PDA

View Full Version : Bespeelbaarheid PRS & Stratsound



BartL
25 maart 2008, 00:12
Dat is precies wat ik wil. Heb reeds 3 strats gehad (2 x Plus Strat, 1 x '62 reissue), maar vond mijn PRS altijd stukken lekkerder spelen. Echter, Ik wil ook (zoals ik ook aangaf in mijn topic in November 2007 :) ) een stratsound erbij. In die tussentijd heb ik een Plus Strat gehad die het grootste gedeelte van de tijd stof stond te vangen. De klank vond ik geweldig, maarja...bespeelbaarheid gaat bij mij altijd boven de rest en dus had ik in de band alleen altijd mijn PRS in m'n klauwen. Nu zit ik erover na te denken om een humbucker sized singlecoil (die dingen zijn er toch) in de neck positie van mijn PRS te laten zetten, aangezien ik deze pickup eigenlijk alleen als "gesplit" gebruik. Echter, zou ik dit doen, zou ik natuurlijk nog niet die lekkere middenposities hebben (neck&mid, mid&brug) hetgeen ik eigenlijk ook wel wil.

Mijn PRS heeft een wide/thin neck en nu vroeg ik me af, naar wat voor soort neck zou ik moeten kijken bij de fender (achtige) gitaren? D, V, C...het zegt me allemaal niets! Als ik dit zou weten, zou ik eens wat kunnen klooien met allparts spullen ofzo, of ik zou in ieder geval een richting weten waarin ik moet zoeken.

Oveirgens, de problemen bij mijn strats die ik al had was vooral dat ik de actie niet zo laag kreeg als ik hem wilde (zoals ik hem gewend ben van de PRS) zonder dat de snaren gingen aanlopen e.d. Het is dus vooral een probleem van actie denk ik. Nu heb ik ook ooit iemand horen zeggen dat ik een actie van een PRS niet bij Fender moet verwachten en begon me iets te vertellen over de radius. Weet iemand misschien goede topics over dit onderwerp, zodat ik daar wat meer over zou kunnen lezen/leren. Wat technische dingen betreft ben ik echt een mega noob :)

Whelp...? :)

Orgasmocaster
25 maart 2008, 02:37
Dat is precies wat ik wil. Heb reeds 3 strats gehad (2 x Plus Strat, 1 x '62 reissue), maar vond mijn PRS altijd stukken lekkerder spelen. Echter, Ik wil ook (zoals ik ook aangaf in mijn topic in November 2007 :) ) een stratsound erbij. In die tussentijd heb ik een Plus Strat gehad die het grootste gedeelte van de tijd stof stond te vangen. De klank vond ik geweldig, maarja...bespeelbaarheid gaat bij mij altijd boven de rest en dus had ik in de band alleen altijd mijn PRS in m'n klauwen. Nu zit ik erover na te denken om een humbucker sized singlecoil (die dingen zijn er toch) in de neck positie van mijn PRS te laten zetten, aangezien ik deze pickup eigenlijk alleen als "gesplit" gebruik. Echter, zou ik dit doen, zou ik natuurlijk nog niet die lekkere middenposities hebben (neck&mid, mid&brug) hetgeen ik eigenlijk ook wel wil.

Mijn PRS heeft een wide/thin neck en nu vroeg ik me af, naar wat voor soort neck zou ik moeten kijken bij de fender (achtige) gitaren? D, V, C...het zegt me allemaal niets! Als ik dit zou weten, zou ik eens wat kunnen klooien met allparts spullen ofzo, of ik zou in ieder geval een richting weten waarin ik moet zoeken.

