PDA

View Full Version : Koch luxeprobleem?



stevie_vp
24 maart 2008, 22:09
Hey jongens,

Heb n Powetone II met mid shifts en 6550's... + ENGL 2x12 v30 cab

Nu begin ik me de laatste tijd een klein beetje te ergeren aan m'n amp.

Vind de distortion toch wat krasserig worden en (met midshifts en beamblockers) nog steeds niet heel stabiel door de mix prikken.
Mis gewoon een beetje die muur aan geluid in de oefentuimte...

Zou ik dit probleem kunnen oplossen door er EL34's in te gooien?
Aangezien dit meer mids zou geven? (scheelt dat heel erg?)

Zit ook te gassen op een rectoverb head.
http://en.woodbrass.com/images/MINI/woodbrass/MESA+BOOGIE+TETE+RECTOVERB+50W_MINI.JPG
Omdat deze evt wat massaler en heftiger? is dan de koch denkik...

3e optie is evt een mesa v-twin in me koch loop.
http://www.adverts.ie/data/16/mesa_vtwin_preamp_pedal.jpg
Stuk goedkoper natuurlijk....

Ofterwijl: HELP! ;)

Wat is wijsheid?

Lexvandoef
24 maart 2008, 22:13
Tsja wat is wijsheid, als je je toch een beetje zit te ergeren aan je amp, zou ik hem verkopen en het object van je gas kopen ;)

Andere buizen geven wel een ietsie andere klank, maar een groot deel van de klank komt ook uit het circuit, een supergrote verandering verwacht ik niet.

Die V-twin in de loop van de koch zou ik zelf zonde vinden van de koch, maar das meer psychologisch, het kan echt heel vet klinken.

tillens
24 maart 2008, 22:31
Simpel, de Koch wegdoen, clean is toch kut ;)


Nee serieus, ik heb het niet zo op KOCH dus kan me je klachten voorstellen, ik zou dan eerder neigen naar een MESA. Daar is het clean ook niet super van, maar gelukkig niet zo krasserig en in je face!

yhcmarc
24 maart 2008, 22:59
Ik heb ooit een koch powertone gehad, wat een bout apparaat, ik was blij dat ik er vanaf kon komen uiteindelijk, geruild voor een jcm800 en sindsdien daarbij gebleven (nu wel een andere als toen) .. Ik heb +- 2 jaar op die powertone gespeeld gok ik, altijd gekloot met instellen om een ok sound eruit te krijgen, en maar bij blijven stellen, daarnaast ook nog een hoop gezeik met uitvallen en stukgaan, duidelijk niet iets waar ik op kon bouwen. (ik hoor het trouwens van veel meer ex koch gebruikers over problemen met uitvallen)

Wat voor muziek speel je?

stevie_vp
25 maart 2008, 01:04
Simpel, de Koch wegdoen, clean is toch kut ;)


Nee serieus, ik heb het niet zo op KOCH dus kan me je klachten voorstellen, ik zou dan eerder neigen naar een MESA. Daar is het clean ook niet super van, maar gelukkig niet zo krasserig en in je face!

Hehe :) Ja dat is t ook een beetje, de clean is geweldig, crunch ook.
Distortion alleen moeilijk handelbaar...
En ik gebruik ook echt 70% van de tijd dist. en de andere 30% crunch/OD.
Nooit clean dus.. (in me band dan..)



Ik heb ooit een koch powertone gehad, wat een bout apparaat, ik was blij dat ik er vanaf kon komen uiteindelijk, geruild voor een jcm800 en sindsdien daarbij gebleven (nu wel een andere als toen) .. Ik heb +- 2 jaar op die powertone gespeeld gok ik, altijd gekloot met instellen om een ok sound eruit te krijgen, en maar bij blijven stellen, daarnaast ook nog een hoop gezeik met uitvallen en stukgaan, duidelijk niet iets waar ik op kon bouwen. (ik hoor het trouwens van veel meer ex koch gebruikers over problemen met uitvallen)

Wat voor muziek speel je?

Uitvallen heb ikzelf weinig problemen mee gehad.. de service vind ik ook erg
goed bij koch mocht t vaak gebeuren.. maar toch :)

Ik speel hardrock/punkrock..

Qua speelstijl n Beetje Foo Fighters / A / Incubus..

robzilla
25 maart 2008, 01:54
Heb je hem al buiten dan hok bij citymusic geprobeerd? Die ruimte zuigt alles weg..

dml
25 maart 2008, 08:42
EL34 in je Koch stoppen helpt niet zo heel veel, de toename van mids is behoorlijk subtiel. Als het karakter van Koch je niet aanstaat, en daar lijkt het meer op, los je dat niet op door er andere eindbuizen in te zetten, je blijft immers het Koch-karakter behouden. Da's nou eenmaal de eigenschap van een dergelijke amp. Koch - je houdt ervan of je haat het, getuige de reacties.

