PDA

View Full Version : starterskit amp V.S marshall jvm410h stack



pannekoek
24 maart 2008, 23:56
hey mensen, even een leuke topic

ik zag vanmiddag mijn kleine startersset ampje in de hoek van me kamer staan en die wilde ik weer even uittesten aangezien ik daar een jaar niet meer op gespeeld heb!!!

*gibson les paul erop aangesloten*
ik zet de clean op: wow, de clean is echt clean! met de eq kon ik veel verschillende sounds maken, klonk echt verrassend goed!!!

met de distortion aan kreeg ik een echt mooie volle rocktone!!! 1tje waar sommige mensen een moord voor doen. meer bas, minder mids, en meer hoog zorgte voor een wrede metal tone!!!

snel maar weer mijn jvm aangezet! jvm klonk een stuk beter en reageerde veel beter op me spel maar jezus christus wat ben ik eigenlijk tevreden met die starters-amp!

morgen ga ik een paar wazige soundclips op youtube zetten! :D :P
de jvm ga ik vergelijken met die ritmuller starterskit ampje.

de gitaar die bij de set hoort staat naast mijn bed en die gebruik ik eigenlijk als ik in bed speel, ff zonder versterker 's avonds ofzo, en al gitaar die ik vaak helemaal open schroef en uit elkaar haal en weer opnieuw in elkaar zet(voor mijn eigen plezier zodat ik ook leer hoe het er een beetje van binnen uitziet)


er komen cker reacties over dat ik nu mijn jvm niet meer goed vind ofzo...
nee dat is niet wat ik wil duidelijk maken, t gaat erom dat starterskit ampjes nog niet eens zo slecht zijn als je een redelijk goede gitaar erop aansluit. ik denk wel dat de ritmuller-distortion beter is dan de distortion van me roland cube 30x, hoewel de cube natuurlijk veel veelzijdiger is en beter blijft op hoog volume.

maar we zullen morgen wel zien!!!
edit: het gaat overigens om dit startersetje:
http://img409.imageshack.us/img409/2747/ritmullerguitarcombopacoh4.jpg
gr, stephan
:hippie:

Mitch
25 maart 2008, 00:01
Dat krijg je dan ja, op slaapkamer niveau :roll:
Volgens mij heeft nog nooit iemand beweert dat de Cubejes thuis slecht zouden klinken, integendeel.

TimmU
25 maart 2008, 00:01
leuk is dat hé. Ik heb een Marshall g15CDR, fucking klein transistorversterkertje ( morgen komen er toch foto's van een deel van m'n gear, dus daar staat ie ook tussen) . Ik had een deel van m'n setup thuis staan dit weekend, en was benieuwd naar hoe het klonk , zo'n kleintje over een 4x12. dus hup , de line out van de marshall in de poweramp van m'n peavey over een 4x12. Goede scheur open, en man , wat een geluid. Echt, het klinkt supertof. Zonde eigenlijk ,dat er een 8"speaker zit in dat combotje.

pannekoek
25 maart 2008, 00:03
Dat krijg je dan ja, op slaapkamer niveau :roll:
Volgens mij heeft nog nooit iemand beweert dat de Cubejes thuis slecht zouden klinken, integendeel.


ik draai de amp's altijd wel flink open hoor :)

Lexvandoef
25 maart 2008, 00:08
Ik speel thuis gewoon over een 100W buizenbak, geeft IMO een beter geluid op laag volume dan de startersdingen die ik gehoord heb.

caliban
25 maart 2008, 00:21
Op kot al vaak een samick versterkertje met boss me30 voor heel erg vet klinkend gekregen. Geef mij toch ook maar een dikke buizenbak.

Realeigo
25 maart 2008, 09:00
Ik speel thuis gewoon over een 100W buizenbak, geeft IMO een beter geluid op laag volume dan de startersdingen die ik gehoord heb.
En ik over 2 nanananana.

TimmU
25 maart 2008, 10:58
En ik over 2 nanananana.
Ik speelde gisteren nog thuis over een fullstack met een 2x12, nanananana!

pannekoek
25 maart 2008, 11:03
Ik speelde gisteren nog thuis over een fullstack met een 2x12, nanananana!


een full stack met een 2 x12? :P

dus bedoel je een stack met 2x een cabinet met 4x12
of bedoel je een stack met alleen 1x een cab van 2x12
of bedoel je een stack met 2 cabinetten van allebei 2x12

?:P

JohnLord
25 maart 2008, 11:31
Op kot al vaak een samick versterkertje met boss me30 voor heel erg vet klinkend gekregen. Geef mij toch ook maar een dikke buizenbak.
Buizen klinken beter op hoog volume, maar zijn op laag volume nog altijd 100 keer beter dan transistor!!!