Oveirgens, de problemen bij mijn strats die ik al had was vooral dat ik de actie niet zo laag kreeg als ik hem wilde (zoals ik hem gewend ben van de PRS) zonder dat de snaren gingen aanlopen e.d. Het is dus vooral een probleem van actie denk ik. Nu heb ik ook ooit iemand horen zeggen dat ik een actie van een PRS niet bij Fender moet verwachten en begon me iets te vertellen over de radius. Weet iemand misschien goede topics over dit onderwerp, zodat ik daar wat meer over zou kunnen lezen/leren. Wat technische dingen betreft ben ik echt een mega noob :)

Whelp...? :)

lijkt me niet zo'n probleem..
even de profielen van je fave prs neck opnemen, en een soortgelijke bij warmoth bestellen.

wide/thin is volgens mij 1 11/16 bij de kam, thin of wizzard profiel, je favoriete radius (compound is ook fijn!) en frets er op en klaar!

warmoth heeft geen 25" nekken, maar wel 24 3/4 conversion nekken..

Orpheo
25 maart 2008, 07:55
mijn idee: kopieer het idee van artnaz!

korina body (evt met lam. top)
solid rosewood/wenge/satine/pau ferro/ebben hals met ebben/wenge/ziricote toets.

3 (kinman?) single coils, evt een hotrail ernaast voor je humbucker geluiden (of de rio grande muy grande's kopen. gesplit zijn 't echte singles).

leuke trem erin (mijn keus is hipshot)

leuke tuners (sperzel)


klaaaaar.

de hals moet je wel kiezen met compound radius (superlage actie is makkelijk te doen, en speelt super), en als halsprofiel zou ik, als je de wide fat hebt, het '59 profiel nemen met 1 11/16 inch topkambreedte. heb je de wide thin zou ik gewoon het standard thin profiel nemen, hoewel die behoorlijk dunnerig kan zijn. de lekkerste, die niet supersuperdik is, is imo de SRV of de wolfgang.

BartL
25 maart 2008, 21:54
Dankjewel voor de reacties tot dusver. Heb even op de site van PRS gekeken en vind:
PRS Guitars Neck Dimensions
Width of the fingerboard at the nut:
Wide Fat and Wide Thin – 1 11/16”

Width at the body:
Wide Fat and Wide Thin – 2 1/4"

Depth of neck at the nut:
Wide Thin – 25/32”

Fingerboard radius:
10” on all guitars and basses except...

Scale length:
25” on all guitars except...

Als ik dus een neck vind die in alle opzichten gelijk is aan bovenstaande, heb ik in feiten dus exact dezelfde hals, toch? (Of zijn er nog meer technische dingetjes die daarbij een rol spelen?)

Compound Radius, ik neem aan dat dat inhoudt dat de gitaar van radius veranderd al naar gelang je hoger op de hals komt?

Mocht ik nou toch een bestaande gitaar willen aanschaffen, wat voor hals zouden jullie me dan aanraden? Of is dat niet te zeggen met bijvoorbeeld: C, D, V...?

Veel vragen :)

Luke-wannabe
25 maart 2008, 21:56
Je moet gewoon die nieuwe pu's van Seymour Duncan (http://www.youtube.com/watch?v=fZhJXcSVnfs) in je PRS zetten.

Orgasmocaster
26 maart 2008, 03:14
mijn idee: kopieer het idee van artnaz!

korina body (evt met lam. top)
solid rosewood/wenge/satine/pau ferro/ebben hals met ebben/wenge/ziricote toets.

3 (kinman?) single coils, evt een hotrail ernaast voor je humbucker geluiden (of de rio grande muy grande's kopen. gesplit zijn 't echte singles).

leuke trem erin (mijn keus is hipshot)

leuke tuners (sperzel)


klaaaaar.

de hals moet je wel kiezen met compound radius (superlage actie is makkelijk te doen, en speelt super), en als halsprofiel zou ik, als je de wide fat hebt, het '59 profiel nemen met 1 11/16 inch topkambreedte. heb je de wide thin zou ik gewoon het standard thin profiel nemen, hoewel die behoorlijk dunnerig kan zijn. de lekkerste, die niet supersuperdik is, is imo de SRV of de wolfgang.

