PDA

View Full Version : Steve Lukather......superstrak! Of niet?



e_lukather
14 februari 2003, 15:43
Ik zie altijd namen zoals Clapton, van Halen en SRV enzo... En ik vind ook ze freaking goed daar niet van. Maar Steve vind ik toch wel in het rijtje passen. Wat vinden jullie?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: e_lukather op 2003-02-14 15:44 ]</font>

sash
14 februari 2003, 15:46
Wat mij betreft wel :smile:

MAY
14 februari 2003, 15:52
Daar ben ik het ook mee eens. Steve Lukather is een ontzettend veelzijdige gitarist, die mer kan dan alleen maar snel spelen. Nadeel vind ik dat zijn gitaargeluid live zo scherp klinkt dat je niet eens meer hoort wat hij speelt. Op de cd is zijn gitaargeluid trouwens wel erg vet hoor.

burt
14 februari 2003, 18:19
Jah. Ik mis vaak de 'onderkant' van z'n gitaar geluid. Soms als ik een solo van 'm aan het uitzoeken ben, vraag ik me serieus af of ik het nou goed speel of een octaaf te hoog of te laag!

Maareh... Luke is echt cool! Als er hier mensen zijn die Candyman niet kennen: leer Candyman kennen! En verder is natuurlijk al het goede van Michael Jackson _eigenlijk_ gewoon van Luke (vaak samen met Paich trouwens).

Hij's echt goed, als solo-gitarist is hij 'functioneel niet-strak' (beetje slepend of bluesey ofzo), en als slaggitarist is hij erg strak en funky.

Z'n zang vind ik niet al te denderend...

Desalniettemin een van m'n gitaar-helden. Mede ook omdat hij in mijn ogen een hele fijne balans heeft gevonden tussen show-off virtuositeit en spelen in dienst van de muziek.

e_lukather
14 februari 2003, 19:39
(H) ...Candyman... (H) yeah men...dies vet ! Deze maand is er een concert van ze toch?

MAY
14 februari 2003, 20:30
Op 2003-02-14 18:19, schreef burt:
Jah. Ik mis vaak de 'onderkant' van z'n gitaar geluid. Soms als ik een solo van 'm aan het uitzoeken ben, vraag ik me serieus af of ik het nou goed speel of een octaaf te hoog of te laag!

Maareh... Luke is echt cool! Als er hier mensen zijn die Candyman niet kennen: leer Candyman kennen! En verder is natuurlijk al het goede van Michael Jackson _eigenlijk_ gewoon van Luke (vaak samen met Paich trouwens).

Hij's echt goed, als solo-gitarist is hij 'functioneel niet-strak' (beetje slepend of bluesey ofzo), en als slaggitarist is hij erg strak en funky.

Z'n zang vind ik niet al te denderend...

Desalniettemin een van m'n gitaar-helden. Mede ook omdat hij in mijn ogen een hele fijne balans heeft gevonden tussen show-off virtuositeit en spelen in dienst van de muziek.


juist, dit kan ik alleen maar beamen.

burt
14 februari 2003, 20:58
Owh, en voor de mensen met Kazaa die het nummer The Animal van Toto niet kennen...

Hint hint hint... (-:

perry
19 februari 2003, 22:53
Luke is cool, maar ben de laaste tijd niet erg onder de indruk van z'n prestaties op het podium, als deze man z'n dag niet heeft is het echt niet erg prettig luisteren moet ik zeggen, vooral laatste Toto concert was KUT, maar goed. Het blijft een vette gitarist met verschrikkelijke goede gitaarpartijen en geluiden( verzin ze maar eens) en daarbij speelt uitstraling een grote rol! En wees eerlijk je speelt niet iedere dag even goed, ook Lukather niet.
Kortom wel strak maar niet altijd even goed!

burt
20 februari 2003, 00:05
Mee eens. Ik vond Luke een beetje ingetogen en zeker niet op dreef. Als hij niet wist hoe hij een zinnetje af moest maken gooide hij gewoon een flinke partij 32ste in de strijd. Ik wou dat ik dat kon hoor, maareh... van Lukather vind ik het toch een beetje een zwaktebod.