PDA

View Full Version : Kort vraagje over Boss FV500L in effectsloop



E-J
22 maart 2008, 20:16
Hallo!

Volgende week wil ik een paar volumepedalen tegen elkaar gaan zetten, maar ik blijf maar vraagtekens plaatsen bij de Boss FV500 volumepedalen. De FV500H moet dus voor pedalen worden geplaatst en de FV500L na of tussen andere pedalen.

Maar hoe zit het als je de FV500L in de effectsloop wil gebruiken? Maakt het dan ook uit of hij voor of na andere effecten (in mijn geval een flanger en een delay) plaatst?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Emiel

artnaz
22 maart 2008, 21:18
Vind het een beetje vaag, omdat ik dat impedantie-gedoe alleen bij Boss heb gezien. Als je FV500L in de loop zet klopt het dan volgens mij niet meer, omdat de loop een hogere impedantie heeft. Of je hem dan voor je flanger/delay zet of achter maakt dan weinig uit.

Test trouwens ook de Ernie Balls. Ik ben er harstikke tevreden mee, en ben niet de enige...

E-J
25 maart 2008, 15:22
Vind het een beetje vaag, omdat ik dat impedantie-gedoe alleen bij Boss heb gezien. Als je FV500L in de loop zet klopt het dan volgens mij niet meer, omdat de loop een hogere impedantie heeft. Of je hem dan voor je flanger/delay zet of achter maakt dan weinig uit.

Test trouwens ook de Ernie Balls. Ik ben er harstikke tevreden mee, en ben niet de enige...

Bedankt voor de tip. Ik probeer vrijdag naar de feedback te gaan...

Stel ik zou die FV500L kopen, zet ik hem wel achter een Electro Harmonix Electric Mistress. Het signaal wat weer uit dat pedaal komt is dan toch laag ohmig?