ik had dus een strat met korina body en satine neck, en dat klonk niet bepaald als een strat! :) wel de mooiste tone en de langste sustain ever.. maar daar zal artnaz snel achterkomen :)

Orgasmocaster
26 maart 2008, 03:15
ik denk 'D' profiel!

no 1 hops
26 maart 2008, 10:20
voor mijn gevoel is niet alleen de hals de mate van bespeelbaarheid.
het is de combi van body en hals.
je kan een gelijke hals hebben maar als de body anders is en staand/zittend dus de gitaar anders in positie is speelt hij ook anders.

wat betreft sound, ga alleen de neckpup parallel zetten met een schakelaar.
misschien is het zelfs mogelijk met een cap/weerstand combinatie hem dan nog wat meer naar strat te brengen door het geluid te filteren

Orpheo
26 maart 2008, 12:29
ik had dus een strat met korina body en satine neck, en dat klonk niet bepaald als een strat! :) wel de mooiste tone en de langste sustain ever.. maar daar zal artnaz snel achterkomen :)

ok, dan neemt 'ie een strat met bloodwood hals/ebben toets op een walnut body als hij een strat wil hebben met hard ash body en maple/maple neck ghehe

fred dons
26 maart 2008, 12:41
mijn prs swampash's klinken heel erg strat achtig in de tussenstandjes en ze spelen ook nog eens als een prs (o;

(aan de andere kant, gisteren een hele mooie warmoth Vip 1 (prs) body binnengekregen , met humbucker/enkel/enkelspoel en trem set up en ik heb de week ervoor een musikkraft prs birds eye neck (wide thin) met fenderscale gekocht die als het goed is toch ook wel fender achtig gaat klinken )

BartL
28 maart 2008, 11:13
Heb inderdaad ook al eens richting de Swamp Ash gekeken en dat leek me ook wel een leuke plank. Probleem zou wel zijn dat ik mijn huidige PRS ervoor weg zou moeten doen om deze te bekostigen...

no 1 hops
28 maart 2008, 11:16
dan is de p rail van sd toch een serieuze optie denk ik

JorikDekkers
28 maart 2008, 11:20
Is het een idee om eens een musicman silhouette te proberen?

die bespeelbaarheid vinden de meesten fantastisch en het is
een stratachtige met die strat belletjes. En je hebt ze in SSS,
HSS, HSH, wat je wil.

artnaz
28 maart 2008, 11:53
mijn idee: kopieer het idee van artnaz!

korina body (evt met lam. top)
solid rosewood/wenge/satine/pau ferro/ebben hals met ebben/wenge/ziricote toets.

3 (kinman?) single coils, evt een hotrail ernaast voor je humbucker geluiden (of de rio grande muy grande's kopen. gesplit zijn 't echte singles).

leuke trem erin (mijn keus is hipshot)

leuke tuners (sperzel)


klaaaaar.Niks ervan, ik heb er patent op hoor! :sneaky:

Verder heb ik helaas weinig toe te voegen Bart... :satisfie:

Rewind
28 maart 2008, 21:50
Is dit (http://www.prsguitars.com/513/index.html) niet iets?

Of anders deze? (http://www.prsguitars.com/seegssh/index.html)

jerome
28 maart 2008, 23:57
Je wilt een stratsound, je hébt een strat, maar je krijgt de actie niet laag genoeg...
Ik had bij een Strat van mij hetzelfde probleem.
Ik kreeg m niet goed afgesteld. De snaren bléven aanlopen met een lage actie.
Toen heb ik de frets laten vlakken (bij Arie de Vocht, zit ergens bij Helmond in de buurt) en hij heeft m toen gelijk afgesteld met een werkelijk superlage actie en zonder aanlopen.
Ik vond de actie zelfs té laag en ik heb de brug toen weer ietsje omhoog gedraaid. Die plank speelt geweldig en is nog steeds mijn main gitaar
Met goed afstellen en eventueel vlakken kan je imho bij elke goede Strat ook een lage actie krijgen...

