PDA

View Full Version : Het grote voeding topic.



hugo123
23 maart 2008, 17:32
Aangezien er veel vragen zijn over voedingen, heb ik maar een groot topic aangemaakt waar iedereen zijn vragen kan posten. Ook heb ik zelf een uitleg gemaakt over een paar zaken. Iedereen kan dit aanvullen en verbeteren. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Adapters (bijv. 1spot -> gestabiliseerd)

Een gestabiliseerde adapter maakt van de wisselspanning uit het lichtnet een mooie schone gelijkspanning. Een ongestabiliseerde adapter maakt een gelijkspanning waar nog steeds restcomponenten van die wisselspanning in zitten. Wat versterkt kan worden en tot brom leid. Ook kan een gestabiliseerde adaptor ruis veroorzaken aangezien het actieve componenten zijn die ook allemaal ruisen.

Daisychain, gescheiden uitgangen

Als je een adapter hebt kun je die daisychainen. Dat houdt in dat je de uitgang doorverbind naar andere uitgangen.

Uitgang adapter -- >

---------------------->
---------------------->


Zo heb je je adapter gedaisychaind. Meerdere uitgangen aan
een adapter. Maar dit zijn geen gescheiden uitgangen.
Als je een voeding hebt zoals de Voodoo Lab PP2 dan heb je wel gescheiden uitgangen. Dit zou je eigenlijk moeten zien als allemaal verschillende adaptors die allemaal een uitgang hebben. Dit kan handig zijn aangezien sommige groepen pedalen de aarde niet willen delen.
Zo kun je als je de modulatie aan dezelfde aarde hangt als de distortiongroep brom krijgen. Ook kun je een PP2 perfect daisychainen voor meer uitgangen, dan zijn die uitgangen niet meer gescheiden.

Hopelijk is het nuttig!

bloodgulge2
25 maart 2008, 21:18
bedoel je met daisychainen gewoon dat je een voedingsblok hebt die voeding geeft aan verschillende effecten?
ik begrijp dat deel niet zo goed :s

Herman
25 maart 2008, 22:21
Zoals ik het lees wel. Als je een normale adapter hebt, heeft die één "uitgang". Met een Daisychain splits je die op in meerdere (meestal 5) uitgangen, die elk een effect zo kunnen voeden (mits genoeg Ma en de goeie aansluiting natuurlijk ;))

hugo123
26 maart 2008, 16:55
Jep.. klopt!

bloodgulge2
26 maart 2008, 22:09
kheb zn adaptor gekocht en een splitser voor 5 en hij werkt goed zonder brom :D

hugo123
26 maart 2008, 22:14
Mooizo!

+10 tekens