PDA

View Full Version : Nieuw gitaartje!



Misery Signals
22 maart 2008, 17:56
Ik was eigenlijk totaal niet op zoek naar een derde gitaar bij na mijn twee Gibson LP Customs toen ik in Turnhout de lokale rip-off muziekwinkel binnenstapte. had gewoon één setje snaren nodig.

Toch ff langs de gitaren gegaan en ik zal ze onmiddellijk al hangen. Liefde op 't eerste gezicht. Er hingen er twee van, een nieuwe en een okkassie. Op de nieuwe hing 275€, maar dat was normaal de prijs van de okkassie, prijskaartje van de nieuwe was weg maar ik zou ze krijgen voor 275 nieuw als ze me aanstond. Nieuwe woog duidelijk veel zwaarder als de okkassie.

Ik had de gitaar al wel eens tegengekomen op internet, en de spec's waren goed. Onder andere zaten er Ibanez Super 58's elementen in, die men een tiental jaar geleden ook in de dure Ibanez Jazzers stak, Artstar serie, George Benson en Pat Metheny model enz. Geen kak dus, wetende dat deze gitaren 2000-3000 Euro kosten.

Aangesloten op een JVM combo van Marshall (ziezo, dat ding ook weer eens gehoord). Goed genoeg om te kopen. Mooie tone, elk element splittabe,... En bleef ook in tune gedurende mijn testen, niet onbelangrijk. Marshall JVM trouwens niets voor mij, kan veel maar geluid is het net niet, en heb hem toch redelijk mogen opengooien... Ik kreeg ze voor 300€ met een nieuwe Godin koffer erbij, goeie deal al zeg ik 't zelf want zo'n Godin case kost ook vlot over de 100 nieuw...

De uiteindelijke beoordeling zou ze thuis krijgen op mijn Bogner en Mesa apparaten. Daarop getest in E en drop D stemming. Wat een geluid. perfect. Wat een gitaar voor dat geld. Meer kan je er gewoon niet van zeggen. En mooi origineel design. Bleef ook hier weer in stemming en slikte de overgang van stemming perfect. Tuners kunnen er zelfs op blijven. Geluid gaande van clean en twangy tot heavy. Opvallendste is dat het geluid prachtig clean blijft, het ronkt en je hoort de snaren elk mooi doorklinken.Ik heb ze wel niet zoals mijn LP Customs in drop c gezet maar ze had er de snaren ook niet voor...

Een echte aanrader voor zowel de beginnende als gevordere gitarist. Spijtig genoeg maken ze deze uitvoering niet meer. De nieuwere zijn lelijke van finish, hebben geen split functie meer en hebben ook mindere elementen...

De Ibanez Jetking 2 dus...

http://namm.harmony-central.com/WNAMM04/Content/Ibanez/PR/JTK2BS-lg.jpg

Dweezman
22 maart 2008, 18:01
Gaaf, gaaf, gaaf!
'n Soort Les Paul (mwa..ook weer niet) meets Jaguar ofzo, ik vind 't wel kunnen!

hendrix_appendix
22 maart 2008, 18:02
Ik vind 'em heeeeeuuul gaaf!

Gefeliciteerd met en superaankoop! Denk dat je een hoop mensen jaloers maakt hiermee. (inclusief ondergetekende)

Misery Signals
22 maart 2008, 18:05
Dank je! Ik zou zeggen er hangt er nog eentje voor 275 tweedehands maar voor 250 zal je die ook wel kunnen krijgen... dus mocht je jezelf een plezier willen doen :p

R.J
22 maart 2008, 18:05
Als je ze heel aardig aankijkt maken ze echt nog wel een goede jetking voor je hoor.

MAar het is een erg mooie gitaar, mooie kleurencombi ook!

En voor dat geld.... verdomme dat had ik vorig jaar moeten weten :seriousf:

Gefeliciteerd en veel plezier :cheerup:

kenx
22 maart 2008, 18:12
congrats!!!

zeer gaaf spul staat daar op die foto.

veel speelplezier ermee!!!

hendrix_appendix
22 maart 2008, 18:17
Dank je! Ik zou zeggen er hangt er nog eentje voor 275 tweedehands maar voor 250 zal je die ook wel kunnen krijgen... dus mocht je jezelf een plezier willen doen :p

Helaasch, ben aan het sparen voor een Hagstrom Swede, anders had ik behoorlijk serieus overwogen om eens een telefoontje te plegen.
Gitaar doet me trouwens erg denken aan die van die Omar Rodriguez van The Mars Volta, mar die heeft de singlecoil geloof ik?