Orpheo
29 maart 2008, 13:03
ik heb de prails binnen, en ja, ze klinken waaaaanzinnig goed. heel stratty met de rail zelf, heel erg 'les paul junior' met de p90, en ongelooflijk lekker dik en brullerig en strak met de humbucker in serie. Ik moet 'm nog even parallel zetten, maar dat schijnt een pafje te zijn. ik raad je deze heel, heel erg aan. alleen: hij is alleen in 't zwart te koop....een kapje erop kan niet, vanwege de rare polepieces en de rail zelf, SD raadt het ook niet aan vanwege de sound die anders word.

MjS
29 maart 2008, 13:51
Is het een idee om eens een musicman silhouette te proberen?

die bespeelbaarheid vinden de meesten fantastisch en het is
een stratachtige met die strat belletjes. En je hebt ze in SSS,
HSS, HSH, wat je wil.

Ik heb een Silhouette special, en hoewel ik het een geweldige gitaar vind, is het niet echt een Strat. Ik vind zelf de 'belletjes' vergeleken met een Classic 60ies strat nogal afwezig, het is meer een eigen klank. Natuurlijk, de klank doet je soms wel aan een Strat denken, maar het is niet een Strat die beter bespeelbaar is. Bespeelbaarheid is trouwens ook anders dan PRS (heb een Santana SE), moet je een beetje van houden.

BartL
29 maart 2008, 14:00
Zo een p-rail in de halspositie is wel een idee. Maar moeten er dan niet nog een aantal switches worden bijgezet?

no 1 hops
29 maart 2008, 17:24
Zo een p-rail in de halspositie is wel een idee. Maar moeten er dan niet nog een aantal switches worden bijgezet?
kun je misschien ondervangen met pushpull potmeters

Orpheo
29 maart 2008, 22:37
het kan natuurlijk met push pull pots. wat ik zou doen zijn 2 push pull pots nemen, heb je alle 4 de geluiden, ik vind zelf namelijk vooral de rail, de p90 en de serie-humbucker superlekker, en als je dat wilt moet je nog een 3wegje erbij zetten, een on/off/on.

BartL
31 maart 2008, 00:46
Hmmm, dat zou wel jammer zijn. Ik vind push-pull-pots gruwlijk irritant en kan er niet mee overweg. Het splitten van de elementen is me al te lastig eigenlijk Soms wil ik snel overschakelen en dan zou eigenlijk een gewone 5way strat switch natuurlijk ideaal zijn.

Ik zal eens mailen met de The String of zij nog iets van Allparts hebben met de specs die in de buurt komen van de PRS (dan hoef ik ook niet in mijn PRS te gaan boren/hakken). Als ik het goed begrijp is dus vooral de radius van belang toch? Mijn PRSje heeft een radius van 10", hetgeen vrij plat is neem ik aan. Ik zie vaak radiussen staan van 9.5" en 12". Is 9.5" nog platter dan 10, of juist wat boller?

fred dons
31 maart 2008, 08:01
9.5 is boller, jij wilt 10 of hoger hebben (Jackson heeft bijvoorbeeld 16 inch)
all parts is volgens mij maximaal 9.5 (moderne fender)

ik heb zelf wat nekken bij Jamerson gekocht op Ebay (Musikraft) en daar zaten wat Prs nekken in strat vorm bij (10 inch radius, wide thin en wide fat neck profiel)

Orpheo
31 maart 2008, 12:33
Hmmm, dat zou wel jammer zijn. Ik vind push-pull-pots gruwlijk irritant en kan er niet mee overweg. Het splitten van de elementen is me al te lastig eigenlijk Soms wil ik snel overschakelen en dan zou eigenlijk een gewone 5way strat switch natuurlijk ideaal zijn.

