PDA

View Full Version : Basversterker rond €250,-



menno182
23 maart 2008, 10:22
Hey, ik ben op zoek naar een nieuwe basversterker. Ik speel nu ook in mijn band op de ibanez met 10 watt die bij het starterspakket zat. Met het oefenen lukt het nog net(wel met slecht geluid), en gelukkig heb ik met optredens mijn eigen amp nog niet hoeven gebruiken. Ik ben op zoek naar een versterker rond de €250, liefst 2e hands gezien mijn budget. Het is vooral bedoeld voor het oefenen met mijn band en de kleinere optredens, bij grote optredens worden we toch doorversterkt door de PA. We spelen vooral punk, pop/punk, rock en soms wat metal.

Ik heb veel goede dingen gehoord over Ashdown en Trace Elliot. Maar ik neig ook weer naar Behringer om het vermogen. Met mijn budget wordt het volgens mij waarschijnlijk een combo. Wie heeft er tips/ervaringen?

Alvast bedankt :)

Kaboemba
23 maart 2008, 13:00
Voor jouw budget, een trace elliott 80 blx of misschien een ander combo uit de oude serie.
Gaat erg hard voor zijn 80 watt en heeft veel mogelijkheden en is daarnaast nog is oerdegelijk gebouwd.

Ik kan me voor stellen dat je ook naar behringer kijkt maar ik heb toch nog altijd het idee dat je daar na verloop van tijd problemen mee krijgt. Nu lijkt het wat maar op termijn is het net niks.

menno182
23 maart 2008, 13:20
Zoiets dus bijvoorbeeld?
http://link.marktplaats.nl/152168559

Ik snap je punt trouwens wel over Behringer, het lijkt mijzelf eerlijk gezegd ook beter (op lange termijn) om voor een trace elliot, ashdown of iets anders in die richting te gaan.

schwalbe
24 maart 2008, 15:13
Zoiets?
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000QtyUvIIZ?Ca talogVideo=&ProductUUID=WQbVqHzm24IAAAEXNspgyFid&CatalogCategoryID=9zjVqHzlqXwAAAEVyBxWf70R&JumpTo=OfferList#

hezz
26 maart 2008, 23:43
Zijn die Fender Rumble basverterkers een beetje goed te doen? Ik wil namelijk naast gitaar spelen ook een beetje bassen en ben nog opzoek naar een goede starter-versterker van degelijke kwaliteit die ook hard genoeg kan voor jam-sessies en cafe-gigs.

Ik ben ook nog helemaal niet zo thuis in het hele ohm's verhaal en parallel/serie mumbojumbo, wordt dus nog maar een paar sticky's doorlezen :)

schwalbe
27 maart 2008, 01:15
Op zich zijn die Fender Rumbles niks bijzonders, maar deze aanbieding bij musicstore is gewoon goed. Nergens anders krijg je een serieus te nemen versterker van 100 watt met een 15 inch speaker voor minder geld. En 100 watt met een flinke speaker heb je echt wel nodig bij een jamsessie of klein optreden.

Pedulla
27 maart 2008, 12:52
Je moet wel even goed nadenken over het volgende :

Een 15" of zelfs 18" speaker hoor je op afstand goed maar als je dicht bij je versterker staat wordt het moeilijk om hem te horen.

Een 10" of 12" speaker is meer voor de korte afstanden en m.i. zeker aan te raden.

menno182
27 maart 2008, 19:07
Bedankt voor de tip. Ik denk dat een 10 of 12 inch dan beter voor mij is.

MazeMouse
28 maart 2008, 17:05
Ik heb overigens een BX1200 die het nu al enkele jaren prima volhoud (granted, hij is al een hele tijd niet mee geweest naar repetities maar heeft een jaar lang alle repetities en optredens meegemaakt)

Prima dingetje -voor het geld-