PDA

View Full Version : Hij's binnen!



Raffel
23 maart 2008, 16:50
Gisteren even een Mark IV op de kop getikt. (zie foto)

Het begint ondertussen een aardige Mesa verzameling te worden!

2 van de vlaggeschepen in huis en ik zou eigenlijk niet weten welke Mesa ik nog zou willen hebben behalve misschien ooit een keer een IIC+.

Onderstaand my new baby! De overeenkomsten met mijn Quad zijn duidelijk merkbaar! Heerlijke lead sound die Mark's!

http://thumb1.webshots.net/t/64/564/7/8/85/2074708850073103041Wgwlry_th.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2074708850073103041Wgwlry)

Ralf is blij! :D

Lexvandoef
23 maart 2008, 17:01
Hebbie een Mark IV gekocht? Cool, gefeliciteerd!

Raffel
23 maart 2008, 17:53
jazeker! Top amp! Vanavond eens even op de G-force aansluiten en kijken of ik er zo'n heerlijke John Petrucci lead uitkrijg!

caliban
23 maart 2008, 20:22
Proficiat kerel, mark series amps rulen.

JohnLord
24 maart 2008, 15:00
En?

45678911

Raffel
24 maart 2008, 15:21
Nou de lead zoals je die op LTE hoort (ondanks dat dat geloof ik een Triaxis is) en op Systematic Chaos krijg je echt zonder probleem hoor. Ook de sound op Metropolis Pt. 2 komt ie aardig in de buurt.

De settings zoals JP die nu gebruikt kun je zo van zijn site halen nu.

Heerlijke dynamiek in de Mark-serie. Die me op zich wel oud en vertrouwd over komt vanuit de Quad. De lead klinkt wat meer richting Mark III dan richting het Mark IIc gedeelte van wat ik gewend bent, maar dat kan ook deels aan de settings liggen. Ik ga hem nog even nader aan de tand voelen vandaag.

Riky
24 maart 2008, 16:08
ze winnen geen schoonheids wedstrijd vind ik, maar ze klinken idd wel heel goed!!

Heel veel plezier er mee!!

AART
24 maart 2008, 16:23
Gefeliciteerd man! Mooie bakken! Ga je hem nog in een topje bouwen nu?

Ik hou niet zo van de petrucci settings btw, veel te veel gain, donker en weinig mids.

Raffel
24 maart 2008, 18:16
daar ga ik hem uiteindelijk ook neit voor gebruiken die sound. Maar het klinkt op de plaat wel meesterlijk vind ik. Sowieso ga ik niet voor de 'fat' op het lead kanaal en draai ik er minder bass en meer mids in.

Of ik hem ga ombouwen weet ik nog niet. Ik ben zelf niet heel handig en 200 EUR neerleggen voor het ombouwen vind ik wat aan de hoge kant.

AART
24 maart 2008, 19:05
Die fat gebruik ik wel, maar dan met de bas op 2.
Tja, een topje is wel handig, maar dat kan altijd later.

Raffel
24 maart 2008, 21:24
ik weet niet wat voor sound je nastreeft Aart. De modes achterop zijn wel nieuw voor mij deels. En daarnaast ook de presence knoppen op de eindtrap. Geven een best wel 'creamy' boost als je ze uittrekt.

Gebruik nu Pentode/Simulclass/Harmonics.

AART
24 maart 2008, 22:41
ik weet niet wat voor sound je nastreeft Aart. De modes achterop zijn wel nieuw voor mij deels. En daarnaast ook de presence knoppen op de eindtrap. Geven een best wel 'creamy' boost als je ze uittrekt.

Gebruik nu Pentode/Simulclass/Harmonics.

Ik zoek een strakke punk/metal sound(zoals Pennywise - Land of The Free als je dat kent).

Ik heb de presence zelf niet uitgetrokken maar wel vrij hoog(8).
De poweramp voicing opties heb ik wel hetzelfde staan.

Ik gebruik vrij weinig gain trouwens(gain 7 pull, drive 5 pushed).

Anders Destium
24 maart 2008, 23:20
Gefeliciteerd, een hele gave amp :)

Heb je deze onderhands gekocht of via marktplaats/gitaarmarkt? Zelf ben ik al een tijdje op zoek naar een Mark III of IV via deze kanalen, helaas nog zonder succes (binnen het budget).

AART
24 maart 2008, 23:23
Gefeliciteerd, een hele gave amp :)

Heb je deze onderhands gekocht of via marktplaats/gitaarmarkt? Zelf ben ik al een tijdje op zoek naar een Mark III of IV via deze kanalen, helaas nog zonder succes (binnen het budget).

Wat is je budget? Ik zie ze wel vaak langskomen dus dan kan ik je in het vervolg eens tippen als er een leuke voorbij komt. Volgens mij heb ik raffel de advertentie van deze ook ge-pm'd(Marktplaats stond ie op).

