PDA

View Full Version : dave grohl



MEDUSA
22 maart 2008, 13:35
Wat vinden jullie van dave grohl (van de foo fighters natuurlijk) ?

Tho
22 maart 2008, 13:38
Waarom wil je dat weten? En waarom ga je je niet even voorstelling in het daarvoor bestemde topic?

Blind Owl
22 maart 2008, 13:42
;) Had moeten blijven drummen

Luke-wannabe
22 maart 2008, 13:57
Ik vind de Foo Fighters qua songwriting echt geniaal. Dat zit allemaal echt super in elkaar. Dave Grohl als muzikant vind ik een erg goede frontman die voor zichzelf de nadruk heeft gelegd op het liedjes schrijven en spelen ipv het gitaar spelen zelf.
Er goede muzikant.

Scotfan
22 maart 2008, 15:24
Ik vind Foo Fighters een zeer goede band. Ik luister dat ook liever dan Nirvana.

Tho
22 maart 2008, 15:41
Ik vind Foo Fighters een zeer goede band. Ik luister dat ook liever dan Nirvana.

Nee dat is met elkaar te vergelijken.. :???:

F*R*E*A*K
22 maart 2008, 16:13
Nee dat is met elkaar te vergelijken.. :???:

Idd.

De enige overeenkomst is dat Grohl erin zit(zat).

Keesz
22 maart 2008, 18:01
ik vind grohl een beetje standaard....Foo's doen mij ook niet veel.

zie hem liever drummen!!

Luke-wannabe
22 maart 2008, 18:37
ik vind grohl een beetje standaard....Foo's doen mij ook niet veel.

zie hem liever drummen!!
http://www.youtube.com/watch?v=xW2AKkwJb_c Heb jij effe geluk.

Zonder af te tellen! Eat your heart out..!

Fuhgawz
22 maart 2008, 18:45
Opmerkingen dat hij had moeten blijven drummen, tja hij was natuurlijk een beest achter de drums, maar Grohl is ook een top frontman (een van de betere heden te dage als je het mij vraagt) en je kunt natuurlijk niet allebei tegelijk zijn he. ;)

Luke-wannabe
22 maart 2008, 22:26
Opmerkingen dat hij had moeten blijven drummen, tja hij was natuurlijk een beest achter de drums, maar Grohl is ook een top frontman (een van de betere heden te dage als je het mij vraagt) en je kunt natuurlijk niet allebei tegelijk zijn he. ;)
Blijkbaar wel dus :D
Ik vind het ook onzin: 'Hij had beter kunnen blijven drummen'

vulvasonic
23 maart 2008, 02:12
Grohl is gewoon een vent met een uitzonderlijk talent voor goede deuntjes en hoe ze te maken.

Inmiddels heeft hij, via de Foo Fighters en QOTSA, wel de waardering gekregen die hem toekomt. Maar ook als drummer van Nirvana was hij toch iemand die, de op zichzelf al goede songs van Kurt Cobain, precies DAT te geven wat het nummer nodig had om volledig tot z'n recht te komen.

Ik ben blij dat hij de kans heeft gekregen en genomen om zich te bewijzen voor een groot publiek. Hij verdient het.

drap
23 maart 2008, 07:07
Grohl is gewoon een vent met een uitzonderlijk talent voor goede deuntjes en hoe ze te maken.

Inmiddels heeft hij, via de Foo Fighters en QOTSA, wel de waardering gekregen die hem toekomt. Maar ook als drummer van Nirvana was hij toch iemand die, de op zichzelf al goede songs van Kurt Cobain, precies DAT te geven wat het nummer nodig had om volledig tot z'n recht te komen.

Ik ben blij dat hij de kans heeft gekregen en genomen om zich te bewijzen voor een groot publiek. Hij verdient het.

Ik kan het niet meer dan hier mee eens zijn. Al is het maar een accoordenragger, ik heb de man erg hoog. Zo vaak dat ik een eigenlijk simpel stuk hoor bij de Foo's dat ik denk van, fuck, waarom verzin ik dit niet. Dat heet talent. En als je bij zowel Nirvana, QOTSA alswel de Foo Fighters hebt gezeten/zit, dat is geen geluk meer. Ook dat is gewoon talent.

hendrix2
23 maart 2008, 10:37
Zonder meer een van de beste muzikanten op deze aardkloot.

