PDA

View Full Version : Vox ac15 custom classic vs Peavey Valveking 212



Diederik93
22 maart 2008, 17:39
hallo mensen, ik zit te twijfelen tussen de vox ac15 reissue en de peavey valveking 212. Ik wil vast een mening alvorens ik ga testen want ik wil niet alleen goed geluid maar ook materiaal van niveau met evt. een leuk uiterlijk. mijn buizenbudgetje is +- 500 euro en daar vallen deze allebij wel ongeveer in. Ik weet dat de valveking ontzettend veel features heeft maar ik vraag me af of die prijs dan niet misleidend is. hij ziet er namelijk ook iets minder degelijk gebouwt uit dan de ac15. Deze heeft ook maar 1 kanaal en weinig extra's behalve die leuke tremolo, reverb etc.

Ik hoef niet persé al die features ik wil gewoon met name weten of die valveking echt kwantiteit mét kwaliteit is of enkel kwantiteit.

Bij voorbaat dank,

Diederik.

Mitch
22 maart 2008, 17:47
Ik zou zeggen qua bouwkwaliteit vergelijkbaar. Chinese massaproductie. VK klinkt wat vlakker maar heeft wel twee kanalen, AC15 klinkt voller maar ook losser in het laag. Eigenlijk zijn ze niet echt te vergelijken, behalve qua aanschafprijs.

Diederik93
22 maart 2008, 18:01
ben ik me van bewust. maar de vraag hier is dus ook of je waar krijgt voor dat geld. ik weet dat ze in de verste verte niet op mekaar lijken. daarom is het ook wel n bijzonder draadje dacht ik ;p

Mitch
22 maart 2008, 18:07
Over vijf jaar kan iedereen je vertellen of die dingen een beetje degelijk zijn ;)
Kijk, het is natuurlijk geen topkwaliteit, maar je koopt voor niet al teveel geld een redelijke amp. Net als met gitaren is dat tegenwoordig beter dan vroeger, toen kocht je eigenlijk alleen bagger voor weinig geld. Maar goed, in dit geval is het vooral een smaakkwestie, ik ohor verder van geen van beide buitensporig veel klachten.

Rinze
22 maart 2008, 18:21
Ik heb de ValveKing uitgeprobeerd en ik was er eigenlijk op muziekwinkelvolume behoorlijk van onder de indruk. Lekker clean en een prima heavy scheur. Niks mis mee. Zoiets was er 25 jaar gelden inderdaad niet en al helemaal niet voor die prijs. Er zit trouwens 5 jaar garantie op die dingen, da's ook mooi...


De Vox ken ik niet, maar zelf ben ik niet zo van de Voxen, in het algemeen dan.

humbucker
22 maart 2008, 19:17
Bij mij is het net andersom. Ik ken de Valveking niet maar ik heb wel de Vox.
Ik vind het een zalige versterker. Hij is wel maar 1-kanaals, maar wat een sound. Je krijgt er een mooi clean uit, een heerlijke crunch en ook nog een mooie overdrive uit (IMO). De reverb en tremelo zijn ook erg goed. Hij heeft gewoon een heel typisch geluid (denk aan the Beatles...). Als ik jou was ging ik ze gewoon allebei eens testen en vel dan je oordeel.

succes !

grtn

crapton
22 maart 2008, 19:51
Bugera?

Of nog ff doorsparen voor 600-700 € koop je een H&K Statesman met 2 kanali, is ook nog eens draagbaar.

Grooveyard21
23 maart 2008, 12:52
Over vijf jaar kan iedereen je vertellen of die dingen een beetje degelijk zijn ;)
Kijk, het is natuurlijk geen topkwaliteit, maar je koopt voor niet al teveel geld een redelijke amp. Net als met gitaren is dat tegenwoordig beter dan vroeger, toen kocht je eigenlijk alleen bagger voor weinig geld. Maar goed, in dit geval is het vooral een smaakkwestie, ik ohor verder van geen van beide buitensporig veel klachten.

ik kan voor de ac30 cc spreken en ik denk dat de bouw kwaliteit daarvan overeenkomt met de ac15 en die is erg goed. Dikke printplaten, goed gemonteerd, ook het print ontwerp is erg goed

In het begin heeft de cc serie een valse start gemaakt met foute chinese voorbuizen, maar dat was al snel verholpen.

Diederik93
24 maart 2008, 17:57
dankjulliewel! ik heb zo genoeg informatie. Van de valveking hoorde ik hier en daar dat ie gewoon wel van binnen goed in mekaar zat maar meer het hout e.d niet super was. maargoed. ik ga ze allebij testen. maar ik neig naar de vox omdat ik sowieso met 3 dist. pedalen werk. en dan heb ik dat extra kanaal niet eens nodig. enige nadeel is dat er geen mids op de vox zitten maar ik denk dat ik daar wel mee kan leven. Bugera is geen optie. poging van behringer om onder andere naam versterkers te verkopen van niet veel betere kwaliteit naar mijn mening (ookal is het buis).

enfin, bedankt!

gr Diederik.