Ik zal eens mailen met de The String of zij nog iets van Allparts hebben met de specs die in de buurt komen van de PRS (dan hoef ik ook niet in mijn PRS te gaan boren/hakken). Als ik het goed begrijp is dus vooral de radius van belang toch? Mijn PRSje heeft een radius van 10", hetgeen vrij plat is neem ik aan. Ik zie vaak radiussen staan van 9.5" en 12". Is 9.5" nog platter dan 10, of juist wat boller?

je kan ook gewoon push push pots nemen. hoef je niet ze uit te trekken, maar er gewoon op te duwen, en dan werken ze ook al. is een stuk chiller dan push pull pots...

en anders is 't effe een gaatje bijboren :)

Raffel
31 maart 2008, 12:58
of je zoekt een PRS met sweet switch zoals ik heb. Komt toch wel aardig dicht bij een Fender sound als je het mij vraagt!

marter544
31 maart 2008, 13:41
Fender strat + weer kopen, en warmoth nek er op gooien?

BartL
31 maart 2008, 14:20
Dat is misschien ook een optie ja.

...oei, zie net dat Fred een van zijn 2 PRS Swamp Ashes te koop heeft gezet... :) Gas!

fred dons
31 maart 2008, 14:56
ja ik heb er al 1 een en ik speel op deze gewoon te weinig (en ik moet plek makken voor wat gitaren die onderweg zijn :D ), deze is van Orph geweest en hij heeft de electronica aangepast zodat er nu een 5 way draai switch op zit zodat je makkelijker die fender geluiden voor elkaar krijgt dan met de normale set up van een SAS (mijn andere SAS is ook aangepast)
De 2007 SAS heeft standaard de aanpassingen die Orph en ik gedaan hebben maar deze modellen zijn dus ouder en die hadden alleen een 3 standen switch

Orpheo
31 maart 2008, 23:21
bijna, maar niet helemaal. Ik heb singlecoil/serie switch onder 1 pushpull, en onder de ander zit een optie om de brugpup aan te zetten, en dan staat 'ie aan in ieder standje. met de 5standen draaiknop kan je brug/brug+mid/mid/mid+hals/hals kiezen.

waanzinnig goeie gitaar, moet ik zeggen. ik vind les pauls alleen toffer, en daarom heb ik deze aan fred gegeven, en ik kreeg daar de paarse 'naakte wijven' gitaar voor terug, waar ik nog steeds in en in gelukkig mee ben. Ik heb die weer net aangepast; motherbuckers, prails, effe andere bedrading, en binnenkort wil ik er ook nog piezo en een 3bands eq en een gainboost erin zetten. als er nog MIDI en een sustainer inpast/gaat, is het helemaal mijn droomgitaar...

artnaz
31 maart 2008, 23:24
Orpheo, gebruik je echt al die functies op je gitaren?

Een moderne Strat heeft al te veel schakelingen voor mij... :p

BartL
31 maart 2008, 23:40
Verdomme, net nu ik het niet kan gebruiken. Opeens - uit het niets - een afschuwelijke GAS aanval voor een gitaar waarna ik juist niet op zoek was (gekeken naar de hals dan).
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=89504


Deze ook leuk trouwens...komt wat hals betreft wel wat dichter in de buurt...
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=89255

Pfff...waarom kan ik nooit keuzes maken?

Stel dat ik een gitaar wil laten bouwen bij warmoth. Gewoon een goede eenvoudige strat. Kom je er dan met een euro of 1000? (Ik zou natuurlijk gewoon de hele site af kunnen lopen en alles bij elkaar gaan tellen, maar dit gaat natuurlijk sneller).

Bij van der Haar zal ik waarschijnlijk rond de 1300 euro zitten right? (Ik ga de site eens bekijken)

Orpheo
31 maart 2008, 23:41
Orpheo, gebruik je echt al die functies op je gitaren?

