PDA

View Full Version : 2 Vragen



Kevz0r
24 maart 2008, 11:38
Beste iedereen,

Ik ben vandaag weer verder gegaan met mn telecaster project, ik heb vandaag de hals iets dunner gefreesd omdat deze te dik was (strat neck op tele body) anyways nu moet ik de topkam ook nog uitvrezen, mijn vraag is hoe diep moet dat? Ik heb de F-tremnut van guitarsupplies gekocht.

2de vraag, is het mogelijk om bijvoorbeeld een normale sticker op je body te plakken en er dan overheen te lakken met vernis, lijkt het dan of de sticker een soort van geverfd is onder de lak zeg maar of is het niet aan te raden?
Ik had een schoppenaas in mn gedachten, die gwn op de body te plakken en dan eroverheen lakken.

bedankt alvast.!

fred dons
24 maart 2008, 12:38
om met de laatste vraag te beginnen, ja het kan, een sticker op je body plakken en er over heen lakken, je moet echter (afhankelijk van de dikte van je sticker) wel veel lak op spuiten om het glad te laten lopen met de rest van de body (en ook rustig aan spuiten, steeds een dun laagje)

Ewoud Kuijt
24 maart 2008, 12:39
Als je wilt dat de lak helemaal strak over de body moet dan zou ik geen sticker nemen. Deze zijn veel te dik waardoor je een verhoging krijgt in je lak. Bij "waterslide" materiaal is het al lastig en dat is vele malen dunner. Ik zou zeggen; print zelf die schoppenaas uit op waterslide decal-papier.

Ewoud Kuijt
24 maart 2008, 12:39
Ai, Fred was me net voor!!

Kevz0r
24 maart 2008, 12:54
Ik ben is gaan informeren over dat waterslide decal papier en het lijkt mij een goede oplossing, alleen moet je precies lak uit een spuitbus hebben? Ik heb namelijk een potje vernis gekocht omdat met een kwast aan te brengen.

Bedankt iig.

fred dons
24 maart 2008, 16:28
zoals ewout al zegt een waterslide decal is beter alleen heb je daar wel een goede printer voor nodig die ook wit print (of wit decal papier gebruikte :D )

en nee dat kun je dan niet met een potje vernis lakken omdat de decal daar te kwetsbaar voor is en je met je kwast de inkt zoweer van de decal afsmeert