PDA

View Full Version : Gitaar uit Engeland halen



Rutger
23 maart 2008, 21:21
Hoi,

toch maar weer een import-vraagje. Nu niet over de VS maar over Engeland. Dikwijls kun je daar voor een stuk minder dezelfde gitaar krijgen als in NL, waarom geen idee. Ik vraag me alleen af hoe het zit met verzendkosten en importkosten. Op UK websites hebben ze het vaak over VAT, is dat hetzelfde als BTW? En moet je dan daar overheen nog ns BTW en importbelasting betalen, of niet?

Ik heb weleens verontruste verhalen gehoord over dat het niet veilig zou zijn om een gitaar van overzee te laten overkomen, omdat er onzorgvuldig mee om zou worden gegaan of omdat de wisselende temperaturen in een vliegtuig parten zouden spelen. Zoals jullie wel in de gaten hebben intussen, gaat het mij om een Archtop, dus da's vrij gevoelig. Hoe zit dat met de UK? Of komt dat gewoon per truck onder het Kanaal door?

Kortom: wat zijn de ervaringen?

zjanke
23 maart 2008, 21:52
Je betaalt geen BTW en invoerrechten meer, manier van versturen moet je navragen bij de verkoper/winkel. Als je er een goede case bijkoopt dan kan er al niet veel mis gaan en je moet het ding verzekeren.

Of zelf gaan halen.... voor een paar tientjes een dagje met easyjet naar de UK, ook leuk! Verzendkosten en verzekering heb je dan niet, dus je reisje is dan echt goedkoop.

Wausser
23 maart 2008, 22:00
Hoi,

toch maar weer een import-vraagje. Nu niet over de VS maar over Engeland. Dikwijls kun je daar voor een stuk minder dezelfde gitaar krijgen als in NL, waarom geen idee. Ik vraag me alleen af hoe het zit met verzendkosten en importkosten. Op UK websites hebben ze het vaak over VAT, is dat hetzelfde als BTW? En moet je dan daar overheen nog ns BTW en importbelasting betalen, of niet?


VAT=Value Added Tax dus ja btw. Import kosten moet, als ik het goed heb, helemaal nix kosten, want het is een EU land dus betaal je geen import. Over de verrzendkosten, dat ligt natuurlijk aan het bedrijf waarmee je verscheept...


edit:beetje laat....

Rutger
24 maart 2008, 09:38
Oke, top! Bedankt mannen

Weekend Londen ervan maken is natuurlijk ook niet verkeerd :)

Rutger
24 maart 2008, 12:23
Nog aanraders welke UK internetshops goed en betrouwbaar zijn?

AutoStatic
24 maart 2008, 13:33
Heb net een Wesley Trans-clear LP besteld in Engeland. Het is een EU land dus geen invoerrechten. En VAT is BTW dus dat hoef je ook niet nog extra te betalen. De verzendkosten voor de Wesley waren iets meer dan €20,- en dan heb je het over een plexiglazen gitaar, niet de lichtste dus. Ik heb meerdere gitaren vanuit het buitenland over laten komen (VS, Frankrijk). Tot nu toe nog geen problemen mee gehad, gitaren waren iedere keer perfect ingepakt.

dubdub
1 april 2008, 16:35
als je een gitaar koopt van een particulier in Engeland, moet je dan ook VAt/BTW betalen? zoja hoeveel procent?
heb al gelezen dat de verzendkosten bij een verzendbedrijf vanuit engeland wel eens tot de 100 euri kon lopen.. bummer! iemand ervaringen met verzendingen met de normale Royal Mail?
thanks!

Jellyfish00
1 april 2008, 17:46
hoohooohoo! zit ik net even te loeren op Soundslive.co.uk , zie ik daar (bijvoorbeeld) een DSL401, voor (nu inclusief shipping gerekend) 544 euro! Daar betaal je in Nederland nieuw 800 euro voor! Hoe kan dit? (of ben ik dom? :) )

AutoStatic
1 april 2008, 19:10
als je een gitaar koopt van een particulier in Engeland, moet je dan ook VAt/BTW betalen? zoja hoeveel procent?
heb al gelezen dat de verzendkosten bij een verzendbedrijf vanuit engeland wel eens tot de 100 euri kon lopen.. bummer! iemand ervaringen met verzendingen met de normale Royal Mail?
thanks!UK is EU. Dus een Schengen land en geen gedoe met BTW. Verzendkosten met Royal Mail zijn zo'n €20,-.

AutoStatic
1 april 2008, 19:14
hoohooohoo! zit ik net even te loeren op Soundslive.co.uk , zie ik daar (bijvoorbeeld) een DSL401, voor (nu inclusief shipping gerekend) 544 euro! Daar betaal je in Nederland nieuw 800 euro voor! Hoe kan dit? (of ben ik dom? :) )Mail ze eens en als het je het geld hebt, profiteer er van!