PDA

View Full Version : Pickuptest



Luke-wannabe
22 maart 2008, 18:15
Heey everyone,

Ik heb een pickuptestje gedaan, omdat ik benieuwd was naar de verschillen tussen 2 pickups. Ik dacht dat jullie dit ook wel leuk zouden vinden.

Welke vinden jullie het fijnst?

http://www.youtube.com/watch?v=nLaCdH7-ga0




Edit: Even voor de duidelijkheid. Ik heb precies dezelfde settings gebruikt voor beide opnamens.

Mr.Fingers
22 maart 2008, 18:20
Persoonlijk vind ik de Lindy Fralin mooier klinken. Veel voller dan de GFS.

vincedepooh
22 maart 2008, 18:24
Leuk dat je een pickup test hebt gedaan. Ik vondt de eerste veel voller en warmer klinken maar ik vraag mij af of beide opnames op de zelfde manier zijn opgenomen. Ik denk dat als je over een versterker speelt met volume hoog dat je nog meer het verschil zal horen dan over de computer.

groetjes,

Luke-wannabe
22 maart 2008, 18:25
Persoonlijk vind ik de Lindy Fralin mooier klinken. Veel voller dan de GFS.
Dikker inderdaad. Zal wel komen doordat -ie iets meer output heeft dan de GFS. Ik moest van de GFS ook de polepieces omhoog draaien.
Ik vind die GFS ook wel lekker, maar ik hou wel van een gedefineert geluid met veel (mid) hoog.

Edit: Nou in het filmpje zie je dat ik precies dezelfde instellingen heb gebruikt.

Veekeren
22 maart 2008, 19:16
Ik vond de GFSjes maar iel klinken in verhouding tot de LF's... Snap idd wel de opmerking of het niet verschillend is opgenomen, als dat dus niet zo is, dan is wat mij betreft die meerprijs zn geld wel waard!

Luke-wannabe
22 maart 2008, 19:29
Check beginpost :)

Ach het is ook grotendeels smaak. Ik vind de GFS ook erg lekker klinken, maar vind de Lindy Fralin wel lekkerder denk ik.

bass blom
22 maart 2008, 19:45
ik hoorde ook enorm veel verschil met GFS P90's in hum formaat en gibson P90's en P94's.

op zich leken de GFS'jes leuk maar als je dan 'echten' hoort vallen ze flink door de mand.

maar doe die test dan op een fatsoenlijke mp3!

youtube is mono, 22k samplefreq, en een bitrate van max 96kbit.

en waarom gebruik je dan guitar rig? :chicken:

Luke-wannabe
22 maart 2008, 19:59
ik hoorde ook enorm veel verschil met GFS P90's in hum formaat en gibson P90's en P94's.

op zich leken de GFS'jes leuk maar als je dan 'echten' hoort vallen ze flink door de mand.

maar doe die test dan op een fatsoenlijke mp3!

youtube is mono, 22k samplefreq, en een bitrate van max 96kbit.

en waarom gebruik je dan guitar rig? :chicken:
Je hoort toch een duidelijk verschil? Wat is er mis mee dan?
En guitar rig is chill.

bass blom
22 maart 2008, 20:15
ik zou zeggen, als je een vergelijkende test wilt laten horen, pak dan die AC15 met een mic ervoor en maak een 192k minimaal mp3.
maar wie ben ik? :chicken:

Luke-wannabe
22 maart 2008, 20:25
ik zou zeggen, als je een vergelijkende test wilt laten horen, pak dan die AC15 met een mic ervoor en maak een 192k minimaal mp3.
maar wie ben ik? :checken:
Maar ik heb geen mic ;)
Dus dan houd het al gauw op :p En je hoort duidelijk verschil, dus ik zie het probleem niet zo.

bass blom
22 maart 2008, 20:26
ohja, je was op zoek naar een mic toch?
of was die voor t meisje? :D

Luke-wannabe
22 maart 2008, 20:27
Beide, maar dat moet dus nog even wachten :p