Een moderne Strat heeft al te veel schakelingen voor mij... :p

sustainer vind ik wel chill. een piezo is ook wel handig, en als je een piezo erin zit, is het maar een kleine stap extra voor midi.


coiltaps etc etc gebruik ik wel. ik heb 't alleen altijd zo bedraad, dat ik gewoon het kan gebruiken als een les paul, met de toggles allemaal naar beneden is het precies een LP met brug/brug+hals/hals met de 3weg op de 'upperbout'. maar wel met mastervolume en tone (op al mijn 3 pickupers waar ik de 3e pickup gebruik).

als ik de 3e pup gebruik heb ik nog een extra toggle om de 3e pup mee aan te sturen (output van de normale 3 weg, dat gemengd met middenpup, middenpup alleen). nu heb ik ook nog voor de motherbuckers een coiltap (mastercoiltap, dus niet per pickup 1, is echt teveel) en een single/serie/single voor de prails. werkt perfect.

alles 'omlaag' is een gewone LP, en ik kan ook echte stratsounds maken, een dikke p90, of juist een lekker felle singlecoil ala telecaster. het kan gewoon met deze, en daar ben ik zeer zeer blij mee. Dit doe ik ook alleen op deze, omdat deze mee moet op reis, deze zomer, en ik wil uberveelzijdig kunnen zijn.

met de 3bands eq kan je gewoon leuk spelen, en je sound on stage snel effe aanpassen, maar dat is toch meer een gimmick, en vooral handig voor piezo enzo.

BartL
31 maart 2008, 23:47
Hmmm, volgens mij zou ik gek worden van zoveel functies op mijn gitaar (Ik ben al niet zo een fan van de coilsplit op mijn PRS). Ik ga dan veel te veel klooien en begin dan fouten te maken, maar ben dan ook maar een middelmatige gitarist :)

Edit: Als lijkt een piezo me ook wel erg fijn zo af en toe.

Orpheo
31 maart 2008, 23:55
Hmmm, volgens mij zou ik gek worden van zoveel functies op mijn gitaar (Ik ben al niet zo een fan van de coilsplit op mijn PRS). Ik ga dan veel te veel klooien en begin dan fouten te maken, maar ben dan ook maar een middelmatige gitarist :)

Edit: Als lijkt een piezo me ook wel erg fijn zo af en toe.

tja, dat dacht ik ook, daarom heb ik het juist heel simpel gehouden. ik werk namelijk met presets: 'nu' effe een dik humbucker geluid, en daarna, met a flick of a switch, een lichte dunne singlecoil voor een leuk slagje oid. en als je zelf precies weet wat je hebt bedraad, kan je in no time alles snel vinden. maar het is niet zozeer om snel in een nummer te schakelen (daar heb ik volumepot voor) maar om niet met tig gitaren te hoeven zeulen voor tig sounds. zie het maar als een soort variax, zonder batterij. goochelen met pickups :)

Lexvandoef
31 maart 2008, 23:57
tja, dat dacht ik ook, daarom heb ik het juist heel simpel gehouden. ik werk namelijk met presets: 'nu' effe een dik humbucker geluid, en daarna, met a flick of a switch, een lichte dunne singlecoil voor een leuk slagje oid. en als je zelf precies weet wat je hebt bedraad, kan je in no time alles snel vinden. maar het is niet zozeer om snel in een nummer te schakelen (daar heb ik volumepot voor) maar om niet met tig gitaren te hoeven zeulen voor tig sounds. zie het maar als een soort variax, zonder batterij. goochelen met pickups :)

Ik vind het dan weer overzichtelijker om voor een humbucker sound mijn lp mee te nemen en voor cleane geluiden mijn strat. Ben ik ook gelijk klaar.

Ik zou echt in de war raken met jouw gitaren. :)

Orpheo
1 april 2008, 00:00
Ik vind het dan weer overzichtelijker om voor een humbucker sound mijn lp mee te nemen en voor cleane geluiden mijn strat. Ben ik ook gelijk klaar.

