PDA

View Full Version : Hoge piep bij dempen snaren Cube 60



Wiellem
22 maart 2008, 12:02
Nou ik sinds kort in een wat kleine holle ruimte mijn Cube heb staan en om boven het drumstel uit te komen het volume hoog moet zetten, heb ik iedere keer dat ik met mijn rechterhandpalm de snaren demp een hoge piep.

En om nou de gain heel ver naar beneden te schroeven hij staat pas half open.

Wat kan ik hieraan doen zonder nog meer gain te verliezen?

classicrooock
22 maart 2008, 15:20
dat heeft een mede band lid ook altijd voor helaas na veel geprul hebben we nog altijd geen oplossing sorry.

Lexvandoef
22 maart 2008, 15:28
Als je die piep nog steeds hoort terwijl je de snaren dempt dan is een van je (of alle) elementen microfonisch. Waxpotten helpt daartegen.

Edit: wat voor gitaar is het trouwens? Je zou er ook voor kunnen kiezen om andere elementen er in te doen.

Wiellem
22 maart 2008, 16:50
Edit: wat voor gitaar is het trouwens? Je zou er ook voor kunnen kiezen om andere elementen er in te doen.

Gibson Les Paul Studio met de elementen die erin zaten.

En het is alleen zodra ik het demp heel even niet continue

classicrooock
22 maart 2008, 17:37
Gibson Les Paul Studio met de elementen die erin zaten.

En het is alleen zodra ik het demp heel even niet continue
ik weet wat je bedoelt. het is ook als je speelt normaal. dat is presies standart bij die dinge! mischien een nieuwe amp?het is maar een sugestie :cheerup:

Wiellem
23 maart 2008, 11:48
ik weet wat je bedoelt. het is ook als je speelt normaal. dat is presies standart bij die dinge! mischien een nieuwe amp?het is maar een sugestie :cheerup:

Als jij mij zon 1500 euro voor een powerball wil schenken graag :D

Maareh het rare vind ik dat als ik in een grote ruimte speel waarin ik nog een heel stuk harder ga het niet is, ik dnek dus eigenlijk dat het ook iets met de gitaar te maken kan hebben dat hij snel een toon weer ff doorfeedbackt

jerome
23 maart 2008, 12:01
Dat is imho idd feedback, vandaar dat je er in kleinere ruimtes meer last van hebt.
Wat wel eens wil helpen is om tijdens het spelen je hand een beetje boven je element te houden om m af te schermen, dan heb je minder snel last van die feedback(rondzingen).
High output PU's en microfonische PU's kan je op deze manier nog een beetje temmen.
Deze speeltechniek werkt natuurlijk helaas niet met je neck PU of je moet wel hele grote handen hebben :D ...

Wiellem
23 maart 2008, 12:11
Dat is imho idd feedback, vandaar dat je er in kleinere ruimtes meer last van hebt.
Wat wel eens wil helpen is om tijdens het spelen je hand een beetje boven je element te houden om m af te schermen, dan heb je minder snel last van die feedback(rondzingen).
High output PU's en microfonische PU's kan je op deze manier nog een beetje temmen.
Deze speeltechniek werkt natuurlijk helaas niet met je neck PU of je moet wel hele grote handen hebben :D ...

Maar ik vind het raar dat het niet meeteen is als ik de snaren helemaal loslaat maar wel even heel hoog is wanneer ik de snaren demp... Zou het helpen als ik veel isolatie in die ruimte stouw?

pannekoek
23 maart 2008, 12:51
Nou ik sinds kort in een wat kleine holle ruimte mijn Cube heb staan en om boven het drumstel uit te komen het volume hoog moet zetten, heb ik iedere keer dat ik met mijn rechterhandpalm de snaren demp een hoge piep.

En om nou de gain heel ver naar beneden te schroeven hij staat pas half open.

Wat kan ik hieraan doen zonder nog meer gain te verliezen?

tja dat is nou feedback, daar heb ik bij mijn cube ook erg last van, die dingen zijn niet heel erg goed geschikt voor band repetities , rpobeer je gitaar volume uit te draaien als je niet speelt

wiegersma
24 maart 2008, 10:34
je kunt ook het hoog van de equalizer naar beneden schroeven.

