PDA

View Full Version : Engl Raider combo, waarom wel/niet?



Anders Destium
24 maart 2008, 23:26
Totnogtoe lees ik wat wisselende berichten over deze nieuwe Engl: de een vindt het vooral meer van het zelfde, de ander vindt het een mooie aanvulling op de huidige verzameling Engl combo's. Mijn vraag nu is vooral (aan mensen die hem hebben geprobeerd): waarom zou je deze kopen en niet een Powerball? Het lijkt er IMO een beetje op dat dit een Powerball/SE wannabe combo is, correct me if I'm wrong :)

Alvast bedankt voor de reacties!

artnaz
24 maart 2008, 23:27
Is de Raider en de Steve Morse al in de winkels te vinden dan?

caliban
25 maart 2008, 00:23
Uit de beschrijving die men eraan geeft zou ik juist zeggen dat het geen powerball of SE achtige amp is. Hij wordt eerder beschreven als wat een rock gerichte amp.

LordRiffenstein
25 maart 2008, 08:07
You are wrong! :)

Ik heb er zelf wat kunnen op pielen en het is de beste amp die Engl in lange tijd uitgebracht heeft. Hij doet high gain maar het is geen SE of Powerball, maar een vintage high gain sound zeg maar. Meer geschikt voor zingende lead dan bruut metaal geweld. Net zoals de Morse signature, vind ik de Raider helemaal anders klinken dan de meeste Engl versterkers.

De mensen die de nieuwe spullen op de Musikmesse gehoord hebben, hebben vooral Bernd Auferman gehoord en hij draait bij elke Engl zowat dezelfde sound erin. Als je daarna Vinny Burns of zeker Ben Granfelt hoorde over dezelfde versterkers kreeg je een heel ander beeld.

caliban
25 maart 2008, 11:59
Bedankt voor de info, ik kon me alleen maar baseren op die ene uitleg.
Je zegt eerder wat vintage highgain, maar kan hij brute dingen ook??

artnaz
25 maart 2008, 12:02
You are wrong! :)

Ik heb er zelf wat kunnen op pielen en het is de beste amp die Engl in lange tijd uitgebracht heeft. Hij doet high gain maar het is geen SE of Powerball, maar een vintage high gain sound zeg maar. Meer geschikt voor zingende lead dan bruut metaal geweld. Net zoals de Morse signature, vind ik de Raider helemaal anders klinken dan de meeste Engl versterkers.

De mensen die de nieuwe spullen op de Musikmesse gehoord hebben, hebben vooral Bernd Auferman gehoord en hij draait bij elke Engl zowat dezelfde sound erin. Als je daarna Vinny Burns of zeker Ben Granfelt hoorde over dezelfde versterkers kreeg je een heel ander beeld.Kun je de Steve Morse ook met de Invader vergelijken wat sound betreft? :)

LordRiffenstein
25 maart 2008, 12:19
Kun je de Steve Morse ook met de Invader vergelijken wat sound betreft? :)

Ik kan er weinig over zeggen want ik heb de Invader maar heel kort getest ooit en vind er weinig aan. De Morse klonk een stuk beter, hij heeft nog altijd veel te veel gain maar klinkt wel lekker. De voicing van de mids is anders dan bij de Invader.

artnaz
25 maart 2008, 12:51
Ok. Ik vond de Invader namelijk wel super klinken, mede door de wat grovere Marshalleque korrel. Maar je omschrijft de Morse als "vintage high gain", wat me ook aanspreekt. Dat had ik echter niet verwacht, omdat ik de sound van de beste man veel te gelikt vind.

Testen wordt dat dus... :)

LordRiffenstein
25 maart 2008, 14:56
Ok. Ik vond de Invader namelijk wel super klinken, mede door de wat grovere Marshalleque korrel. Maar je omschrijft de Morse als "vintage high gain", wat me ook aanspreekt. Dat had ik echter niet verwacht, omdat ik de sound van de beste man veel te gelikt vind.

Testen wordt dat dus... :)

Ik heb het over de combo, de Raider in mijn eerste post want daar ging de openingspost ook over.

wrc_46
13 mei 2009, 16:33
Ik heb hem vandaag gehoord en wat een amp! Van mooi clean naar een lekkere oversturing. Perfect voor lead ook. Nooit gedacht zoveel geluid uit zo'n combo te krijgen.

Thiez
13 mei 2009, 17:55
zeker een leuk dingetje. Heb hem laatst ook uitgetest in de muziekzaak. dat scheurt prima.