En dat gezeik over uitvallen van Koch amps, da's waarschijnlijk meer hear-say en stoerdoenerij. Het is een feit dat de allereerste .....Tone-series last hadden van kinderziektes (w.o. uitvallen, da's nu dik 10 jaar geleden) maar daar is al zeer snel wat aan gedaan. Maar ja, als je in gitaarland eenmaal een bepaalde naam hebt, kom je daar niet of nauwelijks van af.

Ik heb overigens zowel een Powertone II.0 als een Mesa Triple Recto.........

Misery Signals
25 maart 2008, 09:09
Koch Powertones een dunne schelle distortion? Ik heb er al een paar keer op mogen spelen en ik vind dat fantastische bakken. Het is op dit moment net mijn Mesa tweekanaals Triple Rectifier waaraan ik me een beetje begin te ergeren soms... Ben er stevig over aan het denken om hem weg te doen en zo'n Koch of Krank of Laboga of Engl Savage SE te kopen...

yhcmarc
25 maart 2008, 10:02
En dat gezeik over uitvallen van Koch amps, da's waarschijnlijk meer hear-say en stoerdoenerij. Het is een feit dat de allereerste .....Tone-series last hadden van kinderziektes (w.o. uitvallen, da's nu dik 10 jaar geleden) maar daar is al zeer snel wat aan gedaan. Maar ja, als je in gitaarland eenmaal een bepaalde naam hebt, kom je daar niet of nauwelijks van af.

Ik, en degenen die ik ken die koch speelden hadden idd allemaal (op 2 na) een eerste serie powertone, en allemaal vaak problemen met die dingen. Het is duidelijk geen hearsay of stoerdoenerij ...

dml
25 maart 2008, 10:24
Da's toch ook wat ik zeg over de eerste serie?!

En "allemaal", hoeveel is dat?

Raffel
25 maart 2008, 10:33
ik zou eens kijken naar een trem-o-verb head, een stuk veelzijdiger dan de rectoverb door meer functies en bovendien ook een beter RED kanaal. Je kunt namelijk de vintage sound clonen naar het Red kanaal. Klinkt hemels! Dare I say, beter dan een dual rec triple channel? Jazeker! Iets meer mids, zelfde wall of sound, meer definitie en strakker.

Harm
25 maart 2008, 11:11
Mijn mening:

Als het karakter je niet bevalt, meteen een andere amp nemen. Ik denk namelijk dat het een smaak kwestie is en blijft!

Daarnaast is het natuurlijk ook de klasse van de versterker, andere prijsklasses hebben ook ander geluid...

Jaren gespeeld op de powertone 1 en 2, nooit problemen gehad, echt nooit! Behalve een keer die zekering erdoor...

Clean is goed, strak en echt clean. Od kanalen moeten je liggen, ik heb er in de 2 bands waar ik met de kochs speelde nooit gedonder mee gehad qua sound, nu ik met gitarist speel met een van weelden amp hoor ik de verschillen in klasse, qua directheid en korreligheid van de amp...

Harm

yhcmarc
25 maart 2008, 14:07
Da's toch ook wat ik zeg over de eerste serie?!

En "allemaal", hoeveel is dat?

Buiten mijzelf 5, dus incl. mezelf 6 personen die vaak gezeik hadden met koch amps. Als ik er dus al 5 persoonlijk ken, zullen er ongetwijfeld ook een hoop meer zijn die vaak problemen hadden, of wij moeten wel echt heel erg toevallig allemaal een maandagochtend exemplaar gehad hebben.

Damster
25 maart 2008, 16:21
Ik heb zelf de Powertone II en ben er heel erg over te spreken.
In de praktijk komt het er bij mij wel op neer dat ik
kanaal 1 en 3 weinig gebruik.

Speel vaak over kanaal 2 icm mijn booster uit of aan
voor een crunch en lead sound.
Vindt het cleane kanaal overigens wel erg goed.
Kanaal 3 komt (door de mega gain) wat minder goed door de bandmix
maar voor solo's is ie wel weer lekker.

Hiervoor speelde ik op een Marshall JCM 2000 dsl
maar die gebruik ik nu helemaal niet meer.

