PDA

View Full Version : schandalig slecht



dikkie dik
14 februari 2003, 17:43
ik vind de warlock toch wel uitermate KUT klinken. hij ziet er leuk uit, maar het is echt DRIET. khad em namelijk uitgeprobeerd. toen pakte ik een ibanez 7 snaar. en wat dacht je, ook uitermate klote. toen pakte ik een fender jazzmaster, die klonk ubergeil, de strats ook. conclusie. ibanez en bc rich zijn zwaar klote. daarentegen is fender weer ubergeil. :grin:

Jay Cal
14 februari 2003, 17:47
Wow! Hoe objectief! "conclusie. ibanez en bc rich zijn zwaar klote"
Blijf ons verlichten met deze zinnige opmerkingen!

greetz



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jay Cal op 2003-02-14 18:15 ]</font>

Electrical Storm
14 februari 2003, 17:57
Niks objectief... Hij zegt: "Ik vind..."

Dikkie Dik mag vinden wat hij wil, maar nu moeten we nog waarde hechten aan zijn mening en da's het moeilijke gedeelte :grin:

burt
14 februari 2003, 18:22
Mijn Ibanez klinkt echt SUPERGOED!

Maar jah... het schijnt dat jullie mogen vinden dat jullie hem minder vinden klinken ofzoiets... )-:


;->

Dirk_Hendrik
14 februari 2003, 18:37
Ik zie geen "Ik vind". Ik zie alleen maar een altijd en eeuwige snertdiscussie Ibanez vs Gibson vz F$#@@!der

Anders Destium
14 februari 2003, 18:45
Ik pakte laatst een Fender op in een winkel, en die STONK echt niet normaal, nou voor mij nooit meer een Fender dus...

Marshallover
14 februari 2003, 19:46
Praat geen POEP !!!

Ibanez RuleZ
14 februari 2003, 19:51
dikkie dik met jou!

Harrald

Negative K3 fan
14 februari 2003, 20:02
Tis maar waar je van houdt. Ik vind jazzmasters heel goed klinken, maar een strat single coil in de brug+distortion klinkt vaak naar weinig.

Electrical Storm
14 februari 2003, 20:08
Op 2003-02-14 18:37, schreef Dirk_Hendrik:
Ik zie geen "Ik vind". Ik zie alleen maar een altijd en eeuwige snertdiscussie Ibanez vs Gibson vz F$#@@!der


Dan kun jij niet lezen! :razz: De post begint met "ik vind..." :lol:

Vai Himself
14 februari 2003, 20:09
na op een ibanez gitaar gespeeld te hebben kun je moeilijk zeggen dat ze allemaal kut zijn, als ik op een squier ga spelen zeg ik toch ook niet meteen dat een fender american fat strat zuigt?

Ic3gl0vE
14 februari 2003, 20:52
I shall only say this once:

HOU TOCH JE BEK MAN KORTZICHTIGE IDIOOT


zo.. dat is er ook weer uit.
Als één neger iets doet wat jou niet aan staat heb je toch ook niet meteen een hekel aan elke neger?

Fluffy
14 februari 2003, 21:46
rustig aan gleuf, ik was erbij toen hij ze uitprobeerde. er was toch wel een heel groot verschil te merken tussen die 2 bc riches die hij had geprobeerd, en de ibanez en jazzmaster en strats. hij had een goedkope versie van een warlock en dat was helemaal slecht geluid, en de andere BC rich (iets duurder) was wel iets beter maar nog steeds slecht geluid, de ibanez was al een heel verschil en klonkt al een stuk beter, en de fenders waren duidelijk de master met het beste geluid.

rustig aan met dikkie het is alleen z'n mening, en hij zegt wel IK VIND :wink:

Swan
14 februari 2003, 21:53
kwaliteit van geluid/toon is altijd subjectief en erg afhankelijk van wat je speelt.

Anders Destium
14 februari 2003, 21:55
Hij heeft alleen niets gezegd over de prijsklasse: Als je op goedkope BCRiches, Ibanezzen, Squiers en Epi's speelt is het nogal wiedes dat ze niet top spelen. Stel je voor dat dat wél zo was. Waarschijnlijk was de Jazzmaster ongeveer twee keer zo duur, je moet natuurlijk wel eerlijk vergelijken... en om op deze wijze WEER een discussie uit te lokken is kinderachtig, maar wat had je verwacht van Dikkie dik :wink:

dikkie dik
14 februari 2003, 22:40
ok sorry. twas de bronze warlock. echt waar zo brak, dat kan niemand meer mooi vinden, pak dan een lat met een stuk ijzerdraad en een pick-up,, zelfde geluid.


grtz dikkie dik :razz:

WouterCharvel
15 februari 2003, 10:02
Ik heb gisteren een BC rich warlock NJ series gekocht.
Ik vind het geluid top.
Maar ik speel alleen metal....
Voor mij is 'ie perfect

Noctiis
15 februari 2003, 10:35
ach, het blijkt dat sommige mensen nog nooit de pracht van een custom BC Rich hebben mogen aanschouwen...
waren zeker weer bij Vriese he? tsja, als je dan een 2e hands oude lijn NJ/Platinum pakt, logisch...

e_lukather
15 februari 2003, 13:55
BCR vind ik idd ook niet denderend en sommige Ibanez gitaren ook niet. Maar vooramelijk produceerd Ibanez toch wel zeer goede gitaren. Kheb er zelf ook 1.. :wink:
Maar ik denk dat het toch een kwestie van smaak is en dat zal zo blijven. Ieder heeft een mening en daar valt niet mee te kloten.

burt
15 februari 2003, 14:59
En vergeet setup niet! Als een gitaar niet lekker staat afgesteld... Nouja. You get the point.

