PDA

View Full Version : Koch vraagje..



Jan Buurman
24 maart 2008, 16:22
Ik moet zaterdag a.s op een Koch spelen i.v.m. vaste backline. Ik kan kiezen uit een Multitone en een Powertone (tops op kasten). Ik ben gewend om op een JCM800 te spelen. We spelen klassieke rockcovers met een modern randje.
Ik heb op de Kochsite al een beetje gekeken. Omdat ik maar een kwartiertje opbouwtijd heb ben ik van plan om een "clean" kanaal te gebruiken en mijn MXR GT-OD te gebruiken voor een drive sound en mijn Crunchbox voor meer gain.

Vraag 1: Welke komt dan het meest in aanmerking, de Multitone of de Powertone?

Vraag 2: Mocht ik iets in de FX-loop gooien, moet ik dan de Parallele of seriele gebruiken. (H2O Visual Sound en Boost&Buff MI Audio)

Vraag 3: Het knopje Speakerdamping. Als ik het lees moet die voor mij op Low. Wat zijn de ervaringen?

Vraag 4: Moet ik met mijn Gibson (Expl. of LP custom) met Seymour Duncan SH4 JB's kiezen voor de BrightClean input kiezen?

Wie kan mij goede adviezen geven zodat ik minder hoef te zoeken naar een sound van een voor mij onbekende versterker??

stevie_vp
24 maart 2008, 17:19
Kan je niks vertellen over de multi, maar heb zlef de power.
Ik zou zelf als je zo weinig tijd hebt gewoon de powerotne nemen, en
dan de 3 kanalen daarvan gebruiken. Kan je evt effecten in de parralelle loop
hangen en via de pt footswitch schakelen...

my2cents

/
s

Mr.Bluesbreaker
24 maart 2008, 17:37
Geinig. Ik moet a.s. zaterdag ook op een Multitone of Powertone als vaste backline, en ben ook gewend om op o.a. een JCM800 te spelen.

Clash of the Coverbands, Leeuwarden? Kan niet missen toch?

De multitone combo heb ik een keer live op gespeeld, 1e versie.
Powertone ken ik wat beter, en het tweede kanaal heeft bij de EL34 versie het meeste weg van de JCM800 (2203) met de mid shift op de stand 'dat je t niet scoopt'. Het derde kanaal gaat nog veel verder en zou ik gebruiken voor leads. Of eventueel alledrie kanalen voor clean, crunch, heavvy slag, en verder met de 2e mastervolume je soloboost doen op elk kanaal. Clean is niet echt een bruikbaar randje uit te halen, dat zou ik echt als clean laten en evt. met een boostertje iets over zn nek helpen.

Met de Multitone was het wel even zoeken moet ik zeggen. Of je nu de normal of bright input gebruikt, volgens mij as het zo dat die bright input voor humbuckers met heel veel output wordt gebruikt?

Jan Buurman
24 maart 2008, 18:09
Geinig. Ik moet a.s. zaterdag ook op een Multitone of Powertone als vaste backline, en ben ook gewend om op o.a. een JCM800 te spelen.

Clash of the Coverbands, Leeuwarden? Kan niet missen toch?

De multitone combo heb ik een keer live op gespeeld, 1e versie.
Powertone ken ik wat beter, en het tweede kanaal heeft bij de EL34 versie het meeste weg van de JCM800 (2203) met de mid shift op de stand 'dat je t niet scoopt'. Het derde kanaal gaat nog veel verder en zou ik gebruiken voor leads. Of eventueel alledrie kanalen voor clean, crunch, heavvy slag, en verder met de 2e mastervolume je soloboost doen op elk kanaal. Clean is niet echt een bruikbaar randje uit te halen, dat zou ik echt als clean laten en evt. met een boostertje iets over zn nek helpen.

Met de Multitone was het wel even zoeken moet ik zeggen. Of je nu de normal of bright input gebruikt, volgens mij as het zo dat die bright input voor humbuckers met heel veel output wordt gebruikt?

Clash of the Coverbands Rotterdam :)
I.v.m. de tijd ga ik denk ik op het cleane kanaal met pedaaltjes...

@Stevie_vp: ik dacht (na verdere info) juist dat ik de serieele zou moeten gebruiken omdat mijn gebruikte effecten geen Dry/Wet knopjes hebben...

interessander
24 maart 2008, 18:13
Hoezo moet je er op spelen dan?

Damster
24 maart 2008, 18:36
Je mag ook gewoon op je eigen top spelen hoor.

boss
24 maart 2008, 18:38
Clash of the Coverbands Rotterdam :)
I.v.m. de tijd ga ik denk ik op het cleane kanaal met pedaaltjes...