Lijkt me trouwens ook een supercoole kerel om eens te ontmoeten.

Luke-wannabe
23 maart 2008, 11:07
Precies. Die Foo Fighters liedjes hebben allemaal iets heel cools.
Ik heb respect voor de man.

De Beer
23 maart 2008, 13:27
http://www.youtube.com/watch?v=xW2AKkwJb_c Heb jij effe geluk.

Zonder af te tellen! Eat your heart out..!Nou ik hoor al Hi-Hatjes tijdens het einde van dat slide intro...in de maat ook nog es.:soul:

Niks te nadele van Dave want de man is een geweldenaar, nicest man in R'nR(van horen zeggen dan he)

Luke-wannabe
23 maart 2008, 13:45
Nou ik hoor al Hi-Hatjes tijdens het einde van dat slide intro...in de maat ook nog es.:soul:

Niks te nadele van Dave want de man is een geweldenaar, nicest man in R'nR(van horen zeggen dan he)
Ja dat hoor ik wel, maar dan hoor je een hele maat weer niks..

yhcmarc
23 maart 2008, 15:44
Geweldige drummer, geweldige gitarist, en geniaal muzikant.

nevyn292
23 maart 2008, 18:56
Geweldige drummer, geweldige gitarist, en geniaal muzikant.

en toch had ie moeten blijven drummen, en is zn gibson sig spuuglelijk :chicken:


verder wel een goede muzikant :hippie:

hendrix_appendix
24 maart 2008, 00:32
En hij heeft een superstem voor zijn muziek vind ik, plus zijn riffs; erg catchy en altijd een soort twist die het iets geheel eigens geeft. Ook een dude die echt in elke stijl muziek wel een goed nummer kan schrijven. Hij heeft ooit eens een metalalbum uitgebracht waarvan ik nu niet meer op de naam kan komen.

edit - aha Probot

yhcmarc
24 maart 2008, 10:12
die gibson sig is idd best lelijk, beter hadden ze gewoon de RD gereissued als zijn sig, maarja.. wat ook zo gaaf is aan foo fighters is dat het idd vaak rare twists in nummers heeft en dat ze het aandurven om voor bepaalde nummers een compleet onconventionele sound te pakken en er mee wegkomen, dat maakt het allemaal net ff spannender dan andere grote rockbands.

Luke-wannabe
24 maart 2008, 11:05
Ik vind die sig van hem juist geniaal. Het had misschien wat logischer geweest als ze een Firebird uit hadden gebracht. Daar speelde ie de laatste jaren natuurlijk veel op.

Het leuke aan de Foo's is inderdaad dat net even andere.

Einzeln
28 maart 2008, 13:54
Ik vind de lopez mooier
http://www.davesguitar.com/product/C55072.JPG

Luke-wannabe
28 maart 2008, 16:33
Verschilt niet eens zo veel, maar dat blauw van de DG-335 vind ik wel koel!

Fender75
31 maart 2008, 12:27
Ik vind het een geweldige artiest, met veel talent voor het schrijven van nummers, en z'n riffs en melodieen zijn gewoon goed!

Ik denkt dat hij er wel komt.. :)

MEDUSA
31 maart 2008, 12:44
hij is er al ...

vandaag in nederland toch op pinkpop komt die jammer dat ik niet kon gaan te ver enzo

MEDUSA
31 maart 2008, 12:48
oei 2 maanden te vroeg ... :satisfie:

happynjitram
31 maart 2008, 16:17
juist...

Jij komt alleen op dit forum om over dave grohl te lullen?

BartS
31 maart 2008, 16:34
Qua dave vind ik Nirvana alleen gaaf, de rest vind ik absoluut matig.

Arts
31 maart 2008, 17:22
Qua dave vind ik Nirvana alleen gaaf, de rest vind ik absoluut matig.

dit kan en MAG je niet menen tog :O

mijn mening : Qotsa > Nirvana
FF > Nirvana

BartS
31 maart 2008, 17:42
'tog' wel, knaapje. ;)

FF komt op mij te pretentieus over, QotS vind ik al helemaal geen bul aan. Nirvana kan ik tenminste nog wat mee.

Luke-wannabe
31 maart 2008, 17:50
Pretentieus? Hoe bedoel je?

