PDA

View Full Version : P-90's in een strat, welke?



Nielsje
22 maart 2008, 13:40
Fuck de zoekfunctie!

1000 en 1 hits, en tig verschillende schrijfwijzes van 'P-90'. :D

Net als Rinze, loop ik nu aardig te gassen op P-90's in m'n nieuwe (in aanbouw zijnde) strat. Eerst wilde ik gewoon GFS singles d'r in plempen, maar aangezien ik al 2 strats met die configuratie heb: iets anders.

In m'n Les Paul zitten twee standaard Gibson P-90's. Heerlijk geluid, maar de elementen kunnen beter. Nu zoek ik voor m'n strat wel een beetje het strat geluid, maar dan heavier. Dus zeker geen te hoge output elementen.

Nu wist de Guitarsupplies site me aardig blij te maken met de Tonerider P-90's Deze dus (http://www.tonerider.com/p90_h90.shtml). Ze staat trouwens nu ff niet meer op de site.. Maar deze elementen zijn qua prijs zeer gunstig, en hoor d'r overal goeie dingen over, maar deze zijn nieuw, dus ben benieuwd.

Nu zijn dit twee elementen, waarvan 1 Reversed Wound, dus ik hoop eigenlijk min of meer op een 'tussenstand' met ballen als resultaat. Hopelijk zijn deze elementen ook in enkel gebruik wat stiller dan de gibbie's, maar ik ben bang van niet. Als iemand andere ideeen heeft, graag! Ik zoek vooral 'muzikale' elementen. Lekker dynamisch moet het zijn.
Humbuckers met pushpull pot heb ik aan gedacht, maar dat kan gewoon niet op een strat vind ik, ik ben een conservatieveling..:)

G.G.
22 maart 2008, 15:03
Fuck de zoekfunctie!

1000 en 1 hits, en tig verschillende schrijfwijzes van 'P-90'. :D

Net als Rinze, loop ik nu aardig te gassen op P-90's in m'n nieuwe (in aanbouw zijnde) strat. Eerst wilde ik gewoon GFS singles d'r in plempen, maar aangezien ik al 2 strats met die configuratie heb: iets anders.

In m'n Les Paul zitten twee standaard Gibson P-90's. Heerlijk geluid, maar de elementen kunnen beter. Nu zoek ik voor m'n strat wel een beetje het strat geluid, maar dan heavier. Dus zeker geen te hoge output elementen.

Nu wist de Guitarsupplies site me aardig blij te maken met de Tonerider P-90's Deze dus (http://www.tonerider.com/p90_h90.shtml). Ze staat trouwens nu ff niet meer op de site.. Maar deze elementen zijn qua prijs zeer gunstig, en hoor d'r overal goeie dingen over, maar deze zijn nieuw, dus ben benieuwd.

Nu zijn dit twee elementen, waarvan 1 Reversed Wound, dus ik hoop eigenlijk min of meer op een 'tussenstand' met ballen als resultaat. Hopelijk zijn deze elementen ook in enkel gebruik wat stiller dan de gibbie's, maar ik ben bang van niet. Als iemand andere ideeen heeft, graag! Ik zoek vooral 'muzikale' elementen. Lekker dynamisch moet het zijn.
Humbuckers met pushpull pot heb ik aan gedacht, maar dat kan gewoon niet op een strat vind ik, ik ben een conservatieveling..:)

Heb je al eens gekeken hoe de Gibson Blueshawk bedraad is (lekker stil)? Is misschien wel iets voor jou met de juiste P90's

Nielsje
22 maart 2008, 15:15
Bedankt voor de tip. ik heb zelf nooit zo'n blueshawk bespeeld, dus ben er niet bekend mee. Ik ga zoeken!

G.G.
22 maart 2008, 15:22
http://www.blueshawk.info/pickups.htm#dummycoil

Otje
22 maart 2008, 16:03
Blueshawk's zijn tof :).

Als je op zoek bent naar goede P90's, neem dan zeker ook de Gibson P94 en de Duesenberg DP90 mee. Die hebben het formaat van een normale humbucker maar het zijn gewoon enkelspoels P90's. Maar dan wel hele, hele goede.

Lexvandoef
22 maart 2008, 16:07
Humbuckers met pushpull pot heb ik aan gedacht, maar dat kan gewoon niet op een strat vind ik, ik ben een conservatieveling..:)

En dan wel p-90's in een strat douwen :satisfie:

Anyway, leuk idee, zit zelf ook nog te spelen met het p90 in thinline tele idee :sssh:

Ga je er trouwens 3 of 2 in gooien?

Orpheo
22 maart 2008, 17:16
ik zou de dimarzio sds1 nemen. een p90 in singlecoil formaat. anders die medium hotte seymour duncan p90. (of de war90; de warpig versie van de p90 van bareknuckle pickups ghehe)

Nielsje
22 maart 2008, 17:26
bedankt voor de reacties.

een p-90 is een single coil, dus dat mag in een strat ;). De bedoeling was 2 elementen. Een beetje zoals de Marc-o-caster, maar dan de strat vorm. (Dus net als Rinze), maar dan niet zo bling bling. De kleur moet ik dus nog eens over nadenken, maar haast heeft het niet.

Ik hoop een soort van 'tussenstand' idee te krijgen wat je op je normale strat hebt, maar dan met p-90's. Stil, omdat eentje RW is. En dan dus het hals element voor de smooth solo's, en het brug element voor de rest van de ellende.