@Stevie_vp: ik dacht (na verdere info) juist dat ik de serieele zou moeten gebruiken omdat mijn gebruikte effecten geen Dry/Wet knopjes hebben...
Als je enkel het cleane kanaal gaat gebruiken maakt het weinig uit of je de Multi of Power gebruikt.
Het verschil tussen beide amps zit meer in de andere twee kanalen.
Het schakelen van je effecten in de loop via de footswitch van de Koch gaat enkel op de paralelle loop, de serieële staat altijd aan.

Mitch
24 maart 2008, 18:39
Vraag 1: Welke komt dan het meest in aanmerking, de Multitone of de Powertone?

Powertone vind ik persoonlijk makkelijker snel in te stellen voor een goede sound.



Vraag 2: Mocht ik iets in de FX-loop gooien, moet ik dan de Parallele of seriele gebruiken. (H2O Visual Sound en Boost&Buff MI Audio)

Als je ook je boost eruit wil halen zou ik de seriële gebruiken. Maar goed, een Powertone heeft ook een dubbele master, kun je ook gebruiken. Ik neem dan aan dat de controller er ook ligt. De parallelle loop is namelijk wel mooier qua sound voor je delay...



Vraag 3: Het knopje Speakerdamping. Als ik het lees moet die voor mij op Low. Wat zijn de ervaringen?

Als je een JCM bent gewend is de strakkere speakerdemping misschien teveel van ht goede. Erg strak, wordt al gauw klinisch. Zeker het cleane kanaal kot het niet bepaald ten goede.



Vraag 4: Moet ik met mijn Gibson (Expl. of LP custom) met Seymour Duncan SH4 JB's kiezen voor de BrightClean input kiezen?

Nou niet per se hoor, ik vond die bright wel erg bright...
Succes verder.

Ons bandje wilde zich misschien ook nog inschrijven voor de Clash (er was nog volop ruimte), dus ik ben nu meteen op de hoogte wat er staat :D Minder leuk dan mijn eigne amp, maar gezien de heerlijke manier waarop je bij Plan C je spullen de tent in moet krijgen (helemaal omlopen....) vind ik het niet erg om minder mee te nemen, ghehehe.

Jan Buurman
24 maart 2008, 22:01
Hoezo moet je er op spelen dan?

Je mag inderdaad je eigen top/combo meenemen en aansluiten op de cabs aldaar. Mijn amp staat echter bij CMW.... Vandaag moet ik wel....

Jan Buurman
24 maart 2008, 22:07
Als je enkel het cleane kanaal gaat gebruiken maakt het weinig uit of je de Multi of Power gebruikt.
Het verschil tussen beide amps zit meer in de andere twee kanalen.
Het schakelen van je effecten in de loop via de footswitch van de Koch gaat enkel op de paralelle loop, de serieële staat altijd aan.

Ik wil het zo simpel mogelijk houden. Als ik de serieële gebruik schakel ik de delay en mijn (solo)boost toch gewoon aan en uit met de knopjes op de pedalen? Dan hoef ik de hele footswitch niet te gebruiken... toch?

vidar
24 maart 2008, 22:13
Ik heb de ervaring dat als je gewend bent clean te spelen op een halshumbucker, dat je dan absoluut de bright input moet gebruiken, anders wordt het veel te bassig. Hierin inpluggen heeft trouwens ALLEEN effect op het clean kanaal. Voor de andere twee kanalen maakt het niet uit welke input je kiest.

Succes!

Mr.Bluesbreaker
1 april 2008, 20:23
Indruk van livegebruik na zaterdag:

Toch niet echt lekker zoals ik dacht. Maargoed, eerdere gebruik was in een 2 gitaristen-hardrockband en nu voor top 100 werk. Ik had inderdaad de bright clean input moeten pakken, over het algemeen had ik op de drive kanalen wel eens het gevoel dat wanneer ik op mijn halselement speelde, ik per ongeluk op de brugpositie zat, wat niet zo was. Het ding klonk behoorlijk scherp zeg. Standaard Koch (V90?) speakers in het 4*12 cabinet.

Maargoed, de voorronde gewonnen ermee:D
Moelijk te vergelijken zonder echte goede soundcheck en in een drukke bandmix op een veels te klein podium....

Jan Buurman
1 april 2008, 23:42
Ook wij zijn door!!
Ik heb de Koch alsvolgt gebruikt:
Normal input, cleane kanaal, Crunchbox voor "vette" sound, OCD voor "vuil" geluid.
Al met al was ik redelijk tevreden over mijn geluid, zeker met in het achterhoofd dat ik het geluid in ong. 10 minuten voor elkaar moest hebben...
Op www.myspace.com/10electric (http://www.myspace.com/10electric) staan 2 filmpjes van de avond.
(mocht je twee nummers door elkaar horen moet je rechtsboven het geluid van de site even uit zetten)