Otje
22 maart 2008, 18:19
Helaasch, ben aan het sparen voor een Hagstrom Swede, anders had ik behoorlijk serieus overwogen om eens een telefoontje te plegen.Goede keuze! Zul je geen spijt van krijgen. Met de Ibanez is ook nix mis trouwens :).

Luke-wannabe
22 maart 2008, 18:33
Leuk gitaartje!
Heb 1 keer op een dergelijk model gespeeld, maar die was dramatisch afgesteld. Daarom heb ik een nare nasmaak aan dit model over gehouden, maar als ze echt zo goed is als jij zegt moet ik misschien mijn mening herzien.

Misery Signals
22 maart 2008, 18:43
Ik heb zelf de volledige afstelling gechecked van deze gitaar, hals, brug, intonatie en hoogte elementen. Heb er niets aan moeten veranderen.

Mss dat als ik EB 0.10-046 snaren steek dat ik alles nog eens nakijk, weet niet welke snaren er nu opzitten...

Rocketman
22 maart 2008, 18:52
Ziet er schitterend uit. Hou helemaal niet van Ibanez hoewel ik er een paar heb gehad en ze goed vond spelen. Maar dit ding is echt vette shit.

Zou er een bigsby op kunnen? :rockon:

ben79
27 maart 2008, 11:58
lokale ripp-off winkel in turnhout..

ROOOOONAAAAAALLLDDDD met het toupetje... alias music maestro??

r0cker666
2 april 2008, 18:11
sorry maar ik vind hem erg lelijk :chicken:
maar ja als ie goed klinkt enzo !...

Luke-wannabe
2 april 2008, 18:27
En daarvoor bump je speciaal dit couplet?

hendrix_appendix
2 april 2008, 18:31
Couplet? :???:

@rocker666: STFU Nwb!

B_2_the_a
2 april 2008, 19:03
ik vind ze enorm kick!

ik ben er ook al en tijd naar opzoek, p90's erin.. electronica wat aanpassen
en gaan!

Luke-wannabe
2 april 2008, 23:23
Couplet? :???:

@rocker666: STFU Nwb!
Ja fout woordje dus.. Was bezig met mn bandje..

pannekoek
3 april 2008, 02:49
best geil!

belfrink
3 april 2008, 09:07
Leuke gitaar :)

Otje
3 april 2008, 09:58
Ik vind 't persoonlijk een onwijs lelijk ding, maar de kwaliteit staat niet ter discussie. Voor dat geld moet je verdomd veel moeite doen om een betere gitaar te vinden. Er is he-le-maal nix mis mee. Proficiat!!

Marc Oblivian
3 april 2008, 10:17
Ik vind het wel een apart modelletje...en voor die prijs...
Headstock lijkt overigens een beetje op Vigier.....

Output
7 februari 2009, 16:00
Ik vind die gitaar wat weghebben van een Italia Mondial.
Wel cool model, maar ik denk niet dat ik er een zou kopen tenzij ik geld overhad ( wat dus niet is met m'n 14 jaar)

Luke-wannabe
7 februari 2009, 16:14
Talk about zinloos bumping :seriousf:

almarvk
7 februari 2009, 16:15
Leuk dingetje, mooie deal. Je ziet ze niet zo vaak langskomen, dus leuk dat je er ééntje hebt weten te scoren!

macwilliams
7 februari 2009, 17:19
Istie na een jaar nog steeds zo goed?:seriousf:

B0UDEWIJN
7 februari 2009, 18:21
Istie na een jaar nog steeds zo goed?:seriousf:

't Blijft een klassieker, he? ;) Ik weet ook niet waarom deze ineens weer wordt opgezocht....

Wel een mooie gitaar trouwens, vooral die slagplaat...(slagplaten bedoel ik natuurlijk)