PDA

View Full Version : Bas cabinet



Demonturtle
23 maart 2008, 13:20
Zoals al geraden kon worden ga ik in de nabije toekomst op zoek gaan naar een nieuwe bascabinet. Ik speel nu over een london city cabinet maar ik vrees dat deze de verhuis van repetitiekot naar gig niet te lang zal volhouden.

Bijgevolg zoek ik een nieuwe, degelijk 4 x 10 bascabinet voor rond de 500 euro.
Aangezien ik geen flauw idee heb van waar te beginnen dacht k dat er mij hier wel wat goede raad kon gegeven worden.

Saf
23 maart 2008, 13:27
zo'n oude of een nieuw london city cabinet. Heb zelf een oude die voldoet het prima ook de optredens. Onze gitarist heeft met zo'n nieuwe london city kast (welliswaar als gitarist) er nu zo'n 100 tot 150 optredens opzitten.

Demonturtle
23 maart 2008, 13:32
tis n nieuwe, maar t ding heeft al afgezien de laatste tijd, aangezien ik, als ik eerlijk moet zijn, niet zo voorzichtig omspring met men cabinet

Saf
23 maart 2008, 14:41
dat hoefd toch ook niet, mijn bassman cabinet ziet er ook echt niet meer uit.

Zolang de klank maargoed is, de rest as they say is rock 'n' roll

Demonturtle
23 maart 2008, 14:48
mja de sound die k eruit krijg is ook niet meteen wat k zou willen ( dit zal wss ook aan de head liggen maar toch)

Wizz
23 maart 2008, 16:37
Hartke 4.5 XL is voor die prijs het beste.
Betaal tweedehands voor een cab nooit meer dan de helft van de laagste prijs die je voor een nieuwe kunt vinden; een gebruikte SWR Goliath II is dus wèl een aanrader, maar meestal wil men er dus teveel voor hebben...

Wizz

schwalbe
24 maart 2008, 15:17
Peavey tvx:
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000MhmHGcKQ?Ca talogVideo=&ProductUUID=ISzVqHzm0UkAAAEX2XtgyFid&CatalogCategoryID=X_zVqHzlM9gAAAEVQBtWf70R&JumpTo=OfferList

Is trouwens ook in 4 ohm te krijgen.

Geoff
30 maart 2008, 08:34
hey, die peaveys zij erg goed, maar ook erg zwaar vind ik, hou er rekening mee als dit voor jouw belangrijk moest zijn.

cabinetten zijn heel belangrijk voor een goede sound, maar voor 500 euro kan je zeker het een en ander vinden hoor, zeker op de 2dehands markt.

ikzelf ben wild van trace elliot cabinetten, en zitten 2dehands zeker onder jouw prijs (350 a 400 euro)
je kan zeker ook eens kijken of er niemand een ampeg cab weg doet.

hartke cabinetten vallen zeker ook binnen jouw prijsklasse, maar hebben een specifieke klank door de alluminium conen,

vincent136
31 maart 2008, 14:51
Ja, nu we het toch over Harkte hebben; wat voor soundje hebben die speakers/amps eigenlijk?

Valentijn
31 maart 2008, 19:16
behoorlijke allround sound met wel duidelijk wat extra hoog er in. Hij is wat blikkerig (niet op een negatieve manier, maar is denk ik de beste manier om m te beschrijven)

Maar mijn ervaring is wel dat je de sound van een cab tot op zekere hoogte wel kan sturen met je amp... beetje in de eq/toonregeling daar bijsturen. Al is t natuurlijk mooi als ie zelf een mooie klank hebt en dat je je amp alleen maar hoeft te gebruiken om de klank van je bas zo goed moeglijk over te brengen

JazzBass
1 april 2008, 11:20
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor Hartke je hebt. Ik heb zelf de VX 410, en die heeft papieren conussen. De VX serie heeft niet zo'n goede naam, van wat ik hier begrijp, maar ik kan er precies het geluid uit krijgen dat ik zoek; lekker warm en laag, maar toch helder hoog.

Geoff
7 april 2008, 08:05
de hartke ha 3500 amp is voor mij de beste amp waar ik ooit op gespeeld heb. die is heel veelzijdig, en gaat hard.

ik ben niet zo'n fan van de hartke cabinetten, niet direct voor de alluminium speakerconussen, vooral omdat ik het gevoel heb dat ze nogal licht gebouwd zijn, (en naar mijn mening niet zwaar genoeg klinken). op zich zijn lichtere cabinetten natuurlijk wel en voordeel voor het vervoer, en dergelijke.

HANNESSTINKT
22 april 2008, 17:30
voor die prijs zou ik zoals de meeste mensen hier al aanraden vboor hartke gaan (dat ben ik namenlijk ook van plan) maar als je nou tog duurder wilt zou ik eens voor ashdown kijken die schijnen ook heel goed te zijn maar die zijn wel iets prijzeiger in verhouding met hartke

Pushifier
1 mei 2008, 18:10
Hallo, nou ik zou zeggen koop een tweedehands Eden 4x10XLT en je bent er. Beloof je dat je nooit en dan ook nooit anders meer wil !! :-) 700watt en degelijk en vooral het geluid is een het best! (tweedehands rond de 600/700 euro)

Ja een Eden endourser. :cooler:
2x Eden wt500 highwayman a 600w
Eden 4x10 XST 1000w
Eden 1x15 XL 600w