PDA

View Full Version : p-90's in goldtop



a.c.
24 maart 2008, 09:14
Ik heb een erg goede japanse LP goldtop op de kop getikt waarin seymour duncan sp90's zitten. Ik speel clean jazz en blues met een randje en daarvoor klinken de duncans te vlak. iemand ideeen voor betere p90's?

E-J
24 maart 2008, 16:06
Hoi,

Ik heb zojuist een set BG pickups (humbuckers wel) besteld voor in mijn Goldtop (zelfde merk alleen geen P90s ;) ). Ik heb al BG Vintage '60 pickups zitten in mijn Stratocaster en daar ben ik ongelofelijk blij mee. Het heeft mijn gitaar enorm veranderd, hij klinkt nu als een oude Strat. Lekker weinig output, juist heel veel tone en veel variatie tussen de pickupstandjes, die nu allemaal echt bruikbaar zijn.

De humbuckers in mijn Les Paul vind ik ook te modern ('59 en JB) dus heb ik gekozen voor PAF's. Bryan van BG Pups verkoopt ook P90's (http://www.bg-pups.com/p90.html) en ze kosten nu met de euro/dollarkoers op +- 1.55 helemaal niets. Je koopt er nog geen nieuwe enkele pickup hier in Nederland voor. Het is een gok, maar ik durf te zeggen dat het het wel waard is :) Ze worden hier en daar vergeleken met Fralin/Lollar/Bareknuckle/Kinmans en je krijgt dan te horen dat ze daar echt niet voor onderdoen... en kijk dan nog eens goed naar de prijs!

En als je eventjes lid wordt van het Harmony Central forum krijg je ook nog eens korting...!

JohnLord
24 maart 2008, 16:18
Hoi,


En als je eventjes lid wordt van het Harmony Central forum krijg je ook nog eens korting...!

daarom neem ik die reviews daar met een flinke korrel zout.......

E-J
24 maart 2008, 16:20
daarom neem ik die reviews daar met een flinke korrel zout.......

Ik bedoel niet (enkel) hun reviews...

Agent_Smith
24 maart 2008, 17:06
Hier een tip mijnerzijds (niet de goedkoopste, maar wel heel goed):

http://img401.imageshack.us/img401/315/october06001vu3.jpg

Dirkdewaard
24 maart 2008, 17:11
Wat voor versterker heb je?

a.c.
24 maart 2008, 18:40
Ik wissel tussen valvetech, fender 57 deluxe of vibrolux en een marble bluebird (die komt binnen twee weken). Clean met eindtrap vervorming dus.

omni
24 maart 2008, 18:43
Ik heb een lollar p90 in mijn ES135. Ik vind hem te gek en ik denk dat die ideaal zijn voor jouw muzieksmaak. Er staan wel wat samples op zijn site. Te bestellen via Erik vande Haar, en niet eens zo heel duur.

Dirkdewaard
25 maart 2008, 08:25
Ik wissel tussen valvetech, fender 57 deluxe of vibrolux en een marble bluebird (die komt binnen twee weken). Clean met eindtrap vervorming dus.

Juist, daar kan het niet aan liggen :)

Je kan andere pu's proberen, die SD's zijn niet zo slecht.
Ik heb goede ervaringen met Bare Knuckle elementen,
maar als je echt goede wilt: www.wolfetone.com.