Wiellem
24 maart 2008, 10:51
tja dat is nou feedback, daar heb ik bij mijn cube ook erg last van, die dingen zijn niet heel erg goed geschikt voor band repetities , rpobeer je gitaar volume uit te draaien als je niet speelt

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt het is niet zo snel als ik de snaren los laat en de boel laat galmen daar heb ik geen problemen mee.

Het is wanneer ik de snaren demp na een akkoord waarbij ik de snaren even llos moest laten.

Mephistocles
25 maart 2008, 15:20
Maar ik vind het raar dat het niet meeteen is als ik de snaren helemaal loslaat maar wel even heel hoog is wanneer ik de snaren demp... Zou het helpen als ik veel isolatie in die ruimte stouw?
De oorzaak is denk ik (weet bijna zeker) dat het een kleine ruimte is met harde drum, waardoor je jezelf erg hard zet en feedback hebt van jezelf en omdat je harder staat dan je versterker aankan je versterker rare dingen gaat doen, zoals oversturen bij clean geluid, rare feedback en kapot gaan.

Het helpt, maar het is geen oplossing. Geluid kaats tegen de muren in zo'n kleine ruimte. Isolatie wordt een te dure grap.

Ten eerste, neem een andere versterker, zo'n cube is alleen leuk met een lange effectenketen. Vraag maar na, er zijn weinig (geen) mensen die een cube "mooi" vinden. Koop een versterker naar jou smaak. En dat hoeft echt geen 1500 euri te kosten. Voor 300 ballen heb je een Vox AC15 (dat zou ik dan doen, als ik het geld had), hoewel zeker voor kleine ruimtes het toch nog steeds te hard is, denk ik. Heb je versterking voor optredens? Dan kun je zachter over je eigen versterker en harder in de zaal. Dat scheelt ook heel veel.

Vervolgens kun je de schuld op de drums steken. Drums zijn eigenlijk alleen geschikt voor erg grote ruimtes, of voor harde muziek. Als je over de drums heen moet schreeuwen met je gitaar ben je verkeerd bezig.

Zorg dat je ten alle tijden je versterker richting je oren heb gericht, dan kan je versterker zachter.

Swan
25 maart 2008, 15:23
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt het is niet zo snel als ik de snaren los laat en de boel laat galmen daar heb ik geen problemen mee.

Het is wanneer ik de snaren demp na een akkoord waarbij ik de snaren even llos moest laten.

ja dat is nog steeds feedback.

Wiellem
25 maart 2008, 15:54
Mijn pa heeft nog wat van die platen waarmee ze bedrijfshallen minder hol laten klinken als ik die kan krijgen is het probleem daarmee ook opgelost toch tijdelijk tot ik eventueel ooit een hieuwe versterker heb?

Eeen muur minder die weerkaatst moet toch wel schelen?

En ik ben helemaal neit ontevreden over mijn Cube hoor ik vind hem best wel een aardig metalgeluid hebben :) En hij gaat behoorlijk hard

Mephistocles
25 maart 2008, 22:08
Mijn pa heeft nog wat van die platen waarmee ze bedrijfshallen minder hol laten klinken als ik die kan krijgen is het probleem daarmee ook opgelost toch tijdelijk tot ik eventueel ooit een hieuwe versterker heb?

Eeen muur minder die weerkaatst moet toch wel schelen?

En ik ben helemaal neit ontevreden over mijn Cube hoor ik vind hem best wel een aardig metalgeluid hebben :) En hij gaat behoorlijk hard
Schelen, ja. Maar het wordt er nauwelijks beter op. Laten we zeggen: minder slecht, en het is de moeite niet waard. Zet de drummer een kamer verder en zet wat mics bij zn drums en speel daar met mee. Maak een plexiglas raampje ofzo dan heb je nog enigzins contact. Dan kun jij ook zacht.

Dus practische oplossingen zijn: andere ruimte, elektrisch drumstel, versterker zachter, en als je jezelf niet kunt horen je versterker kantelen zodat de versterker op je oren gericht staat.

Maar als je tijd en geld hebt: gewoon proberen, misschien helpt het.