief over een combo’tje van 15 watt. Maar repetities met de band gaje niet met 15 watt redden, buiten dat t dan nog kutgeluid is. Vindt het beetje zonde om duur spul aan te schaffen om er alleen maar thuis op te oefenen.

Dick Wolkendeck
25 maart 2008, 11:36
(...) Mijn vraag is dus of het zin heeft voor mij om een buizentop te kopen. Ik treedt regelmatig op maar ben totaal geen proffesional. Daarnaast is mijn budget ook niet al te hoog en ik heb her en der gelezen dat er toch nogal wat onderhoudskosten in gaan zitten.

Heeft het zin... Alleen als je er eentje vindt die voor jou goed klinkt.

Rutger
25 maart 2008, 11:39
Hey,