De gitarenboer in Hilversum is erg goed wat dat betreft. Bij bijna iedere gitaar die ik oppak daar, denk ik 'Wow! Lekker!'

Ibanez wordt nogal eens verweten dat ze gitaren slecht afstellen als ze geshipt worden. Dat bezorgt de gitaren een slechtere naam dan ze eigenlijk verdienen. Als je een beetje handig bent kan je van (zelfs een goedkope) Ibanez een beest maken!

dikkie dik
15 februari 2003, 20:57
Op 2003-02-15 10:35, schreef Noctiis:
ach, het blijkt dat sommige mensen nog nooit de pracht van een custom BC Rich hebben mogen aanschouwen...
waren zeker weer bij Vriese he? tsja, als je dan een 2e hands oude lijn NJ/Platinum pakt, logisch...


idd bij vrieze en het was een gloedje nieuwe bronze series. de nj was al weer weg :sad: boeiend

Patrick M.
16 februari 2003, 08:39
Ik ben een groot liefhebber van BC Rich gitaren, maar die Bronze serie is gewoon bagger. Ik zou willen dat ze stopten met de verkoop van de Bronze serie, hiermee bezorgen ze zichzelf alleen maar een slechte naam.
Een echte Amerikaanse BC Rich doet niet onder voor iedere willekeurige andere gitaar!

Dirk_Hendrik
17 februari 2003, 09:15
Op 2003-02-14 20:08, schreef Electrical Storm:


Op 2003-02-14 18:37, schreef Dirk_Hendrik:
Ik zie geen "Ik vind".

Dan kun jij niet lezen! :razz: De post begint met "ik vind..." :lol:


||: Ik zal beter leren lezen. Ik zal beter leren lezen. Ik zal beter leren lezen. Ik zal beter leren lezen. :|| 25 x herhalen

Neals
17 februari 2003, 17:33
ik had laatst ook zo'n bronze ding in mijn jatten...

Het was de eerste gitaar die ik naar een minuutje spelen wegzette

Izegrim
18 februari 2003, 11:28
Ja, hé maar da is nie eerlijk hè? Zo'n multiplex slaghout daarmee vergelijken! Ik heb anders wel andere geluiden gehoord (gelezen) o.a. uit de VS. Alleen de NJ's zijn enigszins serieus te nemen alsmede sommige platinums met string-thru-body of tune-o-matic bruggen. De kwaliteit moet je beoordelen naar wat je ervoor betaalt. Pak eens wat andere gitaren in die prijsklasse op en oordeel dan nog eens. Zo ken ik ook zeggen dat de rolator van me opa een slechte wegligging heeft vergeleken met de bmw van me moeke...

Neals
18 februari 2003, 14:52
Ik vergeleek dat ding met een cheap ass jackson en een RG270

Izegrim
18 februari 2003, 15:07
Ik bedoelde eigenlijk de vergelijking die dikkie maakte. En wat zocht je eigenlijk in de gitaren die jij noemde?

Neals
18 februari 2003, 15:14
een gitaar voor een student die ook zijn rijlessen moest bekostigen

Izegrim
18 februari 2003, 15:36
En was er een overduidelijke winnaar? Ik ben wel benieuwd naar kwaliteitsverschillen. Ik spaar nu ook al meer dan een jaar om een beetje een fatsoenlijk ding te kopen en het lijkt erop dat ik op de goede weg ben. Binnenkort hoop ik een nieuwe te kunnen kopen, maar ik ben wel blij dat ik een beetje doorgespaart heb. Back to the point: ik vraag me af welke fabrikant een beetje waardige kwaliteit weet te leveren. En hoe zijn japanse Jacksons eigenlijk?

Ic3gl0vE
18 februari 2003, 16:09
ik heb een japanse jackson (randy rhoads) waar ik erg tevreden mee ben. Hij heeft een tune o matic brug en is string thru body. bolt on constructie. De gitaar is uitermate geschikt voor rock en shredden maar hij heeft niet heel veel tone omdat 'ie zo'n superdunne hals heeft. Misschien dat ik de jackson elementen ooit nog eens vervang door andere maar nu ben ik er erg tevreden mee.

het was trouwens wel zo dat de pickupswitch eerst maar half werkte omdat die niet goed was aangesloten

Izegrim
18 februari 2003, 16:12
Ik zit zelf te denken aan een Dinky DXMG (MG series dus), maar ik kan hem nergens uitproberen! Maar ik heb nog geen slechte dingen over dat model gehoord, dus misschien bestel ik hem gewoon. Is dan wel vrij uniek in Nederland, das wel weer leuk. Maar twijfelen en twijfelen...

Ic3gl0vE
18 februari 2003, 22:12
http://www.thomann.de daar hebben ze'm wel dacht ik

Izegrim
19 februari 2003, 12:41
ha ha, bedankt maar daar was ik al achter. anders had ik nog wel even door kunnen sparen...

A3
19 februari 2003, 15:12
Ik heb sinds een half jaar een koreaanse jackson dx6 met duncan designed elementen en tunamatic string through body jt 390. Ik ben zeer tevreden van dit 620 euro kostende plankje. Ik zeg niet dat hij beter is dan een ibanez rg 570 of een esp ltd mv 200 (de andere gitaren die ik heb geprobeerd rond dezelfde prijsklasse) maar hij speelt en klinkt goed. Toen ik deze zomer vroeg naar de dxmg vertelde men mij dat hij (in België) niet te verkrijgen was, wat ik wel raar vond. ik denk wel dat hij zalig is. als je hem vindt laat dan eens weten waar en hoeveel hij kost als je wil?