Einzeln
31 maart 2008, 18:14
Geen spoortje pretentie te vinden in bijvoorbeelde hun video's.
http://www.geocities.com/SouthBeach/Surf/2134/davebmsocdg1.jpg

BartS
31 maart 2008, 18:16
Vind jij.

Ja, ik kan er zelf ook niet helemaal een vinger op leggen, maar neem nou die laatste videoclip... nah.
Pretentieus is misschien ook wel een te groot woord.

rickert
31 maart 2008, 18:22
Niet "vind jij". Dat is gewoon zo. Het is verdimme allemaal zelfspot, en die laatste clip is gewoon een toneelstuk.

BartS
31 maart 2008, 18:26
Toneelstuk? We hebben het toch over the pretender, of niet?

En bok op met je 'dat is gewoon zo'. De zelfspot is zeker aanwezig, maar die verkleedpartijen zie ik los van hun imago. Leuk voor mensen om te zeggen "dit gaat echt te fuuuurrrrrrrrr".

Einzeln
31 maart 2008, 20:08
Toneelstuk? We hebben het toch over the pretender, of niet?

En bok op met je 'dat is gewoon zo'. De zelfspot is zeker aanwezig, maar die verkleedpartijen zie ik los van hun imago. Leuk voor mensen om te zeggen "dit gaat echt te fuuuurrrrrrrrr".

Ik denk dat ik je wel begrijp, toch.

drap
31 maart 2008, 20:19
Toneelstuk? We hebben het toch over the pretender, of niet?

En bok op met je 'dat is gewoon zo'. De zelfspot is zeker aanwezig, maar die verkleedpartijen zie ik los van hun imago. Leuk voor mensen om te zeggen "dit gaat echt te fuuuurrrrrrrrr".

Maar ff zonder gekheid, hoeveel ken je buiten de hits om van de Foo Fighters? Ik vindt het prima dat je het niks vind, dat is nou eenmaal smaak, maar ik lees vaker bepaalde meningen over bands hier op dit forum van mensen, maar als je dan wat vragen stelt blijkt vaak dat alleen de hitjes bekend zijn.

Vind hier persoonlijk weinig pretentieus aan. Althans, het nummer:

http://nl.youtube.com/watch?v=WG294M_kYWM

De clip heb ik verder ook weinig mee, maar nou heb ik sowieso weinig met clips. En al helemaal als het om Amerikaanse bands gaat.

hendrix_appendix
31 maart 2008, 20:59
Acoustisch issie nog net iets mooier vind ik.

En Foo Fighters zijn idd hopeloos pretentieus, net als de Beatles, Led Zeppelin, en Queen enzo...beetje bekend doen, kom nou!

rickert
31 maart 2008, 23:23
Toneelstuk? We hebben het toch over the pretender, of niet?

En bok op met je 'dat is gewoon zo'. De zelfspot is zeker aanwezig, maar die verkleedpartijen zie ik los van hun imago. Leuk voor mensen om te zeggen "dit gaat echt te fuuuurrrrrrrrr".
Nee, long road to ruin. En het is gewoon zo.

hendrix_appendix
31 maart 2008, 23:38
Precies, 5 tegen1, de meerderheid wint.

jonesd
1 april 2008, 08:58
Foo Fighters rock:

http://nl.youtube.com/watch?v=4H0BMfqFP9c&feature=related

Wat een heerlijke schijf...

beruk
3 juni 2008, 23:48
Grohl is vooral een liedjesbakker (kon ik dat maar, ik kom niet verder dan koekjes) die zijn gitaar als begeleidings instrument gebruikt en hij rockt big time :rockon:
Als gitarist heel modaal, als rock liedjes maker zeer bovenmodaal!!!

rickert
4 juni 2008, 00:00
Dan heb je hem de laatste tijd niet echt horen soleren, hij kan tegenwoordig na al die jaren toch echt een behoorlijk potje gitaarspelen hoor.

gitaarvrouwtje
4 juni 2008, 00:20
maar hij heeft een goed gebit :seriousf:

Fender75
4 juni 2008, 15:04
De drummer ook..damn!

SGbanez
4 juni 2008, 16:27
Een goede kerel, een redelijk, niet uitmuntende gitarist, maar een geniale songwriter, zanger en frontman. (z'n drums mogen er ook wezen)

En hij heeft een vette baard.