PDA

View Full Version : Engl / Koch or what!



vivaha
22 maart 2008, 17:44
Tot op heden ben ik altijd erg tevreden geweest over mijn 19 inch materiaal
Marshall JMP 1
TC-electronics G-Major
Peave classic 60/60 sinds kort vervangen door Mesa 2.90
Marshall 2x12 cabinet.

De set is breed inzetbaar, altijd makkelijk als je zoals ik in een coverband speelt. De Mesa moet echter nieuwe buizen + de JMP 1 heeft ook zijn beste tijd gehad. G- major klinkt super maar ook niet mijn ding. Kortom veel gedoe en kosten..

Nu overweeg ik een combo aan te schaffen. Twijfel nog tussen
Engl sovereign 212
Koch multitone/powertone
Zie ik nu nog een optie of enkele opties over het hoofd?

ben op zoek naar
- minimaal 3 liefst 4 kanalen.
- midi is makkelijk niet noodzakelijk
- een breed inzetbare combo ..
- max €2100-2300,=

Heeft iemand een goede tip?!

Baker
22 maart 2008, 17:46
ja:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=106474

arjanb01
22 maart 2008, 18:05
Ja, Bogner Shiva, of Bogner XTC (die is 3 kanaals).

Spitfire
22 maart 2008, 18:10
Een Diezel Einstein combo misschien? Alles wat ik er tot nu toe over heb gelezen was positief.

Lexvandoef
23 maart 2008, 03:58
Een 2dehands HOOK zou en in je budget passen en in je coverbandje :hippie:

Otje
23 maart 2008, 08:43
Koch Supernova.

crapton
23 maart 2008, 08:46
Bugera
Peavey Valveking

Rubster
23 maart 2008, 09:19
Tja ik kan uiteraard niet anders adviseren dan gewoon een shitload aan amps te testen. Maar ik kan je zeker een Koch Multitone aanraden om te testen, aangezien het een heel lekkere allround amp is. Het voordeel van Koch is drie kanalen, waarbij aan elk kanaal de benodigde aandacht is besteed.
Veel amps hebben tegenwoordig of een megagoed clean- of leadkanaal, maar niet beide. Koch heeft dit naar mijn mening wel.
Een Powertone kun je uiteraard ook even testen, fantastisch clean en gruwelijk dikke scheur.

vivaha
23 maart 2008, 09:35
TNX..!!

Alweer een maar mogelijkheden om na te lopen.
Ik ben zelf ook wel erg gecharmeerd van de ENGL sound.

Heb alleen geen idee hoe deze Souvereign 212 zich op het podium gaat houden. Van Koch weet ik dat het een allrounder is en dat deze daar ook veel voor wordt gebruikt.

Iemand ervaring met een ENGL Souver... 212

gerrekat
23 maart 2008, 09:55
De nieuwe ENGL raider combo?

TimmU
23 maart 2008, 20:17
Bugera
Peavey Valveking
Dat lijkt me niet handig gezien zijn budget, TS kan veel mooier speelgoed scoren!

vidar
24 maart 2008, 12:57
...een Mesa bijvoorbeeld! :D
Ik ben helemaal weg van de Stiletto. Is weliswaar 2 kanaals maar toch super veelzijdig.
Voor een review van de top versie (de Stiletto Deuce) (er is ook een combo: de Stiletto ACE), en ook van de hook captain head zie
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97437&highlight=stiletto
Overigens heeft een vriend van mij een powertone 2 en dat is ook een gruwelijk ding. Heel ander geluid maar goed, probeer ze allemaal eens. Het is niet alleen verstandig om veel te gaan testen, het is vooral ERG leuk!

