PDA

View Full Version : HumbuckStrat: SD JB JR of Lil59 of scremin D



Joppnl
23 maart 2008, 16:38
Goeden,

nu, na ongeveer een kwartier de soundsamples van de Seymour Duncan site aangehoord te hebben volledig de bomen in het bijbehorende bos kwijt.

Ik wil een humbuck in m'n strat. Heb er hier op t forum al over gelezen, ik weet dat een single-coil-look humbucker niet zo zal klinken als een "echte" HB maar dat vind ik prima.

Hij moet in de bridge komen en ik wil kiezen uit de volgende 3:

Seym D JB JR SJBJ-1
Seym D Little 59 SL59-1
Seym D Li'l screamin deamon SLSD-1B

De bridge is er bij mij voor de scheur maar geen metal sound of zo (mag af/toe wel) maar meer voor volle bluesy toon.

Op de site (http://www.seymourduncan.com/support/audio-samples/strat_replaceme/) van Seym D staan allemaal soundsamples van deze elementen maar ik hoor het verschil niet (met name dan dus de Dirty sounds, daar gaat t ook om).

Misschien moet ik geen nieuw element maar een paar nieuwe oren aanschaffen....
Iemand ervaring met het geluidsverschil van deze 3 elementen (of een overtuiging om voor een ander dan dze 3 elementen te kiezen....)

Thnx..

Orpheo
23 maart 2008, 16:44
de lil '59 vind ik een soort uit de kluiten gewassen singlecoil.


de JB scheurt en brult, echt ongelooflijk fel (niet schel!) en agressief.

Ik vind de lil screamin'demon het lekkerst: warm, pittig, kan fel zijn, 'luisert' goed naar je aanslag en spel, heel veelzijdig element. ik zou die doen voor jou doeleinden. De hotrail is verschrikkelijk 'hot' en doet pinches goed enzo, maar voor een warm bluesy geluid wat rock goed kan (met daar de nadruk op) en metal af en toe, is ķe te fel denk ik.

Joppnl
23 maart 2008, 18:49
Orpheo,

bedankt voor je antwoord, duidelijk verhaal, super, ik ga op zoek...Thnx