PDA

View Full Version : Reversed lockingtuners



G.G.
23 maart 2008, 17:38
Ben op zoek naar lockingtuners voor een linkshandige hals. Blijkt zo simpel nog niet. Er zijn twee problemen waar ik tegenaan loop:

Welke te nemen? Planet Waves, Sperzel of Schaller? Echt duidelijke verschillen zie ik zo niet echt, ook niet qua kwaliteit.

Probleem nr. 2 Waar haal je nou een linkshandig setje vandaan online? Mag ook in het buitenland. Overal zie ik alleen rechtshandige setjes.

Lexvandoef
23 maart 2008, 17:40
Je kan ook een rechtshandig setje nemen en dan omkeren, dan zitten de stemknoppen lager ipv hoger dan schachten waar de snaren omheen gaan. Das toch niet zo'n probleem?

R.W.
23 maart 2008, 17:44
zoiets??

http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?products_id=549

G.G.
23 maart 2008, 17:47
Je kan ook een rechtshandig setje nemen en dan omkeren, dan zitten de stemknoppen lager ipv hoger dan schachten waar de snaren omheen gaan. Das toch niet zo'n probleem?

Jawel, is wel een probleem. Dan moet je de andere kant op draaien en da's onzin. Dan kan ik nog beter 2 3x3 setjes kopen en van beide de helft als een rechtssetje verkopen ofzo.

G.G.
23 maart 2008, 17:48
zoiets??

http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?products_id=549

Ja precies, maar nu nog welk merk? Vox heeft in ieder geval schaller dus.

Lexvandoef
23 maart 2008, 17:52
Jawel, is wel een probleem. Dan moet je de andere kant op draaien en da's onzin. Dan kan ik nog beter 2 3x3 setjes kopen en van beide de helft als een rechtssetje verkopen ofzo.

Ohja, das waar, ff niet bij stil gestaan.

R.W.
23 maart 2008, 17:54
heb zelf erg goede ervaring met sperzels, maar die schallers zijn volgens mij ook best ok... en de enige waarvan ik weet die linkshandige tuners heeft

Orpheo
23 maart 2008, 18:10
sperzel!!! het mooiste van sperzel is, in deze context, dat het niet uitmaakt of je een links of recht, of 3x3 setje hebt, omdat ze toch om te draaien zijn zonder modificaties aan gitaar of tuner, naar de andere kant, dus links naar rechts en andersom.

G.G.
23 maart 2008, 19:31
sperzel!!! het mooiste van sperzel is, in deze context, dat het niet uitmaakt of je een links of recht, of 3x3 setje hebt, omdat ze toch om te draaien zijn zonder modificaties aan gitaar of tuner, naar de andere kant, dus links naar rechts en andersom.

Ahhhh.. dus een rechtshandigsetje van ebay ff ombouwen en klaar. Verklaart ook waarom ik geen linkshandige sperzels kon vinden.

G.G.
23 maart 2008, 19:53
sperzel!!! het mooiste van sperzel is, in deze context, dat het niet uitmaakt of je een links of recht, of 3x3 setje hebt, omdat ze toch om te draaien zijn zonder modificaties aan gitaar of tuner, naar de andere kant, dus links naar rechts en andersom.

Je schroeft dan de draaiknop los en zet hem aan de andere kant weer vast?

Orpheo
23 maart 2008, 19:55
Je schroeft dan de draaiknop los en zet hem aan de andere kant weer vast?
jep, zo eenvoudig. maar omdat het asje en de omhulsel van de as los zit, kan je dat gewoon doen, en dat kan bij schaller, gotoh etc etc niet, omdat daar het asje en de behuizing van de as, vast zit aan de behuizing van de tuner zelf.

bassej
23 maart 2008, 20:02
jep, zo eenvoudig. maar omdat het asje en de omhulsel van de as los zit, kan je dat gewoon doen, en dat kan bij schaller, gotoh etc etc niet, omdat daar het asje en de behuizing van de as, vast zit aan de behuizing van de tuner zelf.


kun je ze dan ook zeer makkelijk onderhouden? lijkt me ook niet verkeerd om af en toe te doen/

Orpheo
23 maart 2008, 20:28
kun je ze dan ook zeer makkelijk onderhouden? lijkt me ook niet verkeerd om af en toe te doen/

onderhoud? niet nodig hoor, het zijn gewoon 'oliebad'stemsleutels. (het metaal heel heet maken, in olie dompelen. dan zit olie 'in' het metaal). Ik heb ze zoals ze nu zitten al 3 jaar op een gitaar, en totaal geen problemen. Het maakt namelijk alleen voor de looks wat uit, hoe de configuratie is. voor het mechaniek niks.

G.G.
23 maart 2008, 22:22
Zo, setje Sperzels besteld (gunstig met die lage dollar)


Incl verz. kosten omgerekend €44.

guitarguru
23 maart 2008, 23:13
Zo, setje Sperzels besteld (gunstig met die lage dollar)


Incl verz. kosten omgerekend €44.

Hooo ff..... Waarzo?? Geen invoerrechten, taxes etc. etc.?

blimb
24 maart 2008, 01:10
@guru.. jij hebt helemaal geen tuners nodig .. je moet even goed oefenen met je oude ;)