TimmU
25 maart 2008, 11:38
een full stack met een 2 x12? :P

dus bedoel je een stack met 2x een cabinet met 4x12
of bedoel je een stack met alleen 1x een cab van 2x12
of bedoel je een stack met 2 cabinetten van allebei 2x12

?:P
2 cabs 4x12, 1 2x12 combo!

Chroxy
25 maart 2008, 11:39
ik zelf moet nog de eerste echte startersversterker tegenkomen die goed klinkt: mijn god! Zodra ik ook maar een gitaar in zo'n versterker duw vergaat mijn plezier van spelen.

De enige transistors (/startversterkers) die ik tot nu toe wel tof vond waren een Cube (30/60), Marshall Valvestate 8080 en Peavey bandit.. Ik kan er dan ook nie met mijn hoofd bijkomen dat dmv van een Gibson LP zown starters bulletje opeens 'goed' klinkt/beter dan een cube.

pannekoek
27 maart 2008, 15:02
ik zelf moet nog de eerste echte startersversterker tegenkomen die goed klinkt: mijn god! Zodra ik ook maar een gitaar in zo'n versterker duw vergaat mijn plezier van spelen.

De enige transistors (/startversterkers) die ik tot nu toe wel tof vond waren een Cube (30/60), Marshall Valvestate 8080 en Peavey bandit.. Ik kan er dan ook nie met mijn hoofd bijkomen dat dmv van een Gibson LP zown starters bulletje opeens 'goed' klinkt/beter dan een cube.


haha, nou ik vond de distortion op me startersversterkertje veel romiger en voller klinken dan me cube! :D

maar dat was ook t enige aangezien de cube 100x veelzijdiger is en veel meer geschikt is om te jammen met andere muzikanten.

Izegrim
27 maart 2008, 15:14
Lang leve de Cube! Heb een halfstack in de oefenruimte staan maar meestal zit ik met de Cube opgescheept. Nou heb ik ook een Crate GX10 gehad maar wat een verschrikkelijk prul was me dat man! De Cube 20X is even groot maar ik kan me geen leven zonder voorstellen.

Waar blijven die YouTube filmpjes? :D

pannekoek
27 maart 2008, 15:21
Lang leve de Cube! Heb een halfstack in de oefenruimte staan maar meestal zit ik met de Cube opgescheept. Nou heb ik ook een Crate GX10 gehad maar wat een verschrikkelijk prul was me dat man! De Cube 20X is even groot maar ik kan me geen leven zonder voorstellen.

Waar blijven die YouTube filmpjes? :D


ohja!!! helemaal vergeten!!!! morgen ga ik ze maken!!! ik kan nu ff niet opnemen dus ik doe het morgen als ik terug van school kom (ik heb morgen een praktijk muziek school examen) :D

dan ga ik
crazy train - ozzy osbourne
sweet child oh mine - guns n roses
stairway to heaven - led zeppelin
spelen :P

hopen op een goed cijfer! :D want dat cijfer komt op me havo diploma :rockon:

marter544
27 maart 2008, 15:21
2 cabs 4x12, 1 2x12 combo!

Wtf, speel jij in arena's ofzo?!

Izegrim
27 maart 2008, 16:18
Nee, als je je stack zo tussen de vloer en het plafond klemt dan kan 'ie niet omvallen.

Nellyrocks
27 maart 2008, 17:32
2 cabs 4x12, 1 2x12 combo!

Is toch niet van jou maar grotendeels van een ander gewaardeerd forumlid? Of heb je dingen gekocht zonder het me vertellen. Laat het me niet merken he. ;)

TimmU
27 maart 2008, 18:42
Is toch niet van jou maar grotendeels van een ander gewaardeerd forumlid? Of heb je dingen gekocht zonder het me vertellen. Laat het me niet merken he. ;)
de 2x12 heb ik gekregen van een zeer gewardeerd forumlid , de rest heb ik toch echt bij elkaar gespaard:)