Helter Skelter
25 maart 2008, 17:35
Een V-twin in de eindtrap van de Koch prikken vind ik zonde. Verkoop de Koch dan liever en koop een toffe tweedehands 19" eindversterker (b.v. VHT 50/50) en gebruik die in combinatie met de V-Twin, hou je nog geld over ook.

the sure thing
25 maart 2008, 20:36
http://www.adverts.ie/data/16/mesa_vtwin_preamp_pedal.jpg

... DIT is zeker een optie! Ik heb al ongeveer 6 jaar dit pendaal :) in mijn set-up. Dit brute beestje maakt van elke amp een beest! Die MUUR van geluid heb je met dit pedaal echt zo voor mekaar. Ik zou m alleen niet in de loop gooien, maar er gewoon voor.... Tussen je gitaar en en amp.

Baker
26 maart 2008, 08:17
Buiten mijzelf 5, dus incl. mezelf 6 personen die vaak gezeik hadden met koch amps. Als ik er dus al 5 persoonlijk ken, zullen er ongetwijfeld ook een hoop meer zijn die vaak problemen hadden, of wij moeten wel echt heel erg toevallig allemaal een maandagochtend exemplaar gehad hebben.


oh god daar gaan we weer.
Deze discussie is al zo vaak gevoerd hier.

Er is niets maar dan ook niets mis met de degelijkheid van Koch amps.

Heb er zelf jaaren over gespeeld, ken zat lui die er ook één hebben, en ook nooit last.

the sure thing
26 maart 2008, 21:09
http://www.adverts.ie/data/16/mesa_vtwin_preamp_pedal.jpg

... DIT is zeker een optie! Ik heb al ongeveer 6 jaar dit pendaal :) in mijn set-up. Dit brute beestje maakt van elke amp een beest! Die MUUR van geluid heb je met dit pedaal echt zo voor mekaar. Ik zou m alleen niet in de loop gooien, maar er gewoon voor.... Tussen je gitaar en en amp.Tsja... deze gaat zeker weten nooit stuk :)

stevie_vp
27 maart 2008, 01:02
http://www.adverts.ie/data/16/mesa_vtwin_preamp_pedal.jpg

... DIT is zeker een optie! Ik heb al ongeveer 6 jaar dit pendaal :) in mijn set-up. Dit brute beestje maakt van elke amp een beest! Die MUUR van geluid heb je met dit pedaal echt zo voor mekaar. Ik zou m alleen niet in de loop gooien, maar er gewoon voor.... Tussen je gitaar en en amp.

Ja miss is dat wel aardig om eens te proberen...
Is t geluid een beetje te vergelijken met rectos?
Soundclips zijn moeilijk te vinden nml....

Is natuurlijk ook een goedkope optie... En stel ik zou m'n geluid er helemaal uit kunnen halen kan later nog een 2/50/2 ofzo kopen idd...


@Robzilla: Ja heb hem wel is buiten het hok gehoord.. Maar heel zacht, en niet echt de tijd genomen om te luisteren.
Misschien ga ik de 7e toch nog om? :)

guhlenn
27 maart 2008, 09:12
Buiten mijzelf 5, dus incl. mezelf 6 personen die vaak gezeik hadden met koch amps.

KEnnissen of gitaarnet vrienden? hehehe. Mijn Koch is weleens naar de amp tech geweest. Zo ook mijn marshall, mesa en peavey...

yhcmarc
27 maart 2008, 19:20
mensen die ik persoonlijk ken ... mijn marshall en ampegs zijn ook allemaal wel eens bij een amp tech geweest, no sweat, maar een stuk of 4 a 5 keer binnen een jaar omdat het echt stuk is, buizen die scheuren, trafo's die ermee kappen en ik er gewoon niet op kan bouwen dat hij iedere aangaat .. dan moet het weg.

JV
27 maart 2008, 19:57
ik zat zelf ook een beetje info te zoeken over de v-twin om met mijn bassman te gebruiken, maar klopt het dat ze niet meer gemaakt worden?

guhlenn
28 maart 2008, 10:29
PEch gehad denk ik. maaruh, buizen die scheuren? Buizen horen toch te scheuren ;) ?

yhcmarc
28 maart 2008, 11:48
PEch gehad denk ik. maaruh, buizen die scheuren? Buizen horen toch te scheuren ;) ?

op zich wel, maar dan niet letterlijk ;) als in .. scheuren in het glas enzo ..

the sure thing
28 maart 2008, 12:21
ik zat zelf ook een beetje info te zoeken over de v-twin om met mijn bassman te gebruiken, maar klopt het dat ze niet meer gemaakt worden?Klopt volgens mij, al hadden ze een half jaar geleden nog een nieuwe bij Feedback in Apeldoorn! Ze worden 2ehands aangeboden. Ik ben zelf ook heel nieuwsgierig hoe zo´n apparaat op een Fende buizenamp werkt/klinkt...