Ik zou echt in de war raken met jouw gitaren. :)

tja, zoals ik zei, ik ga ermee op vakantie, en om dan een strat en LP mee te nemen...



daarnaast... ik wil graag de stratsound (bij tijd en wijle) maar ik verdom het om op een strat te spelen. lelijke ondingen vind ik het. Maar ik wil ook niet, als ik op de strat speel, gelimiteerd zijn door de singlecoils als ik opeens een dikke humbuckersound wil. dus dan deze oplossing; motherbuckers met coiltap. gewoon 4 spoelen met stratspecs, die 1 superhumbucker maken. en het geluid: WOW! als hum en als sc zijnde.

Lexvandoef
1 april 2008, 00:02
tja, zoals ik zei, ik ga ermee op vakantie, en om dan een strat en LP mee te nemen...



daarnaast... ik wil graag de stratsound (bij tijd en wijle) maar ik verdom het om op een strat te spelen. lelijke ondingen vind ik het. Maar ik wil ook niet, als ik op de strat speel, gelimiteerd zijn door de singlecoils als ik opeens een dikke humbuckersound wil. dus dan deze oplossing; motherbuckers met coiltap. gewoon 4 spoelen met stratspecs, die 1 superhumbucker maken. en het geluid: WOW! als hum en als sc zijnde.

haha, ik snap je ook wel, maar 't zou niks voor mij zijn. nog ff offtopic, wat vind je van de p-rails?

Orpheo
1 april 2008, 00:08
haha, ik snap je ook wel, maar 't zou niks voor mij zijn. nog ff offtopic, wat vind je van de p-rails?

die prails zijn geweldig. alles wat seymour duncan belooft hebben ze. absolute aanrader. het is een p90 in de kern, en de 'strat single' klinkt heel erg...stratty :) de humbucker in serie is megadik, brult als een idioot, maar heeft behoorlijk wat definitie.

Lexvandoef
1 april 2008, 00:12
die prails zijn geweldig. alles wat seymour duncan belooft hebben ze. absolute aanrader. het is een p90 in de kern, en de 'strat single' klinkt heel erg...stratty :) de humbucker in serie is megadik, brult als een idioot, maar heeft behoorlijk wat definitie.

Cool, ga nog een keertje een afgeragde studio of versleten japanse lp om ze in te proppen :)

Orpheo
1 april 2008, 00:16
Cool, ga nog een keertje een afgeragde studio of versleten japanse lp om ze in te proppen :)

ik zou ze eerst kopen, en in een gitaar zetten, en dan pas kijken of je ze in een andere gitaar wilt hebben. ik vind ze dusdanig goed dat ik zelfs overweeg ze als mainpup in een bepaalde gitaar te zetten (jammer dat ik nu geen geld meer heb :D )

Lexvandoef
1 april 2008, 00:20
ik zou ze eerst kopen, en in een gitaar zetten, en dan pas kijken of je ze in een andere gitaar wilt hebben. ik vind ze dusdanig goed dat ik zelfs overweeg ze als mainpup in een bepaalde gitaar te zetten (jammer dat ik nu geen geld meer heb :D )

Ik ben nogal gesteld op de originaliteit van de lp die ik nu heb (jaja, ik ben een pussy en een zeikerd, weet ik;)) en ik heb geen enkele andere gitaar waar hb's in kunnen. Dus het zal wel moeten ;) Maar goed toekomst plannen, voorlopig ben ik voor een versterkert aan het sparen :)

Nielsje
1 april 2008, 00:22
Ik ben aan het gassen op een PRS CE.....help! En dan met splitbare humbuckers, 3-way toggle... en het probleem is dat ik binnenkort geld heb :D
Waarom ik dit hier post? tja.