Anders Destium
24 maart 2008, 23:33
Ik baal er een beetje van dat ik de verschillende (straat)prijzen op dit moment niet ken. Zelf denk ik over een tijdje aan max 1400-1500, maar dat is nu nog niet (toestemming moet ik hoe dan ook nog zien te regelen :sssh:). Als dat volkomen onrealistisch is, dan hoor ik het graag. Zelf heb ik het idee dat ik voor 1200 wel ergens een Mark III moet kunnen scoren binnen afzienbare tijd, maar dat ben ik :)

Lexvandoef
25 maart 2008, 00:11
toestemming moet ik hoe dan ook nog zien te regelen :sssh:

Woon je soms samen je vriendin Eric? Dacht dat je alleen woonde.

Raffel
25 maart 2008, 09:17
Ik baal er een beetje van dat ik de verschillende (straat)prijzen op dit moment niet ken. Zelf denk ik over een tijdje aan max 1400-1500, maar dat is nu nog niet (toestemming moet ik hoe dan ook nog zien te regelen :sssh:). Als dat volkomen onrealistisch is, dan hoor ik het graag. Zelf heb ik het idee dat ik voor 1200 wel ergens een Mark III moet kunnen scoren binnen afzienbare tijd, maar dat ben ik :)

Ik zie vaker Mark IV's voorbij komen dan Mark III's. En ik zou eerlijk gezegd ook liever een MarK IV scoren dan een Mark III, al was het alleen maar vanwege de enorme veelzijdigheid van de amp.

Als een Mark III dan ergens 1200 euro kost, zou ik toch mooi 2 a 300 euro bijleggen voor een Mark IV. Krijg je geen spijt van.

Ik denk dat je een Mark IV minimaal kunt scoren voor 1300 euro. Je ziet ze tot aan 1800 euro gaan. En een enkeling hoger als het die bubinga uitvoering is of zo.

Deze was 1400 incl flightcase en floorboard. Goeie deal. Dus daar heeft Aart zeker goed aan gedaan, qua tip! :D

AART
25 maart 2008, 19:40
Ik zie vaker Mark IV's voorbij komen dan Mark III's. En ik zou eerlijk gezegd ook liever een MarK IV scoren dan een Mark III, al was het alleen maar vanwege de enorme veelzijdigheid van de amp.

Als een Mark III dan ergens 1200 euro kost, zou ik toch mooi 2 a 300 euro bijleggen voor een Mark IV. Krijg je geen spijt van.

Ik denk dat je een Mark IV minimaal kunt scoren voor 1300 euro. Je ziet ze tot aan 1800 euro gaan. En een enkeling hoger als het die bubinga uitvoering is of zo.

Deze was 1400 incl flightcase en floorboard. Goeie deal. Dus daar heeft Aart zeker goed aan gedaan, qua tip! :D

Graag gedaan.

Straatprijzen:

Mark IV: ±1500(oudere amps gaan voor 1300-1500, de nieuwere gaan voor 1500-1800)
Mark III: 1000-1100

Bubinga uitgezonderd, alhoewel ik niet meer dan 200 a 300 extra zou neertellen, tenzij het echte hele mooie topje zijn.

De bubinga mark IV uit haarlem is bijv een vrij oude(1990) en dus zeker geen 2300 euro waard.

Raffel
25 maart 2008, 22:29
die zag ik inderdaad ook staan. Ik stikte bijna in m'n banaan toen ik het las!

AART
25 maart 2008, 22:33
die zag ik inderdaad ook staan. Ik stikte bijna in m'n banaan toen ik het las!

Haha, hij begon met 2900 volgens mij.
Op het boogieboard hebben we er nog hartelijk om gelachen. EN nu staat er iemand met een MK IIA(B?) die er eerst 2000 voor wilde omdat ie dacht dat het een zeldzame en gezochte amp was...

Raffel
26 maart 2008, 10:01
ik denk dat je wel een lekker slaatje kunt slaan in Nederland als je een originele IIC+ in handen hebt. Dus niet een gemodificeerde IIC.

3000 euro voor een top?

AART
26 maart 2008, 17:11
ik denk dat je wel een lekker slaatje kunt slaan in Nederland als je een originele IIC+ in handen hebt. Dus niet een gemodificeerde IIC.

3000 euro voor een top?

mwa, hier is het nog niet zo'n hype als in de vs. IIC+ zonder eq: 1500-1800. IIC+ met eq: 2000. Imbuya + loaded: 2500.

Maar die man had dus een IIA of IIB, geen IIC of C+.

Raffel
26 maart 2008, 20:54
nee idd, staat er nu op voor 1200 EUR of zo.