PDA

View Full Version : Wiring vraag:



Keesz
23 maart 2008, 23:01
Ik wordt hier langzamer hand een beetje gillend gek van maar ik zit met een k-ut probleem :

Ik heb een Electra strat achtige gitaar : full maple klinkt voor mij niet lekker.

Idee : elektronica van die gitaar in een squier body hangen:

Draden los gemaakt : 2 van de jack.
1 van de aarde

Ik DACHT dat ik alles goed had gesoldeerd, maar nu is mn tone knop tevens mn volume pot voor mn brug humbucker, heb al veel veranderingen gedaan, maar t blijft zo.


Het schema is ONWIJS ingewikkeld, maar ik zal het proberen uit te leggen

1 vol.
1 tone

1 three way switch
1 mini switch

het gekke is dat de neck pickup gewoon wel ok klinkt, alleen zodra ik met die switches ga klooien om de brug en middel aan te krijgen is er in ene een erge verzwakking van volume, en mn tone pot is veranderd in vol. pot.

iemand ENIG idee? ben nog al een wiring noob.

grootste probleem is dus :

TONE POT IS VOLUME POT (voor de mensen die scrollen )

alvast hartstikke bedankt

Kees

Dastard
23 maart 2008, 23:05
Waar dient die mini switch voor ?

Soldeer elk element apart aan de 3-way switch, verder niets, zorg dat die goed gesoldeerd zijn.
Dan gebruik je de output van de switch en die trek je door naar je Tone en Volume pots...een schema hoe je een tone en volume pot moet solderen zijn overal op internet te vinden.
Als die mini switch een kill switch is, dan kan je die vlak voor je output nog solderen.

Keesz
24 maart 2008, 00:03
aah kijk daar heb ik wat aan!

die mini switch is defect, maar de electronica doet t wel gewoon zonder.

alle draden van alle elementen gaan er heen dus ik vermoed dat het een fase switch is.

thanks nogmaals!

Orpheo
24 maart 2008, 01:14
een faseswitch herken je heel snel. die heeft namelijk op de buitenste poten lusjes naar de andere kant. anders gezegd:

dit is de switch van onderaf:

12
34
56

lusjes van 1 naar 6 en van 2 naar 5.

Dastard
24 maart 2008, 02:04
Als alle draden direct uit de elementen naar die switch gaan en dan naar je 3-way switch, dan heb je niets aan die 3-way switch.
Je kan 1 element naar die fase switch (als het een fase switch is) solderen, en daarna naar de 3-way switch.

Keesz
24 maart 2008, 17:10
Het begint me een beetje te dagen allemaal! bedankt!

Die 3 way switch is zo gewired :

1 = geen geluid, tenzij de mini switch aan staat, dan is de brug pup geactiveerd.

2 = middle pickup

3 = neck pickup

die mini switch die het dus doet is dus idd dan een killswitch.