Lexvandoef
1 april 2008, 00:24
Ik ben aan het gassen op een PRS CE.....help! En dan met splitbare humbuckers, 3-way toggle... en het probleem is dat ik binnenkort geld heb :D
Waarom ik dit hier post? tja.

huh, wtf, een prs? :satisfie:

De Beer
1 april 2008, 03:03
die prails zijn geweldig. alles wat seymour duncan belooft hebben ze. absolute aanrader. het is een p90 in de kern, en de 'strat single' klinkt heel erg...stratty :) de humbucker in serie is megadik, brult als een idioot, maar heeft behoorlijk wat definitie.Als dat gezamelijke inkoop verhaal van Wietse nog door gaat, heb je best kans dat ik deze erin ga plempen. Klinkt lekker.

artnaz
1 april 2008, 03:25
Als dat gezamelijke inkoop verhaal van Sietse nog door gaat, heb je best kans dat ik deze erin ga plempen. Klinkt lekker.Wietse heet de beste man.

Zijn broer heet wel Sietse:
http://www.limas.nl/new/images/het%20bedrijf/kameleon1.jpg

Mr.Bluesbreaker
1 april 2008, 08:04
Ik ben aan het gassen op een PRS CE.....help! En dan met splitbare humbuckers, 3-way toggle... en het probleem is dat ik binnenkort geld heb :D
Waarom ik dit hier post? tja.

Doe het niet, ik zeg doe-het-niet.

Het wordt je nieuwe number one en vriendinkweller, podiummattie, eeltkweker.
Menig relatie is door een beetje CE al op de klippen gelopen.

no 1 hops
1 april 2008, 09:07
Doe het niet, ik zeg doe-het-niet.

Het wordt je nieuwe number one en vriendinkweller, podiummattie, eeltkweker.
Menig relatie is door een beetje CE al op de klippen gelopen.sorry kan het niet laten, maar ook zo nu en dan een winkel klant relatie.

De Beer
1 april 2008, 14:27
Wietse heet de beste man.

Zijn broer heet wel Sietse:
http://www.limas.nl/new/images/het%20bedrijf/kameleon1.jpgNiet eens Hielke...pfff!

maare mijn welgemeende excusses, het was laat.

Mr.Bluesbreaker
1 april 2008, 20:18
sorry kan het niet laten, maar ook zo nu en dan een winkel klant relatie.

Wat bedoel je precies?

BartL
3 april 2008, 20:59
Vandaag een 50th anniversary deluxe getest, maar dat was "het" helaas ook niet. Misschien is het dus toch wel de beste optie om een warmoth te laten maken en een fender body op de kop te tikken ergens. Ik ben al een USA body gezien voor 200 eurotjes...

Hoeveel zou ik ongeveer voor een hals moeten incalculeren denken jullie? (Ik zal sowieso eventjes een mailtje sturen met de specs van de prs-w/t-neck en vragen wat zij kunnen doen).

Laga
6 april 2008, 11:05
Ik weet niet of je erg 'merk afhankelijk' bent
Maar anders kan je ook is naar de Framus Diablo kijken:

Erg prettig gitaartje, goeie hals, bespeelbaarheid en super sound.
Swamp ash body, ovangkol neck, seymour duncan pickups .. etc etc

Kijkt u zelf maar:

http://www.framus.de/modules/produkte/produkt.php?submenuID=11208&katID=11018&cl=EN

BartL
6 april 2008, 11:28
Ik ben zeker niet merk-afhankelijk. Bedankt voor de tip!

Les Paul R8
6 april 2008, 11:48
Ik ben aan het gassen op een PRS CE.....help! En dan met splitbare humbuckers, 3-way toggle... en het probleem is dat ik binnenkort geld heb :D
Waarom ik dit hier post? tja.

Waarom voel ik mij nou schuldig? :D

TS geeft niet aan wat voor PRS hij heeft, maar ik neem aan dat het een Custom is. Ik zou zeggen, probeer eens een PRS CE. Speelt als een echte PRS. Klinkt als een PRS en je krijgt er heerlijke single coil sounds uit.

Rewind
6 april 2008, 13:49
Kijkt u zelf maar:

http://www.framus.de/modules/produkte/produkt.php?submenuID=11208&katID=11018&cl=EN

wat een aparte slagplaat. Enkel op het stuk waar ie ook echt een functie heeft zeg maar.