Oh een ding nog, denk goed na over de discussie top/combo. Ik heb een top gekocht en heb er geen moment spijt van gehad want dat ding is al niet te tillen. natuurlijk moet je wel 2 keer lopen maar ik ben van mening dat je met een top een stuk 'ergonomischer' uit bent. Probeer zelf even een willekeurig buizencombo de winkel rond te tillen en beslis voor jezelf :P
Succes!

vivaha
24 maart 2008, 16:21
...een Mesa bijvoorbeeld! :D
Ik ben helemaal weg van de Stiletto. Is weliswaar 2 kanaals maar toch super veelzijdig.
Voor een review van de top versie (de Stiletto Deuce) (er is ook een combo: de Stiletto ACE), en ook van de hook captain head zie
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97437&highlight=stiletto
Overigens heeft een vriend van mij een powertone 2 en dat is ook een gruwelijk ding. Heel ander geluid maar goed, probeer ze allemaal eens. Het is niet alleen verstandig om veel te gaan testen, het is vooral ERG leuk!

Oh een ding nog, denk goed na over de discussie top/combo. Ik heb een top gekocht en heb er geen moment spijt van gehad want dat ding is al niet te tillen. natuurlijk moet je wel 2 keer lopen maar ik ben van mening dat je met een top een stuk 'ergonomischer' uit bent. Probeer zelf even een willekeurig buizencombo de winkel rond te tillen en beslis voor jezelf :P
Succes!

Stiletto klinkt vet...
Ik zoek een simpele recht toe recht aan versterker die breed in zetbaar is (ook op het podium) Ik ben niet iemand die met 20 pedaaltjes op pad gaat, wil een goede basissound liefst bestaande uit clean, crunch, lead.
Verder vind ik het belangrijk dat een versterker redelijk stil is.

Ik speel covers van pop-rock-nl.talig-fesst etc. etc.
De ene versterker is meer op metal georienteerd, de ander heeft eigenlijk alleen een geweldig clean.. ik zoek een zogenaamde alleskunner..

Mag inmiidels ook best een top zijn, een combi leek mij ook wel praktisch.

Lexvandoef
24 maart 2008, 17:11
Stiletto klinkt vet...
Ik zoek een simpele recht toe recht aan versterker die breed in zetbaar is (ook op het podium) Ik ben niet iemand die met 20 pedaaltjes op pad gaat, wil een goede basissound liefst bestaande uit clean, crunch, lead.
Verder vind ik het belangrijk dat een versterker redelijk stil is.

Ik speel covers van pop-rock-nl.talig-fesst etc. etc.
De ene versterker is meer op metal georienteerd, de ander heeft eigenlijk alleen een geweldig clean.. ik zoek een zogenaamde alleskunner..

Mag inmiidels ook best een top zijn, een combi leek mij ook wel praktisch.

Ale het ook een top mag zijn, zou je ook eens naar Hook kunnen kijken. 2dehands komen ze heel af en toe voorbij, en het zijn echt alleskunners, goeie amps voor in een coverbandje bijvoorbeeld.

AART
24 maart 2008, 17:33
H&K triamp?

Redelijk breed inzetbaar, neutrale sound volgens een hoop mensen en binnen je budget.

crapton
24 maart 2008, 17:50
Dat lijkt me niet handig gezien zijn budget, TS kan veel mooier speelgoed scoren!

Doar edde ok wir gelijk aon...

Deze beter dan:
Matchless Independence 212 (hele mooie amp - tri kanali!!, duur, exclusief en ik denk wel goed, 2 x 12" 25&30W special Celestions)

Bogner
Riveira
Marschall JVM combo

artnaz
24 maart 2008, 18:03
Doar edde ok wir gelijk aon...

Deze beter dan:
Matchless Independence 212 (hele mooie amp - tri kanali!!, duur, exclusief en ik denk wel goed, 2 x 12" 25&30W special Celestions)

Bogner
Riveira
Marschall JVM comboIk weet niet of die eerste zin een dialect is, maar dat je Rivera verkeert schrijft, en Marshall als een nazi-pantservoertuig laat klinken is toch echt verschrikkelijk! :stop:

vivaha
24 maart 2008, 23:09
H&K triamp?

Redelijk breed inzetbaar, neutrale sound volgens een hoop mensen en binnen je budget.

Hook klinkt super..
Moet zeggen dat de Triamp van H&K ook aardig voor de dag komt.
Heb altijd met 2e hands spullen gewerkt. wil nu een keer (proberen) nieuw te kopen.. In combi met een cabinet.. dure grap..